×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
نیکزاد: آئین‌نامه خودروهای کارکرده ابلاغ شود/خواهان تحول اساسی در حوزه خودرو هستیم

نیکزاد: آئین‌نامه خودروهای کارکرده ابلاغ شود/خواهان تحول اساسی در حوزه خودرو هستیم ، نائب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه باید آئین نامه خودروهای کارکرده ابلاغ شود، گفت: انتظار داریم یک تحول اساسی در حوزه خودرو به نفع مردم صورت گیرد.

به گزارش شهرمردم، علی نیکزاد در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص واردات خودروهای کارکرده علی‌رغم پیگیری‌های متعدد نظارتی مجلس هنوز آیین‌نامه مرتبط با واردات این خودروها توسط دولت ابلاغ نشده است و دلیل آن نیز کمبود منابع ارزی اعلام می‌شود.

وی با بیان این که ما انتظار داریم به این موضوع رسیدگی شود، اظهار داشت: لازم است ارتقای فناوری در بخش خودرو را شاهد باشیم و راهکار آن نیز اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی است. باید شرکت‌های دانش‌بنیان با شرکت‌های خودروسازی بزرگ کار کنند تا شاهد انتقال تکنولوژی به این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: اصلاح ساز و کار قیمت‌گذاری خودرو از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود، اکنون هم خودروساز ناراضی است و هم مردم ناراضی هستند، از سویی دیگر اجرای تعهد خودروسازان است، آنان باید به تعهدات خود پایبند بوده و سر موعد خودروها را تحویل دهند.

نیکزاد افزود: اولویت داشتن خودروهای برقی و هیبریدی موضوعی است که باید وزارت صمت با کمیسیون صنایع بررسی کنند و در این موضوع و هم‌افزایی داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: موضوع اسقاط خودرو از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد. نمی‌شود ما اسقاط خودرو نداشته باشیم و روز به روز به تعداد خودروها اضافه شود. آنگاه بحث آلایندگی هوا و ناترازی بنزین چگونه حل خواهد شد؟

true
true
نیکزاد: آئین‌نامه خودروهای کارکرده ابلاغ شود/خواهان تحول اساسی در حوزه خودرو هستیم
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true