×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
۱۷ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد فارس مستاجر هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس گفت: ۱۷ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد فارس فاقد مسکن و مستاجر هستند. به گزارش شهرمردم مرتضی موصلی صبح شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: توانمندی فکری، اجتماعی و فرهنگی از جمله موضوعاتی است که کمیته امداد امام خمینی (ره) در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده تا بتواند جامعه هدف این نهاد را توانمند کند.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۷۴ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد فارس هستند که نزدیک به ۱۶۴ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد مستمری دریافت می‌کنند.

موصلی معتقد است نقش آفرینی مردمی می‌تواند عاملی برای توسعه فعالیت‌های اجتماعی کمیته امداد باشد و با فعال سازی مردم در این زمینه، میزان اثرگذاری در جامعه هدف افزایش می‌یابد و بر همین اساس ۳۶۵ مرکز نیکوکاری همکار با کمیته امداد در فارس ایجاد شده تا بتوان زمینه کاهش فقر در جامعه را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: طی سال ۱۴۰۱ بیش از یک هزار و ۴۸۴ میلیارد تومان در قالب ۱۹ هزار و ۳۳۵ فقره تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد فارس تسهیلات پرداخت شده که این طرح‌ها بالغ بر ۲۱ هزار و ۵۴۶ شغل در فارس ایجاد کرده است.او ادامه داد: تسهیلات اشتغال‌زایی فارس در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته و به یک هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس تاکید کرد: در چهار ماهه نخست امسال بیش از یک هزار و ۷۰۰ سری جهیزیه و کمک هزینه ازدواج توسط کمیته امداد فارس تأمین شده که هر سری جهیزیه بالغ بر ۳۵ میلیون تومان ارزش گذاری شده است.

به گفته این مقام مسئول ۱۷ هزار و ۴۹۳ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد فارس مستأجر هستند که در مجموع ۱۰ درصد از جامعه هدف این نهاد را تشکیل می‌دهند این در حالی است که بیش از یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیز قرار است در سال جاری توسط کمیته امداد احداث و به مددجویان کمیته امداد ارائه شود.

مدیرکل کمیته امداد فارس در خصوص دریافت زکات در فارس متذکر شد: ۵۳ میلیارد تومان طی چهار ماهه اول امسال زکات دریافت شده است.

موصلی در پاسخ به سوال شهر مردم در خصوص کاهش فقر در جامعه نیز بیان کرد: شاخص‌های مختلفی برای توانمند سازی افراد و خانواده‌های تحت پوشش در نظر گرفته شده این در حالی است که طی سالیان گذشته هفت هزار و ۱۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در فارس توانمند شده‌اند.

 

true
true
۱۷ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد فارس مستاجر هستند
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true