×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۱۶ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
قربانی: دینامو، زسکا و یک تیم فرانسوی مرا می‌خواهند/ در روسیه سردار را خیلی قبول دارند

قربانی: دینامو، زسکا و یک تیم فرانسوی مرا می‌خواهند/ در روسیه سردار را خیلی قبول دارند، هافبک جوان تیم ملی یکی از بازیکنان آینده‌دار فوتبال ایران محسوب می‌شود که بعد از حضور چند ماهه در روسیه با پیشنهادهای جذابی مواجه شده است.

 

به گزارش شهر مردم، در نقل و انتقالات زمستان ۱۴۰۲ بود که باشگاه اورنبورگ روسیه تصمیم گرفت محمد قربانی، هافبک دفاعی سپاهان را به خدمت بگیرد. بازیکنی که در ۲۲ سالگی یک میلیون یورو به سپاهان سود رساند و البته به روسیه رفت و برای اورنبورگ هم بازی‌های کم‌نقصی ارائه داد. حالا قربانی به واسطه حضور در ترکیب اورنبورگ، هم در ترکیب تیم ملی به میدان رفته و هم با پیشنهادهای جذابی مواجه شده است.

یک تیم فرانسوی و البته چند باشگاه قدرتمند روسی برای جذب قربانی اقدام کرده‌اند اما درخواست ۳ میلیون یورویی اورنبورگ برای فروش این بازیکن ایرانی باعث شده تا فعلاً انتقالی انجام نشود. احتمالا دیر یا زود شاهد حضور قربانی در تیمی بهتر و معتبرتر خواهیم بود. خودش می‌گوید شاید نیم‌فصل لیگ روسیه زمان مناسبی برای این انتقال باشد. گفت‌وگو با لژیونر ایرانی لیگ روسیه پیش روی شما است.

******

چند ماه است که به لیگ روسیه رفته‌ای و آنجا برای اورنبورگ بازی می‌کنی. لیگ روسیه چه خصوصیاتی دارد و آیا با آنها هماهنگ شده‌ای؟

قبل از اینکه بتوانم برای اورنبورگ بازی کنم، فکر نمی‌کردم سطح لیگ روسیه اینقدر بالا باشد. بازیکنان باکیفیتی اینجا حضور دارند و هر کدام‌شان رزومه‌ بزرگی دارند. به‌خصوص بازیکنانی از آمریکای جنوبی و کشورهایی نظیر اروگوئه، شیلی، آرژانتین و برزیل. خیلی از تیم‌های قوی بازیکنان ملی‌پوشی از این کشورها در اختیار دارند که به بالا رفتن کیفیت لیگ روسیه کمک می‌کنند.

در مقایسه با لیگ ایران چطور؟ آیا لیگ روسیه وجه تشابهی با ایران دارد؟

واقعاً این ۲ لیگ با هم قابل مقایسه نیستند. لیگ ایران شرایط خاص خودش را دارد و روسیه هم همینطور. در روسیه بازیکنان تدافعی، فیزیکی، قدرتی و دونده هستند و در خط جلو هم باهوش، تکنیکی و سرعتی. مسابقات فیزیکی است و این مسأله خیلی به بازیکنان فشار می‌آورد. قطعاً بازیکنان جوانی مثل من می‌توانند در لیگ روسیه پیشرفت کنند و با تجربه‌ای که به دست می‌آورند به تیم‌های بهتر و لیگ‌های معتبرتر بروند.

قربانی: دینامو، زسکا و یک تیم فرانسوی مرا می‌خواهند/ در روسیه سردار را خیلی قبول دارند

حدود ۵ ماه است که در اورنبورگ حضور داری و اینقدر خوب ظاهر شده‌ای که گویا پیشنهادهای مهمی هم به دستت رسیده. در این مورد صحبت می‌کنی؟

اوایل دقایق کمی بازی می‌کردم اما خیلی زود به ترکیب اصلی رسیدم و حتی برای اورنبورگ گل هم زدم. الان هم چند پیشنهاد خوب به باشگاه رسیده اما فعلاً تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است.

از چه تیم‌هایی؟ یکی از آنها فرانسوی است؟

یک تیم فرانسوی مرا می‌خواهد اما واقعیتش اسمش را از باشگاه سوال نکرده‌ام. در لیگ روسیه هم زسکا مسکو و دینامو مسکو برای جذب من نامه‌نگاری کرده‌اند اما بر سر رضایتنامه توافقی به دست نیامده است.

چرا؟ مگر اورنبورگ چقدر پول رضایتنامه می‌خواهد؟

تا جایی که من در جریان هستم، رقم رضایتنامه‌ام را ۳ میلیون یورو تعیین کرده‌اند.

