×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۸ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
آب در شیراز بی صاحب است

آب در شیراز بی صاحب است، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، توجه شهردار به مصوبه شورا در خصوص پروژه بزرگ باغ دهكده گردشگری قصردشت، اولین نکته ای بود که دومین ناطق جلسه این هفته شورا به آن اشاره کرد و گفت: متذکر می شوم از مهلت مقرر برای ارائه لايحه شهرداری بسيار گذشته است و متاسفانه برابر گزارش های واصله قرارداد في مابين شهرداری و شركت مشاور شهر راز که از خانواده شهرداری شیراز است، بلاتكليف باقی مانده و عليرغم برگزاری چندين جلسه توجيهی كه عمدتا بدون حضور معاون شهرسازی برگزار شده، اساسا كار طراحی رها مانده است. علی الظاهر معاونت شهرسازی بی توجه به اين مصوبه و اين طرح عظيم، خود به دنبال اجرای امور و كارهای دیگری در محور شهيد رمضانی و باغات آن محدوده است كه نمي دانيم ارتباط آن با مصوبه شورا چيست.

مهدی طاهری افزود: اگر مدیران شهرداری هر آنچه بر ميل خود بدانند، آن را انجام دهند و قصد دارند تا مصوبات شورا بر طاقچه ها به خاک خوردن ادامه داده و خداي ناكرده اين راهبرد نانوشته ای در شهرداری در سال پايانی شوراست، به اين برادر حقيرتان صادقانه بفرماييد که يا ما از اين شورا رحل اقامت بربنديم و كار را به كاردانان مطلوب به ذائقه بسپاريم و يا چنان انقلابی عمل كنيد كه اراده تان را بر اجرای مصوبات شورا صریحا ببينيم.

وی با تاکید بر همراهی اعضای شورا در راستای نظارت بر مصوبات شورا و نتايج آن، با ابراز نگرانی در خصوص اجرای پروژه های مشاركتی و سرمايه گذاری، خواستار توجه به روند اجرای مصوبات و قراردادهای حوزه سرمايه گذاری و نظارتی شد.

طاهری از پيشرفت پروژه ميدان تره بار دوم در ابتدای جاده بوشهر، به عنوان یکی از موارد مطروحه در این زمینه یاد کرد و گفت: آیا می دانید در قراردادی كه قريب به يک سال از انعقاد آن می گذرد، چقدر فعاليت فیزیکی صورت گرفته و آيا خودتان از آن راضی هستيد و اگر نه، پس چه بايد كرد تا به نفع مردم و شريک شهرداری، کار به جريان بيفتد.

وی در ادامه با اشاره به دغدغه کاهش ترافیک، گفت: در حوزه كاهش ترافيک اين كلانشهر، مماشات را احساس می کنم و قرار است تا كجا این احوال کج دار و مریض را ادامه دهيد. از فلسفه صحبت نمی كنم از مهندسی صحبت می كنم كه مبناي رياضی و اعداد دارد، يك برنامه ی زمابندی شده انقلابی را به ما و همه مردم بدهید و بر آن اساس بگویید الان ترافيك شيراز اين است و در فلان تاريخ اينقدر كاهش پيدا می كند و به اينجا می رسيم .

طاهری سخنان خود را با چند سوال ادامه داد و افزود: جناب شهردار، آيا پيشرفت پروژه دارالسلام مورد مطلوب شماست؟ آيا پيشرفت تهيه طرح جامع سرويس های بهداشتی شيراز مطلوب شماست؟ آيا طرح انقلابی و بزرگ مناسب سازی معابر شهر برای تردد توانخواهان یا همان «طرح شیراز شهر دوستدار توانخواهان» دارای برنامه زمانبندی است و آیا پیشرفت کار، مطلوب شماست؟ آيا پيشرفت اجرای تصفيه خانه های لوكال يا محلی مورد مطلوب شماست؟

وی اظهار داشت: در خصوص طرح بزرگ و متحول کننده احیای محلات مسجد محور، تقاضا دارم برای حرکت دادن آن مانند جلسات شبانه بازدید از صورت شهر برای سیرت آن نیز وقت گذاشته و در شهرداری مناطق حاضر شوید، یک چهارم از سال رفت و ما مانده ایم با ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب آن. مساجد شهر هنوز در گیجی به سر می برند، دعوتنامه برای برخی مساجد پیشرو صادر نشده است.

طاهری خطاب به شهردار شیراز  اظهار داشت: آب در شیراز بی صاحب است یا در واقع دچار چند صاحبی است. دستور دهید برابر مصوبه شورا، تفاهم نامه ها با دستگاه های متولی را تنظیم و منعقد کنند. مشاور ذی صلاح و توانمند را مستقر کنند.

وی تصریح کرد: اسناد مطالعات گذشته را تجمیع کنند و خلاء های اطلاعاتی لازم در حوزه های هیدرولوژی، هیدرولیک، آبخوان و آبخیز دشت شیراز و مهارلو را یکپارچه کنند. شما را به خدا  به داد زیرساخت این شهر برسید که اگر دشت شیراز دچار فاجعه فرونشست شد، با هیچ هزینه ای قابل جبران نیست.

عضو شورای شهر شیراز، گفت: اخیرا اخبار خوبی از کارگروه مطالعات مهندسی تدقیق هفت رشته گسل های شیراز به ما واصل شده و آنچه را که بحران تصور می شد، صرفا میزانی از درجات مخاطرات دانسته که تماما با آنچه در آیین نامه های مهندسی مندرج است، قابل طراحی و ساخت و کنترل است.

true
true
آب در شیراز بی صاحب است
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true