×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
وزیر فرهنگ «دبیر کار گروه مد و لباس» را منصوب کرد

وزیر فرهنگ «دبیر کار گروه مد و لباس» را منصوب کرد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی زهرا گلپایگانی را به‌عنوان دبیر مد و لباس را منصوب کرد.

به گزارش شهر مردم، در متن حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به زهرا گلپایگانی آمده است:

«با عنایت به تعهد، تخصص و تجربیات سرکار عالی و با توجه به اهمیت و ضرورت گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و مصوبات مرتبط با این امر خطیر و در راستای لزوم انسجام بخشی به فعالیت‌های موازی در این عرصه،  به موجب این حکم به عنوان «دبیر کار گروه  مد و لباس» منصوب می‌شوید.

موارد ذیل در طول مدت مسئولیت سرکار عالی مورد انتظار است:

۱ـ ارائه برنامه کامل با استفاده از همه ظرفیت‌های معاونت‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای مرتبط

۲ـ تلاش بی‌وقفه برای اجرای کامل قوانین مرتبط با گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و ساماندهی جدی موضوع مد و لباس، با محوریت گفتمان حیا و آرامش روانی جامعه

۳ـ بررسی و مقابله با علل و عوامل عدم موفقیت در ساماندهی وضعیت مد و لباس و ناهنجاری‌ها در پوشش مناسب

۴ ـ معرفی و بازنمایی رویش‌ها، ظرفیت‌ها و فرصت‌های اصیل در عرصه حجاب پوشش‌های اصیل اسلامی و ایرانی در داخل و فضای بین الملل

۵- تشکیل شورای مشورتی، متشکل از متخصصان حوزه مد و لباس به منظور   پیشبرد  تکالیف این حوزه

مزید توفیق سرکارعالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی، ظلّ توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) و رهبری داهیانه حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه ای (مدظله‌العالی) از خداوند منان خواستارم.»

زهرا گلپایگانی دانش‌آموخته دکترای رشته سیاستگذاری فرهنگی از دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام و عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات است.

وی دارای سابقه فعالیت علمی و اجرایی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، زنان و خانواده ، مدیریت تحول، رسانه و ارتباطات بوده و در کارنامه فعالیت های او همکاری با سازمان های مختلف فرهنگی کشور و مدیریت در بخش های مختلف ساختاری اعم از منابع انسانی ، آموزش ، فرهنگی و پژوهش وجود داشته و سوابق وی مؤید پژوهشگری و مدیریت پروژه های مختلفی در حوزه سیاستگذاری و خط مشی گذاری، بازنمایی ظرفیت های کشور در فضای بین الملل در قالب فرهنگ و هنر، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توانمند سازی سرمایه های اجتماعی و به صورت خاص و متمرکز  مدیریت استعداد در سازمان های فرهنگی کشور دیده می شود.

همکاری اجرایی وی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از این تعامل و همکاری با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، کارگروه زنان و خانواده وزارت و دفتر اجتماعی این سازمان است. گلپایگانی در حال حاضر مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هست.

true
true
وزیر فرهنگ «دبیر کار گروه مد و لباس» را منصوب کرد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true