قربانی را ۵ ماه قبل یک میلیون یورو خریدند و حالا ۳ برابر پول می‌خواهند تا به باشگاهی دیگر بفروشند؟

خب فوتبال همین است و یکی از راه‌های حیات باشگاه‌ها فروش بازیکن و کسب درآمد از این راه است. اورنبورگ هم برنامه‌ریزی سالیانه دارد و همیشه بازیکنان جوان را می‌خرد و پول خوب هم برای جذب‌شان می‌دهد اما مدتی بعد آنها را با ارقام بالاتر به فروش می‌رساند. برای رضایتنامه من هم یک میلیون یورو به سپاهان پرداختند و حالا هم می‌خواهند درآمدزایی کنند.

_ فکر می‌کنی در اورنبورگ بمانی یا همین تابستان راهی تیم جدید می‌شوی؟

۲۰ روز دیگر اولین بازی ما در لیگ روسیه برگزار می‌شود و باید ببینیم چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. حداقل تا نیم‌فصل می‌مانم و بعد با نظر باشگاه شاید جدا شوم و به تیم دیگری بروم.

قربانی: دینامو، زسکا و یک تیم فرانسوی مرا می‌خواهند/ در روسیه سردار را خیلی قبول دارند

سردار آزمون سال‌ها در روسیه حضور داشت و حتی عنوان بهترین گلزن خارجی تاریخ لیگ این کشور را به دست آورد. روس‌ها درباره او چه می‌گویند؟

اینجا سردار را خیلی قبول دارند و جزو بهترین بازیکنانی بوده که در لیگ روسیه حضور داشته است. وقتی مرا می‌بینند سراغ سردار را می‌گیرند و می‌پرسند در رم می‌ماند یا نه؟ به‌خصوص بازیکنان خودمان که همگی از او به عنوان یک فوتبالیست قابل و توانا یاد می‌کنند. در کل روس‌ها ذهنیت بسیار خوبی نسبت به سردار دارند.

حضور در اورنبورگ برای تو خوش‌یمن بود و در ترکیب تیم ملی هم بازی کردی..

خوشبختانه توانستم با عملکردم نظر مثبت آقای قلعه‌نویی را جلب کنم. باید از اعتماد او تشکر کنم. ۲ بازی ثابت مقابل هنگ‌کنگ و ترکمنستان انجام دادم و برابر ازبکستان هم حدود ۲۰ دقیقه در زمین بودم. امیدوارم عملکردم مورد رضایت کادرفنی تیم ملی قرار گرفته باشد.

با مصدومیت سعید عزت‌اللهی شماره ۶ را هم پوشیدی. با او در این رابطه صحبت کردی؟

متأسفانه عزت‌اللهی این اردو را به دلیل مصدومیت از دست داد و من هم مجبور شدم شماره ۶ را بپوشم. قبل از بازی با هنگ‌کنگ هم دیدم که عزت‌اللهی استوری گذاشته بود. پیام گذاشتم و از او برای پوشیدن شماره ۶ رخصت گرفتم.

قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ هم انجام شد و ایران با قطر، امارات، ازبکستان، قرقیزستان و کره‌شمالی در یک گروه قرار گرفت. نظرت درباره این گروه چیست؟

الان دیگر تمام تیم‌های آسیایی پیشرفت کرده‌اند. شما هنگ‌کنگ را مقابل ما دیدی که چقدر تیم خوبی شده‌است. یا رقبایی که به مصاف کره‌جنوبی و ژاپن رفتند. اصلاً به جام ملت‌های آسیا نگاه کنید. کسی تصور نمی‌کرد اردن از گروهش بالا برود اما تا فینال مسابقات پیش رفت. بازی‌های سختی پیش رو داریم و باید به تک تک آنها اهمیت بدهیم و حریفان را دست کم نگیریم.

قربانی: دینامو، زسکا و یک تیم فرانسوی مرا می‌خواهند/ در روسیه سردار را خیلی قبول دارند

پیش‌بینی‌ات از صعود؟ می‌توانیم یکی از ۲ تیمی باشیم که مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۶ می‌رود؟

فوتبال قابل پیش‌بینی نیست اما بازیکنان باکیفیت و کادرفنی مجربی داریم و هدف همه صعود به جام جهانی است. آقای قلعه‌نویی همیشه در جلسات و رختکن به ما می‌گوید که فکرتان فقط نباید صعود به جام جهانی باشد بلکه باید به حضور در دور دوم این تورنمنت هم نگاهی داشته باشید.

منبع: ایرنا

true
true
قربانی: دینامو، زسکا و یک تیم فرانسوی مرا می‌خواهند/ در روسیه سردار را خیلی قبول دارند
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true