×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
فرهنگ‌سازی برای جوانی جمعیت؛ گامی موثر در مسیر توسعه پایدار

فرهنگ‌سازی برای جوانی جمعیت؛ گامی موثر در مسیر توسعه پایدار، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دبیرقرارگاه جوانی جمعیت به مناسبت هفته ملی جمعیت، در جمع اصحاب رسانه تحقق اهداف قانون جوانی جمعیت را از اولویت های اصلی حوزه سلامت در سال جاری دانست و به تبیین دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای جوانی جمعیت پرداخت.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضاییان زاده» در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری، گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با جدیت و برنامه ریزی های دقیق، حرکت در مسیر تحقق جوانی جمعیت را آغاز کرده، اما تسریع بخشیدن به این برنامه ملی، نیازمند فرهنگ سازی و نهادینه سازی اهمیت این امر در افکار عمومی است که در این زمینه اصحاب رسانه می توانند نقش موثری داشته باشند.

او ادامه داد: راه اندازی کلینیک مشاوره ناباروری در بیمارستان مادر و کودک شوشتری در راستای جوانی جمعیت، طراحی سامانه رجیستری اطلاعات زوجین نابارور، اعطای ۲۲۸ فقره معرفی زوجین نیازمند به بانک در زمینه درمان ناباروری، راه اندازی پنج مرکز درمان ناباروری سطح ۳ در شیراز و راه اندازی پنج مرکز ناباروری سطح ۲ در شهرستان های فیروزآباد، آباده، ممسنی، داراب، لامرد و اقلید، از جمله اقدامات مجموعه دانشگاه در این زمینه است.

دکتر رضاییان زاده افزود: با همکاری معاونت آموزشی دانشگاه و با هدف ارائه خدمات مشاوره ای و آموزشی در زمینه توانمندسازی جوانان و نوجوانان پیرامون سلامت دوران بلوغ، مشاوره ازدواج و مشاوره فرزندآوری انجام شده است.

او در بخش دیگری پیشبرد اهداف جوانی جمعیت در مجموعه سلامت استان فارس پرداخت که با راه اندازی مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در راستای اجرای ماده ۳۶ قانون جوانی جمعیت برای دانشجویان، ، اعطای ۲۰۳ فقره وام ازدواج دانشجویی، برگزاری جشن ازدواج ۱۰۳ زوج دانشجو و ۱۶۰ زوج کارمند، برگزاری ۳۰ اردو برای دانشجویان مجرد در راستای مسائل روانشناختی و آماده سازی انتخاب صحیح در ازدواج و اختصاص خوابگاه حضرت احمد بن موسی (ع) پردیس شهید دوران با ظرفیت ۸۰ واحد به دانشجویان متاهل همراه بوده است.

دکتر رضاییان زاده ادامه داد:در راستای رفع یکی از چالش های جمعیتی (سقط جنین)، با همکاری بسیج جامعه پزشکی، مرکز نفس راه اندازی شد که با انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی، شبکه سازی و حمایت، ۱۲۹ نوزاد از خطر سقط نجات پیدا کردند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در راستای پیشبرد هرچه بهتر اهداف جوانی جمعیت در استان فارس و همگام با اقدامات قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اقدامات این حوزه با بیمه سلامت استان فارس پیگیری شده که با شناسایی ۲۶ هزار و ۱۸۹ زوج نابارور و ارسال اطلاعات برای پیگیری مراجعه و به بیمه سلامت، با همکاری معاونت بهداشت و شبکه های بهداشت و درمان استان همراه بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی ۳۲ اتاق مادر و کودک در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز را از جمله دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

او برگزاری همایش ملی رویکردهای علم مامایی و سلامت باروری در راستای جوانی جمعیت با حضور متخصصان زنان و زایمان، پزشکان و ماماها با همکاری مشترک معاونت آموزشی و معاونت بهداشت دانشگاه که با حضور مسوولان وزارت بهداشت در شیراز برگزار شد را از دیگر اقدامات دانشگاه در اجرای برنامه های مرتبط با جوانی جمعیت عنوان کرد.

true
true
فرهنگ‌سازی برای جوانی جمعیت؛ گامی موثر در مسیر توسعه پایدار
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true