×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نفت و گاز عامل اصلی رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، توسعه و رشد در بخش نفت و گاز را عامل اصلی رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ دانست و گفت: خوشبختانه در این دو سال گذشته از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در وزارت نفت به‌خوبی استفاده شده است.

به گزارش شهر مردم ، رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، درباره رشد اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ و تأثیر صنعت نفت و گاز در این رشد اقتصادی اظهار کرد: دولت سیزدهم روابط دیپلماتیک با کشورهای همسایه و کشورهای دنیا را توسعه داده است. این توسعه باعث شده گروه‌هایی مثل بریکس، شانگهای و اوراسیا ارتباط‌شان را با ما قوی‌تر و عملیاتی‌تر کنند.

وی افزود: فعال شدن حوزه انرژی ایران در ونزوئلا و پالایشگاه‌های فراسرزمینی اقدام دیگری بود که موجب توسعه تجارت نفت و گاز به این کشورها شد. در ونزوئلا می‌توانیم هم در حوزه پالایشگاه‌سازی و هم تجهیز پالایشگاه‌هایی که ظرفیت خالی دارند عملیاتی‌تر کار کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با اقدام‌های مثبت وزارت نفت در حال ساخت پتروپالایشگاه هستیم و ساخت فاز ۱۱ پارس جنوبی نیز توسط خود متخصصان داخلی ایرانی انجام شده که تمام این عوامل به رشد و توسعه تجارت نفت و گاز کشور منجر شده، البته همگی همسو با بازطراحی تجارت نفت و گاز بوده است.

سنگدوینی اظهار کرد: از سوی دیگر قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس مصوب شد که می‌تواند کشور را به سمت توسعه پیش ببرد و خوشبختانه در این دو سال گذشته از ظرفیت آنها در وزارت نفت استفاده شده است. این ظرفیت برای استفاده از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان برای کشورهای دنیا ایجاد شده است.

 

true
true
نفت و گاز عامل اصلی رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true