×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
ضرورت ساماندهی قبرستان دارالسلام با يك اقدام مديريتي منسجم و قدرتمند

تخصیص حداقل سه درصد از بودجه عمرانی سالانه جهت امور اجرایی و کالبدی محلات محروم و کم برخوردار،  به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم ، عضو شورای شهر شیراز، در نطق پیش از دستور خود در جلسه این هفته شورای شهر، با اشاره به وضعیت نابسامان آرمستان دارالسلام، خواستار توجه بیشتر به ساماندهی این آرامستان شد و گفت: این يك موضوع ميان و فرابخشي شهرداري است كه فقط با يك اقدام مديريتي منسجم و قدرتمند، به سرانجام خواهد رسيد. متاسفانه به محض طرح مسئله، هر يك از سازمان هاي متولي، ادعاي اقدام دارند در حاليكه موضوع به سرانجام رساندن اين اثر ملي مهم، تنها در قالب يك پروژه متمركز و با تشريك مساعي همه سازمانهاي ذي نفع، مانند اداره ميراث و اوقاف و حتي توجه به نظرات بستگان متوفيان، قابل حل مي باشد.

مهدی طاهری، اضافه کرد: متاسفانه تصميمات در قالب صورتجلسات متعدد، باقي مانده و عملا قريب به دو سال است كه كار مهمي، صورت نگرفته، حتي خرابي هاي گسترده شبكه‌هاي آب اين آرامستان، در حال تخريب بخشي از اين گنجينه بزرگ شيراز است. شك ندارم چنين گنجينه اي كه قدمت آن به سالهاي صدر اسلام، باز مي‌گردد اگر در اختيار هر شهر يا كشور ديگري بود اينچنين بي تفاوت، از كنار آن رد نمي‌شد.

وی، با اشاره به اینکه در یکی از مصوبات شورای شهر، شهرداری شیراز مکلف شده سند محرومیت‌زدایی و نقشه ژئودیتای GIS شهر شیراز را با هدف احصاء همه پروژه‌ها، تا پایان سال ۱۴٠۴ و تقسیم کار پروژه‌ها بین شهرداری، سپاه و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان با هدایت عملیاتی، توسط قرارگاه مشترک محرومیت‌زدایی (سپاه فجر-شورای شهر) ظرف مدت دو ماه از تاریخ ابلاغ مصوبه، تدوین و ارائه کند؛ گفت: متاسفانه بيش از ۱۴ ماه از مصوبه مذكور مي‌گذرد و علي‌رغم پيگيري ها و برقراري جلسات متعدد، اما تاكنون سند مذكور كه تكليف شهرداري بوده و تا حدي هم پيش رفته، به شورا واصل نشده است. تاكيد مي‌كنم اين سند جامع، براي تمام شهر شيراز(كه در حوزه‌ي صرفا كالبدي تكليف شده بود) مي بايست در راستاي تكاليف ماده‌ي قانوني پيشگفته، به تصويب شورا برسد.

طاهری، با اشاره به مصوبه دیگر شورا در ارتباط با تخصیص حداقل سه درصد از بودجه عمرانی سالانه، جهت امور اجرایی و کالبدی محلات محروم و کم برخوردار، اظهار داشت: دستورالعمل موضوع این بند، مي بايست با همه مساعدتها، حداکثر تا ارديبهشت سال جاري، توسط شهرداری تهیه و براي تصویب به شورا ارسال مي گرديد كه با توجه به تاخيرات رخ داده، با پيگيري‌‌هاي متعدد، پيش نويس اين دستورالعمل، دو هفته قبل جهت بررسي به رياست شورا، تقديم شد.

true
true
ضرورت ساماندهی قبرستان دارالسلام با يك اقدام مديريتي منسجم و قدرتمند
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true