×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
تعبیه دستگاه الکترو شوک قلبی اتوماتیک در برخی معابر عمومی شهر

جلال الدین عرفانی-شهر مردم
افزایش مرگ و میر و بیماری های غیر واگیر مانند بیماریهای قلبی و عروقی و نگرانی ناشی از شیوع اینگونه مشکلات، موضوع اصلی نطق نایب رئيس شورای شهر شیراز در جلسه صحن علنی این هفته شورا بود.
محمدتقی تذروی، خطاب به شهردار شیراز، گفت: بیماری های قلبی عروقی و سکته قلبی، یکی از شایع ترین و اصلی ترین علل مرگ و میر در جهان، خصوصا در کشورهای جهان سوم و کشور ما، به شمار می رود که حتی با وجود پیشرفت امروزی علم پزشکی و مراقبت‌های خوب درمانی که منجر به نجات جان افراد زیادی از مرگِ ناشی از سکته قلبی می‌شود؛ باز هم آمار مرگ‌ و میر ناشی از این عارضه، بسیار بالا است.
تذروی، تصریح کرد: پیشگیری از بروز حوادث قلبی‌، مسئله ای است که بیش از پیش، حائز اهمیت می باشد . اصلاح سبک زندگی، آگاهی و استفاده از تجهیزات و دستگاه های پزشکی در محیط خارج از بیمارستان، جهت افرادی که دچار چنین حوادثی می گردند، چون ثانیه ها تاثیر حیاتی دارند، گام موثری جهت نجات جان انسان ها می باشد.
وی، افزود: یکی از موارد و تجهیزات پزشکی، که قرار دادن آن، در محیط های خارج از بیمارستان، می تواند باعث کاهش مدت زمان فاصله بین حمله قلبی و اعمال شوک الکتریک مناسب گردد، در دسترس بودن دستگاه الکترو شوک قلبی اتوماتیک می باشد .
وی، با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها، نظیر چین، ژاپن، هلند و … قرار دادن این دستگاه، در اماکن عمومی را به صورت قانون اجباری، در آورده که توانسته اند آمار مرگ و میر ناشی از حملات قلبی را به میزان قابل توجهی، کم کنند، گفت: بنابراین با عنایت به موارد فوق و به منظور پیشگیری و کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث قلبی، پیشنهاد می گردد، تعبیه این دستگاه، در اماکن عمومی سطح کلانشهر شیراز، مانند ایستگاه های مترو، مراکز خرید، شرکت ها، ادارات، مدارس، دانشگاه ها و پایانه های مسافربری صورت گیرد و به عنوان شرط تایید پایان کار، قلمداد شود، زیرا نجات جان یک نفر از مرگ، همانند زندگی بخشی به همه ی مردم است.

true
true
تعبیه دستگاه الکترو شوک قلبی اتوماتیک در برخی معابر عمومی شهر
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true