×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
پزشکیان شنبه آینده مهمان شیرازی هاست

پزشکیان شنبه آینده مهمان شیرازی هاست، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، مسعود پزشکیان، کاندیدای اصلاح طلبان در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، شنبه هفته آینده، مهمان شیرازی هاست.

رییس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در فارس، در آیین آغاز به کار این ستاد، با اعلام این خبر، ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های این ستاد  گفت: در این مدت، با همکاری همه عوامل ستادهای انتخاباتی، در ۳۶ شهرستان و اکثر شهرهای استان، فعالیت خود را آغاز کردیم و حکم همه روسای ستادها صادر شده است.

سیدعبدالرزاق موسوی، گفت: امروز در شرایط خاصی قرار داریم و حضور پزشکیان در انتخابات، فرصتی را برای اصلاح طلبان و تمام علاقمندان به این تفکر، برای حضور در انتخابات فراهم کرده است.

وی، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، شنبه هفته آینده، میزبان آقای پزشکیان، در شیراز خواهیم بود و امیدواریم شاهد استقبال باشکوهی از وی، از سوی اقشار و گروه های مختلف مردم باشیم.

*تلاش برای جذب آرای خاکستری

تلاش برای جذب آرای خاکستری نیز مهمترین موضوعی بود که رییس ستادهای مردمی پزشکیان، در فارس به آنها، اشاره کرد و گفت: امروز و در شرایط این روزهای کشور، قهر با صندوق مشکلی را حل نمی کند و مساله اول انتخابات، مشارکت مردم است و باید بکوشیم که مشارکت، افزایش پیدا کند، چرا که بدون مشارکت، انتخابات معنا ندارد.

حمیدرضا قاسمپور، ادامه داد: در همین راستا، تمامی ستادهایی که در مرکز استان، فعال شده، متحد، منسجم و همراه و بدون اختلاف نظر، فعالیت می کنند و ستادها، در عین اتحاد و همدلی، دخالتی نیز در کار هم ندارند.

وی، اظهار داشت: از همه افراد با هر سلیقه و تفکری، دعوت می کنیم که در ستادهای مردمی مسعود پزشکیان، حضور یابند و نسبت به تبیین ویژگی های سراسر مثبت این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، اقدام کنند.

*گره گشایی مشکلات با حضور مردم در انتخابات

استاندار سابق فارس نیز به عنوان دیگر سخنران این جلسه، گفت: حضور مردم در عرصه ها و صحنه های مختلف، همواره گره گشا بوده و منجر به حل مشکلات شده است.

عنایت ا… رحیمی، افزود: حضور مردم در دوران و مبارزات انقلاب اسلامی که منجر به پیروزی انقلاب شد و همچنین حضور مردم در دوران دفاع مقدس که اجازه نداد، ذره ای از خاک کشور جدا شود، نتیجه همین حضور و مشارکت موثر است.

وی، تصریح کرد: اگر بخواهیم رقیبی برای دکتر پزشکیان معرفی کنیم، شاید آن رقیب، قهر مردم با صندوق رای باشد که امیدواریم با حضور و مشارکت پرشور مردم در انتخابات، شاهد خلق حماسه ای دیگر باشیم.

رحیمی، اظهار داشت: حکومت ها برای مردم هستند نه مردم برای حکومت ها و بنابراین باید رییس جمهوری انتخاب کنیم که مسیر تحقق مطالبات به حق مردم را هموار و زمینه آن را فراهم کند.

*مردم باوری از ویژگی های پزشکیان است

استاندار اسبق فارس نیز در این گردهمایی، با اشاره به برخی مواضع دکتر پزشکیان، گفت:  دریافتی که از همه این گفتگوها تا الان می‌شود، این است که سرلوحه‌ی برنامه‌های جناب آقای دکتر پزشکیان، “بازگشت صادقانه به مردم” و “رویکرد خردمندانه در حکمرانی” است.

محمد ابراهیم انصاری لاری، افزود: او در واقع مردم‌دار نیست، مردم باور است و فرق زیادی بین مردم‌داری و مردم‌باوری است. مردم‌داری، می‌تواند با فریب، دروغ، تزویر، جنجال و تبلیغ همراه بشود، می‌توان همیشه در بین مردم بود و مردم‌دار بود، اما مردم باوری، یک فرهنگ است، مدیر مردم باور هرگز به خودش اجازه نمی‌دهد در هیچ زمانی و به هیچ علتی، به مردم دروغ بگوید و تزویر کند و فریب بدهد.

وی، با تاکید بر بحث خردمندی در حکومت، از نظر دکتر پزشکیان، گفت: این یعنی حکمرانی باید بر مبنای خردمداری باشد و به خردمندان، فرزانگان و دانشمندان، باید در همه‌ی زمینه‌ها مجال داده شود، البته اگر مردم مطالبه‌گر نباشند، حاکم و فرمانروا در هر حدی از تقوا و پرهیزگار باشد، به ناچار و به ناخواسته، به دیکتاتوری و استبداد ختم می‌شود، این مساله‌ی بسیار مهمی است.

انصاری لاری، تصریح کرد: خردمندی آن نیست که تمام کشور را و مناسب، پست‌ها، موقعیت‌های حساس و سرنوشت کشور را در اختیار فارغ‌ التحصیلان یک موسسه آموزشی خاص، آن هم با زمینه‌ی تحصیل در معارف اسلامی بگذاریم.

وی، ادامه داد: این خردمندی نیست که ما در کشور بیاییم، هر رویدادی را تبدیل به مناسک بکنیم و آن مناسک را به مراسم تبدیل کنیم و برای این مراسم، هر سال سالگرد بگیریم، این خردمندی نیست که مرتب در حال قهرمان‌پروری و قدیس‌‌سازی باشیم و برای هر درگذشته‌ای در هر زمینه‌ای، دنبال مکتب‌سازی باشیم، مکتب مدیریت و الی آخر.

استاندار دوران دولت اصلاحات در فارس، افزود: وقتی‌که خرد، عقل و علم، جایگاه خودش را از دست بدهد، ناکارآمدی و بی‌خردی، مثل یک بیماری واگیر به همه جا سرایت خواهد کرد.

وی، اضافه کرد: مگر نمی‌بینید که ناگهان چیزی افتخار و مایه‌ی مباهات پنداشته می‌شود که ممکن است، یک ننگی بیش نباشد و گاهی یک چیزی حماسه‌ی شیرین تلقی می‌شود که یک فاجعه‌ی تلخ بیشتر نیست.

انصاری لاری، خواستار تبیین نکات کلیدی که دکتر پزشکیان، در مناظره‌ها به آن اشاره می کند در بین آحاد جامعه شد و افزود: مردم‌داری یا به تعبیر من مردم باوری، خردمندی و خردباوری، اگر به عرصه‌ی مدیریت ما برگردد، اگر در حکمرانی ما موثر باشد، بسیاری از مشکلات مملکت، می‌تواند تحت تاثیر قرار بگیرد و حل و فصل بشود و شما همه‌ی این‌ها را در چارچوب یک احتمال ببینید.

true
true
پزشکیان شنبه آینده مهمان شیرازی هاست
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true