×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
پلمب ۲۳۵ مورد تجهیزات فعال در شهربازی‌های فارس. شناسایی گلوگاه‌های فساد در ادارات فارس

پلمب ۲۳۵ مورد تجهیزات فعال در شهربازی‌های فارس. شناسایی گلوگاه‌های فساد در ادارات فارس، مدیرکل استاندارد فارس با اشاره به اینکه از ۱۴۷۲ مورد تجهیزات فعال در شهربازی‌های استان، ۲۳۵ مورد پلمب شده و ۳۲ مورد تذکر و اخطار دریافت کرده‌اند.

به گزارش شهر مردم، محمدمهدی رزمجو از ایرانیزه کردن استاندارد‌های بین‌المللی ۳۷۰۰۱ و ۳۷۰۰۲ و دو در راستای مبارزه با فساد سازمانی با محوریت مدیریت ضد رشوه و سوت‌زنی خبر داد و گفت: این استاندارد برای تمام دستگاه‌های اجرایی و ادارات اجباری است.

محمدمهدی رزمجو در نشست خبری که به مناسبت هفته استاندارد برگزار شد، گفت: در این استاندارد، ساختار‌ها و گلوگاه‌های فساد تعریف و فرآیند‌های مبارزه با آن اعلام خواهد شد.

او با بیان اینکه در همین راستا سامانه‌ای نیز راه‌اندازی خواهد شد، افزود: تا پایان امسال دستگاه‌ها و ادارات باید با پیادت سازی استاندارد‌های تعریف شده، گلوگاه‌های فساد را شناسایی و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کنند.

مدیرکل استاندارد فارس همچنین از برگزاری آزمون کشوری انتخاب کارشناس رسمی استاندارد پس از گذشته ۱۲ سال خبر داد و گفت: از ۳۸۰۰ نفر متقاضی شرکت در این آزمون، ۱۶۷ نفر مربوط به این استان هستند و چهار زمینه استانداردسازی، اندازه شناسی، تایید صلاحیت و ارزیابی انطباق به فعالیت می‌پردازند.

رزمجو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی سامانه استاندارد مصالح ساختمانی مشمول استاندارد اجباری گفت: در فاز نخست بتن تولیدی مورد استفاده در صنعت ساختمان باید مطابق با استاندارد‌های تعریف شده باشد و از ابتدای آذرماه استفاده اجباری از بتن استاندارد باید در سامانه ثبت شود و ذی حسابان سازمان‌های دولتی و ادارات نیز موظف هستند تمام قرارداد‌های خود را منطبق با این سامانه تنظیم کنند.

او تاکید کرد: استفاده از بتن استاندارد اعلام شده در سامانه هیچ تاثیری در قیمت محصول نداشته و صرفا ردیابی مصرف و کنترل و نظارت را دنبال می‌کند.

مدیرکل استاندارد فارس خاطرنشان کرد: اداره کل استاندارد فارس به دنبال استفاده از ابزار هوش مصنوعی برای فرآیند‌های استانداردسازی، گزارش‌ها و ردیابی بهتر اقدامات است.

رزمجو همچنین در بحث آسانسور اعلام کرد: مسئولیت آسانسور و استاندارد آن در اماکن مسکونی به عهده بهره‌بردار، مالک یا مدیر مجموعه است و هر اتفاقی که در این زمینه رخ دهد، قانون این سه گروه را مسئول می‌داند.

او با تاکید بر اینکه در مراکز درمانی نیز هیچ مرکزی بدون کسب تاییدیه سالانه آسانسور، نمی‌تواند پروانه تمدید دریافت کند، یادآور شد: پله برقی‌ها نیز مشمولاستاندارد اجباری بوده، اما بالابر‌ها هنوز مشمول استاندارد اجباری نیستند.

مدیرکل استاندارد فارس در ادامه با اشاره به اینکه از ۱۴۷۲ مورد تجهیزات فعال در شهربازی‌های استان، ۲۳۵ مورد پلمب شده و ۳۲ مورد تذکر و اخطار دریافت کرده‌اند.

او همچنین در خصوص بسته بندی و کم فروشی نیز گفت: طی چهارماه اواخر سال گذشته ۲۳۵ محصول مورد بررسی و کنترل قرار گرفت که از این تعداد ۷۰ درصد دارای شرایط انطباق بوده و ۳۰ درصد کم فروشی مشاهده شد که واحد‌های متخلف به تعزیرات معرفی شدند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل استاندارد فارس با بیان اینکه در شش ماه اول امسال نیز ۵۵۲ محصول کنترل شده که از این تعداد ۱۵ درصد کم‌فروشی داشتند، بیشترین موارد کم‌فروشی و عدم انطباق مربوط به انواع محصولات کنسروی، لبنی، آرد، غلات، شوینده‌ها و مواد شیمیایی اعلام کرد.

true
true
پلمب ۲۳۵ مورد تجهیزات فعال در شهربازی‌های فارس. شناسایی گلوگاه‌های فساد در ادارات فارس
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true