×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳  
true
true
پیش‌بینی‌های عربستان برای حج

پیش‌بینی‌های عربستان برای حج، عربستان سعودی با اعلام آمادگی برای برگزاری موسم حج در سال جاری پیش‌بینی کرد تعداد زائران از ۲ میلیون نفر فراتر رود.

به گزارش شهر مردم، موسم حج ۲۰۲۴ (۱۴۰۳) از غروب روز گذشته (جمعه ۱۴ ژوئن) برابر با ۲۵ خرداد آغاز شد و در عصر روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) به پایان می‌رسد و امسال شاهد ابتکارات و تمهیدات قابل توجهی برای تضمین تجربه‌ای موفق و راحت برای همه زائران است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در جلسه کابینه در چهارم ژوئن تایید کرد که تمام مقدمات و ترتیبات برای حج ۲۰۲۴ کامل شده و بنابر اعلام رسانه‌های دولتی عربستان تمام تلاش‌ها و منابع لازم را برای افزایش آسایش و ایمنی زائران به کار گرفته است.

موسم حج امسال به دلیل اجرای «طرح آمادگی زودهنگام» که بلافاصله پس از پایان موسم حج گذشته آغاز شد، قابل توجه است.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، همزمان با آغاز مناسک حج به گرمی از زائران استقبال شده و خدماتی برای تسهیل در تکمیل مراحل و حمل و نقل آنها انجام شده است.

اداره کل گذرنامه‌های عربستان نیز تا کنون از ورود یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۲۳۵ نفر زائر تا روز سه‌شنبه هفته گذشته از طریق بنادر هوایی، زمینی و دریایی خبر داد که انتظار می‌رود این تعداد افزایش یابد و به دومیلیون زائر برسد.

آموزش بیش از ۱۲۰ پرسنل و بیش از ۲۵۰۰ کارگاه آموزشی به زبان‌های مختلف برای کمک به بیش از ۱۰ هزار داوطلب و ارتقاء امکانات در اماکن مقدس با آفتابگیرها، مه پاش و بهبود کارایی پله‌های برقی از جمله این طرح‌هاست.

همچنین آماده‌سازی بزرگترین ایستگاه خنک‌کننده جهان برای مسجدالحرام و راه‌اندازی قطار مشاعر، انتقال روزانه بیش از ۳۵۰ هزار زائر بین اماکن مقدس، از دیگر تمهیدات عربستان برای حج امسال بوده است.

وزارت دفاع عربستان نیز ۱۶۶۶ کادر پزشکی، ۱۰ بیمارستان، ۹ درمانگاه اولیه، چهار مرکز اورژانس و ۳۰ تیم واکنش سریع راه‌اندازه کرده است.

ریاست امور حرمین شریفین نیز اعلام کرده است خطبه عرفات به ۲۰ زبان ترجمه می‌شود و به گوش بیش از یک میلیارد شنونده می‌رسد.

همچنین ۵۱۳۸ کارگر و ۴۰۰۰ دستگاه را برای نظافت و پاکسازی روزانه مسجد جامع آماده شده‌اند و ۸۸۳ واحد تهویه مطبوع، ۴۰۷۹ فن تهویه و ۲۴۴ مه‌پاش نصب شده است.

عربستان همچنین امسال برای نخستین بار از تاکسی‌های پرنده در حج استفاده می‌کند.

true
true
پیش‌بینی‌های عربستان برای حج
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true