×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
ورود بیش از ۶۰ درصد زائران ایرانی وارد به عربستان

ورود بیش از ۶۰ درصد زائران ایرانی وارد به عربستان، تاکنون بیش از ۶۰ درصد از زائران ایرانی وارد سرزمین وحی شدند و اعزام‌ها همچنان ادامه دارد.

 

به گزارش شهر مردم، عملیات اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی از بامداد دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه اغاز شد و نخستین گروه از مسافران سرزمین وحی فرودگاه امام خمینی (ره) را به مقصد فرودگاه مدینه ترک کردند.

گفته شد امسال حدود ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر در قالب ۶۲۲ کاروان از ۲۱ ایستگاه پروازی به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

حال با گذشت ۱۹ روز از آغاز اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی تعداد زائران ایرانی تا روز گذشته در سرزمین وحی به بیش از ۵۳ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.

روزانه با خروج حدود دو هزار نفر از مدینه به مقصد مکه، تعداد زائران ایرانی تا شنبه ۱۲ خرداد در شهر مدینه به ۱۰ هزار و ۳۱ نفر رسید.

تا این تاریخ با ۱۶۶ پرواز به مقصد فرودگاه مدینه در مجموع بیش از ۳۸ هزار زائر در قالب ۲۷۷ کاروان به سرزمین وحی منتقل شده‌اند.

زائران ایرانی پس اقامت پنج روزه در مدینه و زیارت مسجدالنبی و ائمه (ع) در بقیع، در مسجد شجره محرم شده و با قطار سریع‌السیر حرمین به مکه منتقل می‌شوند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در خصوص آخرین وضعیت ارائه خدمات پزشکی به حجاج ایرانی گفته: از شروع عملیات درمانی و بهداشتی هلال‌احمر در حج تمتع امسال، به ترتیب در دو شهر مکه و مدینه بیش از ۷۶۵۰۰ و ۲۲۸۰۰ خدمت به زائران ایرانی ارائه شده است.

طبق اظهارات وی درحال حاضر ۸ زائر در بیمارستان هلال‌احمر و ۱۱ زائر در بیمارستان‌های مکه و مدینه بستری هستند.

مرعشی گفته با توجه به افزایش تعداد زائران کشورمان در سرزمین وحی، مراکز درمانی هلال‌احمر شامل بیمارستان، یک مرکز درمانی مجهز و ۲ درمانگاه شبانه‌روزی در ۳ هتل مدینه و همچنین یک بیمارستان و ۵ درمانگاه شبانه‌روزی در مکه به همراه فعالیت مطب‌های پزشکی در هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی از ۸ ساعت تا ۲۴ ساعت براساس تعداد زائران مقیم در هتل‌ها ادامه دارد.

وی در خصوص وضعیت سلامت زائران ایرانی گفته ثبات در وضعیت زائران ایرانی وجود دارد و تعدادی از زائران هم در اورژانس بیمارستان‌های عربستان در دو شهر مکه و مدینه بستری هستند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

true
true
ورود بیش از ۶۰ درصد زائران ایرانی وارد به عربستان
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true