×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
کلنگ زنی و افتتاح ۱۷۲۰ میلیارد تومان پروژه در مسیر توسعه منطقه تا دهه فجر

ناظر شورای شهر در منطقه ۲ شهرداری شیراز: نظارت اعضای شورا تنها معطوف به یک منطقه نیست ، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، همزمان با دهه فجر امسال، ۱۷۲۰ میلیارد تومان پروژه در منطقه ۲ شهرداری شیراز، کلنگ زنی و افتتاح می شود.

شهردار منطقه ۲ شیراز، در ادامه سلسله نشست های روایت امید با بیان این مطلب، با اشاره به حضور ۱۸۶ هزار نفر در ۴۶۵۰ هکتار وسعت این منطقه و وجود بسیاری از اماکن حساس و استراتژیک شهر در منطقه، گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، سهم منطقه ۲ از افتتاح و کلنگ زنی پروژه های دهه فجر ۱۷۲۰ میلیارد تومان است که از این میزان، ۲۴ پروژه با اعتبار یک هزار و ۸۵ میلیارد تومان، کلنگ زنی و ۶۳۶ میلیارد تومان پروژه هم افتتاح می شود.

محمد مقدس زاده، به فعالیت ۲۴ پروژه در سطح منطقه و البته حذف و اصلاح روند اجرای برخی پروژه های غیر ضروری، در راستای کاهش هزینه ها، اظهار داشت: این منطقه در حوزه پدافندی و تمرکز مجموعه‌های خدمات رسان، همچون مجموعه هلال احمر، بهزیستی و مجموعه‌های خدماتی درمانی، فرودگاه، پادگان‌های نظامی و انتظامی به عنوان یک منطقه استراتژیک است.

وی، با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی این منطقه در ایام دهه فجر، اضافه کرد: میزان بودجه‌ای که برای سال آینده، تعریف شده است، در حوزه عمرانی ۲۵۹ میلیارد تومان، در حوزه خدمات شهری، ۱۴۸ میلیارد تومان و ۳۵۰ میلیارد تومان، هزینه تملک پیش‌بینی شده است، به جز اعتبارات اختصاص یافته برای هر حوزه، چهار ابر پروژه با کاربری متفاوت در سطح منطقه دو، پیش بینی است.

شهردار منطقه دو شیراز، تصریح کرد: یکی از این پروژه ها، بهسازی و ساماندهی بلوار خلیج فارس تا تقاطع شهدای نیروی دریایی، به طول ۶.۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان است که عملیات آسفالت، نورپردازی، لوله گذاری دفع آب‌های سطحی، بهینه سازی محوطه‌ها و فضای سبز آن انجام خواهد شد و این پروژه در هفته شیراز، کلنگ زنی می‌شود.

مقدس‌زاده، با اشاره به دومین ابر پروژه، که بهسازی فضای پیرامونی آرامگاه آبش خاتون بود، ادامه داد: در خصوص اقدامات لازم برای این پروژه، در انتظار تاییدیه طرح از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان فارس هستیم.وی، اضافه کرد: با توجه به اینکه حفظ و صیانت از آرامگاه آبش خاتون، بر عهده میراث فرهنگی است، شهرداری شیراز تنها مسئول حفظ، نگهداری و ساماندهی محیط پیرامونی آن، به ویژه ساماندهی اجتماعی آن را بر عهده دارد. شهردار منطقه دو شیراز، اظهار کرد: ابر پروژه سوم این منطقه، اتصال محله محراب به شریان اصلی بلوار مدرس است و اجرای این پروژه، معضلات ترافیکی این محور را رفع خواهد کرد و عملیات عمرانی این پروژه، به میزان اجرای یک بزرگراه است و اعتبار این پروژه، ۱۳۰ میلیارد تومان است و در هفته شیراز، سال ۱۴۰۳ کلنگ زنی می‌شود.

مقدس‌زاده، تصریح کرد: چهارمین ابر پروژه، بهسازی خیابان لطفعلی خان زند است که از ابتدای خیابان پانزده خرداد تا چهار راه مُشیر و پس از این مسیر که تحت پوشش شهرداری منطقه هشت است، کلیه معابر اصلی آن به طول یک و نیم کیلومتر است، اقداماتی همچون پیاده رو سازی ضلع شمال و جنوب، ایجاد مسیر دوچرخه و مسیر تردد اتوبوس، طراحی و اجرا خواهد شد.وی، با تاکید بر اینکه برآورد اولیه اعتبار این ابر پروژه، ۲۰۰ میلیارد تومان است که در هفته شیراز، کلنگ زنی می‌شود، ادامه داد: جمع اعتبارات این چهار ابر پروژه اجرایی منطقه دو، ۵۱۰ میلیارد تومان است.

نائب رئیس و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز، در شهرداری منطقه دو شهرداری نیز در این نشست، گفت: مدیریت شهری، مدیریتی است که به شخص وابسته نیست و یک حرکت ادامه‌دار است. امروز، شهرداری شیراز به سمتی در حال حرکت بوده و ادامه مجموعه اقدامات شهرداران گذشته است.محمدتقی تذروی، با تاکید بر اینکه مجموعه اقدامات انجام شده، در دهه فجر شکوفا می شود، ادامه داد: کلان شهر شیراز، به یازده منطقه تقسیم شده و مجموعه شهری، در حال مدیریت یک شهر بزرگ است. وی ادامه داد: نظارت اعضای شورا، تنها معطوف به یک منطقه نیست و نگاه ما به کلان شهر شیراز، با رویکرد توجه به تمام مسائل شهری است. تذروی، اضافه کرد: دانستن حق مردم است و این آگاهی، منجر به افزایش اطلاعات آنها در خصوص پروژه‌های شهری خواهد شد. وی، اظهار داشت: وضعیت منطقه دو، در درآمدزایی فرق دارد و در حالی که  در کمیسیون ماده صد، به طور میانگین ۸۰ پرونده بررسی می شود، به عنوان مثال درآمد آن، بسیار پایین و مانند ماده یک نمی شود و جمع آوری پول در منطقه ۲ بسیار سخت است و همین که یک سرمایه گذاری با هزار میلیارد تومان هم آمده، کاری بسیار بزرگ است

true
true
کلنگ زنی و افتتاح ۱۷۲۰ میلیارد تومان پروژه در مسیر توسعه منطقه تا دهه فجر
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true