×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
فرکی: قلعه‌نویی برابر ازبکستان به جوانان میدان بدهد

فرکی: قلعه‌نویی برابر ازبکستان به جوانان میدان بدهد، مربی پیشین تیم ملی فوتبال گفت: چون نگرانی برای صعود به مرحله نهایی جام جهانی نداریم قلعه نویی باید به جوانان فرصت تجربه اندوزی دهد تا خود را در تیم ملی ثابت کنند.

به گزارش شهر مردم به نقل از ایسنا ،حسین فرکی در ارزیابی از عملکرد تیم ملی ایران برابر هنگ کنگ اظهار کرد: برتری تیم ایران برابر هنگ کنگ در مرحله دوم انتخابی جام جهانی قابل پیش بینی بود. تیم ما در این مرحله همان طور که از قبل نیز پیش‌بینی می شد هیچ مشکلی نخواهد داشت، شاید در این گروه رقیب جدی ما ازبکستان باشد که مشکلی برابر این تیم نداریم.

وی گفت: پیش بینی پیشکسوتان فوتبال و کارشناسان بر این بود که ما در این مرحله مشکلی برای راهیابی به مرحله بعد نخواهیم داشت. به اعتقاد من در شرایط فعلی با توجه به تعداد بالای تیم‌هایی که در جام جهانی حضور پیدا خواهند کرد مشکلی نخواهیم داشت، اگر خدای نکرده آن جا با مشکل مواجه شویم خیلی فاجعه است.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد تیم‌هایی که در این دوره از جام جهانی حاضر می‌شوند برخلاف همیشه که همه دوره‌ها سخت بود برای صعود به مرحله بعدی و این چیزی بود که سال‌ها فوتبال، تیم ملی و هواداران آرزو داشتند که تیم ملی به دوره دوم راه پیدا کند اما الان با این شرایط نسبت به دوره‌های قبل برای رسیدن به دور دوم این دوره با توجه به قوانین و مقررات گذاشته شده شاید راحت‌تر باشد این امیدواری وجود دارد که این دوره جام جهانی حتی در مرحله بعد نیز حاضر شویم. به نظر من این مساله تنها روی کاغذ عملی نمی‌شود و در عمل باید دید بازیکنان در ادامه چگونه ظاهر خواهند شد و کادر فنی با توجه به مسائلی که در رابطه با انتخاب بازیکنان دنبال می‌کند تحولی در تیم ملی به وجود می‌آید.

فرکی افزود: اگر بخواهیم کار تیم ملی را در بازی برابر هنگ کنگ مورد ارزیابی قرار دهیم شاید نقاط ضعف زیادی داشت و نقاط قوت آن هم از قبل مشخص بود. تیم ملی ما در این بازی کامل نبود و قلعه نویی با اضافه کردن جوانان به دنبال تجربه اندوزی بود. باید بازیکنان دیگری را نیز اضافه کنیم تا با تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه در مرحله دوم ببینیم عملکردشان چگونه خواهد بود. امیدوارم تیم ملی در خصوص جوان کردن تیم بازنگری داشته باشد که الان فرصت خوبی است. قلعه نویی و همکارانش لیگ را دنبال می‌کردند و یکسری از بازیکنانی که انتخاب کردند بخشی از آن بازیکنان جوان و آینده دار لیگ بود.

وی در ارزیابی از بازی ایران و هنگ کنگ گفت: در این بازی نقاط ضعفی را در خط دفاع دیدیم در خط حمله هم قابل پیش بینی بود. با توجه به اینکه تیم هنگ کنگ آنچنان تیم قدرتمندی نبود برابر این تیم هم نقاط ضعف داشتیم و هم نقاط قوت که امیدوارم نقاط ضعف با اضافه شدن بازیکنان مصدوم و تکمیل شدن خط دفاعی برطرف شود و بتوانیم در مرحله بعدی جام جهانی با قدرت و هماهنگی بیشتر ظاهر شویم و از این مرحله به جام جهانی صعود کنیم.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال درباره دیدار ایران برابر ازبکستان خاطرنشان کرد: در این بازی مشکلی نخواهیم داشت. واقعیت امر این است که نقطه قوت تیم ما در مقابل بالاترین و برترین تیم‌های آسیایی چه غرب و شرق نقطه مثبتی است که بدون شک می‌تواند به تیم ملی کمک کند. البته در بخش هجومی از بازیکنان باتجربه و توانمندی برخورداریم اما در خط دفاعی و هافبک چون تغییرات بیشتری نسبت به سایر خط‌ها داشتیم در این بازی اشکالاتی در خط دفاع و هافبک دیدیم که امیدوارم بازی هنگ کنگ تجربه خوبی برای جوانان تیم شده باشد که برابر ازبکستان هماهنگ‌تر بازی کنند. در خط حمله این قدر قوی هستیم که نگرانی برای پیروزی برابر این تیم نداشته باشیم. البته در فوتبال هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست، ازبکستان یکی از تیم‌های مطرح در منظقه غرب است که اگر دست کم بگیریم برای ما می‌تواند خطرناک باشد. امیدوارم این اتفاق در این بازی نیفتد و ما بتوانیم به تجربه جوانترها اضافه کنیم و از بازیکنان باتجربه و خوب و حرفه‌ای در بازی با ازبکستان بهره‌مند شویم تا این بازی را هم با پیروزی به پایان برسانیم.

فرکی ادامه داد: مشکلی برای شکست ازبکستان نخواهیم داشت اما در فوتبال هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست. ازبکستان نسبت به سایر تیم‌های گروه قوی‌تر است. امیدوارم دراین بازی توپ برای تیم ما خوب بچرخد که بتوانیم به گل برسیم. اگر بتوانیم به گل زودهنگام برسیم شرایط برای تیم ما فرق می‌کند. قطعا در این بازی یا سایر بازی‌ها همیشه زدن گل اول تعیین کننده بوده البته نه صد درصد اما همیشه شانس تیمی که گل اول را به ثمر می‌رساند برای پیروزی بیشتر است.

او خاطرنشان کرد: باید به کادر فنی این فرصت را داد که اگر قرار است جوانان را به ترکیب تیم ملی اضافه کند در چنین بازی‌هایی اجازه بازی به آنها بدهد چون بازی نکردن آنها نتیجه‌ای نخواهد داشت. وقتی از جوانان استفاده می‌کنیم باید بهایی نیز بدهیم و اشتباهات، بهای فرصت دادن به جوانان است. چون به مرحله بعد انتخابی جام جهانی صعود کرده‌ایم این بازی‌ها بهترین فرصت است که به جوانان میدان داده شود و آنها نیز جوابگو خواهند بود. مطمئنم جوانان منتظر فرصت و کسب تجربه برای تیم ملی هستند. این بازی‌ها می‌تواند به تجربه آنها اضافه کند و خود را در آینده برای تیم ملی ثابت کنند.

فرکی در پایان افزود: ما چون سابقه حضور در جام جهانی را داشتیم و حتی عملکرد خوبی در بعضی بازی‌های جام جهانی داشتیم و این شانس را برای خود قائل هستیم و از بابت صعود به مرحله نهایی جام جهانی و حضور در جام جهانی نگرانی وجود ندارد.

true
true
فرکی: قلعه‌نویی برابر ازبکستان به جوانان میدان بدهد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true