گروه بهمن با 72 سال قدمت و 9 شرکت زیرمجموعه بهمن موتور، بهمن دیزل، سیبا موتور، اتوبوس سازی اسنا، ایران دوچرخ و دیگر شرکتها، خوش نامی امروز خود در صنعت خودروسازی را مدیون خصوصیسازی واقعی در سال 1395 است.
به گزارش شهر مردم: در مدت 8 سال فعالیت بهمن بعنوان یک شرکت خصوصی واقعی، تعداد کارکنان این شرکت با افزایش 200 درصدی به بیش از 7300 نفر رسیده و به جایگاه 46 مین شرکت اشتغالزای ایران ارتقا یافته است.
اتکا به سهامداران حرفهای و خصوصیسازی اصولی در بهمن موتور، منجر تحقق تولید با کیفیت و افزایش راندمان شده است، به گونه ای که این شرکت به سوددهی واقعی رسیده است.دامنه فعالیت گروه بهمن از تنها تهران به استانهای قزوین، آذربایجان شرقی و مرکزی، توسعه یافته و مساحت کارخانهجات این گروه از 25 هکتار به بیش از 163 هکتار افزایش یافته است.
میزان تولید این گروه نیز در فاصله یکسال، 22 درصد افزایش یافته و امروزه گروه بهمن تولید سالانه 300 هزار دستگاه در سال را دنبال میکند.
مدیریت خصوصی، جسارت در نوآوری و مشتری مداری را در اولویت برنامه های بهمن موتور قرار داد و امروز بهمن با راهاندازی مرکز رضایتمندی مشتری (CHC)، استانداردهای جدیدی در ارائه خدمات پس از فروش و جلب رضایت مصرف کنندگان در خودروسازی کشور تعریف کرده است. در مقابل، دو خودروساز دولتی با گرفتار شدن در دور باطل تغییر مدیران دولتی، هر روز بر زیان انباشته خود میافزایند.

دستاوردهای خصوصیسازی واقعی و اصولی در گروه بهمن میتواند به عنوان یک تجربه موفق برای ساماندهی اوضاع نابسامان غولهای زیان ده یعنی ایران خودرو و سایپا نیز به کار گرفته شود.





