×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۰ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
نشنال اینترست : بایدن توانایی و شایستگی لازم را برای ریاست جمهوری آمریکا ندارد

نشنال اینترست : بایدن توانایی و شایستگی لازم را برای ریاست جمهوری آمریکا ندارد ، «نشنال اینترست» با اشاره به عملکرد ضعیف «جو بایدن» در مناظره با دونالد ترامپ، ‌صلاحیت بایدن برای ریاست جمهوری آمریکا را مورد تردید قرار داده و تاکید کرد که ادامه نامزدی وی به سود حزب دموکرات نیست.

به گزارش روز شنبه شهرمردم، ‌این نشریه تحلیلی با اشاره به تمایل جو بایدن، ‌رئیس جمهوری آمریکا و مشاورانش برای برگزاری زودهنگام مناظره با دونالد ترامپ، ‌ نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان نوشت: انتظارات دموکرات‌ها در مورد نتایج این مناظره تامین نشد و بایدن بدترین عملکرد مناظره ای در تاریخ مُدرن آمریکا را به نام خودثبت کرد. این در حالی بود که دونالد ترامپ، با خویشتنداری که از او انتظار نمی رفت، نشان داد این قابلیت را دارد تا برای پیروزی در انتخابات بسیاری از اصول مناظره را رعایت کند.

در ادامه این تحلیل آمده است: افول بایدن و بازنمایی ضعیف او می‌تواند کمپین انتخاباتی دموکرات‌ها را تضعیف کند، چرا که حتی حامیان رئیس جمهوری آمریکا نیز بعد از این مناظره، توانایی او را زیر سوال می برند. این در حالی است که گروهی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بر این باورند که عملکرد ضعیف بایدن در مناظره انتخاباتی، لزوم ادامه حضور او در صدر فهرست رقابت‌های ریاست‌جمهوری امسال را با تردیدهای جدی رو به رو کرده است.

نشنال اینترست افزود: برخی امیدوارند که بایدن برای جلوگیری از پیروزی ترامپ در انتخابات، داوطلبانه از رقابت‌های انتخاباتی خارج شود. عملکرد بایدن در مناظره نگرانی‌های زیادی را در میان دموکرات‌ها بر انگیخته است. بسیاری از دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا بر این باورند که او نه تنها به شانس خود برای حفظ ریاست‌جمهوری لطمه زد، بلکه موقعیت حزب دموکرات را نیز زیر سوال برد.

این مقاله عملکرد بایدن در مناظره را «فاجعه‌بار» توصیف کرد و نوشت: این واقعیت تا مدت‌ها مشهود خواهد بود. اگر بایدن پیش از این، چندان ضعیف به نظر نمی رسید که بتواند رئیس جمهور شود، نقطه ضعف‌های او پس از این مناظره بیشتر در اذهان مردم جلوه خواهد کرد. این بدان معناست که او از نظر فیزیکی برای جایگاهی به نام «رییس جمهوری آمریکا» مناسب نبوده و حداقل گاهی اوقات و شاید بیشتر اوقات از نظر ذهنی هم برای قرار گرفتن در این جایگاه آمادگی ندارد. همه می‌دانند که وضعیت او بدتر خواهد شد، و این باور که او چهار سال بعد رئیس‌جمهوری کارآمد باشد، غیرقابل باور است.

این تحلیل با زیرسوال بردن توانایی بایدن برای مقابله با هزینه‌های کنترل نشده، افزایش بدهی‌ها، تورم شدید و همچنین بحران‌هایی که سیستم‌های آموزشی، مهاجرتی و بهداشتی آمریکا را تضعیف می کند، شک و تردیدهای جدی در مورد توانایی مدیریتی وی در کنترل جنگ در اروپا، خاورمیانه و درگیری‌های بالقوه حتی ویرانگرتر در آسیا مطرح کرد.

در بخشی از این تحلیل با اشاره به افزایش تردیدهای حامیان بایدن در مورد شایستگی او برای ریاست جمهوری آمده است: از این پس حامیان بایدن نیز، ‌ آشکارا توانایی او برای ریاست جمهوری را زیر سوال می‌برند. این در حالی است که آن‌ها پیش از این، ادعاهای جمهوری‌خواهان در مورد ناتوانی‌های بایدن را رد می کردند. نه تنها احتمال دارد که دموکرات‌های ناامید از بایدن به او رای ندهند، ‌ بلکه بعید است دیگر پول و زمان خود را برای انتخاب مجدد او و حتی دیگر دموکرات‌ها اختصاص دهند.

این مقاله در پایان با اشاره به بحث جایگزینی بایدن و احتمال انصراف او نوشت: این موضوع به نفع ترامپ خواهد بود. با این حال، مهم‌ترین سؤال برای دموکرات‌ها این است که چگونه می‌توان بایدن را متقاعد کرد که از نامزدی‌اش برای دور دوم دور انصراف دهد. دموکرات‌ها طی روزهای آینده به این فکر خواهند کرد که چگونه می توانند گزینه دیگری مانند کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا و یا جاش شاپیرو، فرماندار پنسیلوانیا را به جای بایدن به عنوان نامزد حزب معرفی کنند. در هر حال، تنها کسی که احتمالاً می تواند بایدن را برای کناره گیری متقاعد کند، جیل بایدن همسر رییس جمهور آمریکا، است.

true
true
نشنال اینترست : بایدن توانایی و شایستگی لازم را برای ریاست جمهوری آمریکا ندارد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true