×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
موفقیت غیرقابل انتظار انیمیشن «درون و بیرون ۲» / رکوردشکنی‌های یک فیلم خانوادگی در روز پدر

موفقیت غیرقابل انتظار انیمیشن «درون و بیرون ۲» / رکوردشکنی‌های یک فیلم خانوادگی در روز پدر ، کمپانی دیزنی و پیکسار به چند شکست پیاپی انمیمیشن‌های خود در گیشه پایان دادند، اما علت استقبال مخاطبان از Inside Out 2، آن چیزی نیست که در رسانه‌های جریان اصلی مطرح شده است.

خبرگزاری شهرمردم – قسمت دوم انیمیشن «درون و بیرون» Inside Out 2 در حالی روانه سینماهای آمریکا و دیگر نقاط جهان شد که پیکسار و دیزنی چند شکست پیاپی را در چهار سال اخیر تجربه کرده‌اند. این انیمیشن ۱۵۵ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۲۹۵ میلیون دلار فروش کل جهانی در آخر هفته‌ای که مصادف با روز پدر در آمریکا بود، داشته است.

همانطوری‌که پیش‌بینی کردیم، عملکرد گیشه فیلم‌های هالیوودی در سال ۲۰۲۴، ضعیف‌تر از سال گذشته بوده و این انیمیشن جان تازه‌ای به بدن نیمه‌جان آثار هالیوودی داد. رسانه‌های هالیوودی پیش‌بینی می‌کنند که «درون و بیرون ۲» بتواند به‌راحتی از مرز ۵۰۰ میلیون دلار در گیشه آمریکای شمالی و مجموع یک میلیارد دلار فروش کل جهانی، عبور کند. با توجه به اینکه بودجه ساخت این اثر در حدود ۲۰۰ میلیون دلار اعلام شده است، موفقیت آن در گیشه می‌تواند علاوه بر اینکه صدها میلیون دلار را به حساب متولیان Inside Out 2 واریز کند، بلکه می‌تواند پوشش خوبی برای شکست‌های متوالی دیزنی باشد.

داستان Inside Out 2 درباره چیست؟

«درون و بیرون ۲» زندگی دختری به نام رایلی را از زاویه اتاق فرمان (داخل مغز) دنبال می‌کند. ۹ سال از اکران فیلم اول گذشته و این دختر اکنون به یک نوجوان تبدیل شده است و به دبیرستان می‌رود. مسئله‌ای که برای اولین بار در یک اثر سینمایی می‌دیدیم، این بود که به هر یک از احساسات درونی انسان، یک کاراکتر مجزا اختصاص داده شده بود.

موفقیت غیرقابل انتظار انیمیشن Inside Out 2 / موشکافی رکوردشکنی‌های یک فیلم خانوادگی در روز پدر

اسامی احساساتی که در Inside Out 2 نشان داده می‌شوند

ستون اول از سمت چپ، نام‌ احساس‌ها به زبان انگلیسی؛ ستون دوم نام‌ها به زبان فارسی؛ ستون سوم نام صداپیشگان هر احساس.

امی پولر   شادی     Joy

فیلیس اسمیت       غم         Sadness

تونی هیل             ترس       Fear

لوئس بلک            خشم      Anger

لیزا لاپیرا نفرت      Disgust

مایا هاوک            اضطراب   Anxiety

آیو ادبیری            حسادت   Envi

اَدل اکسارکوپولوس بی‌حوصلگی           Enuui

پال والتر هازر        خجالت    Embarrassment

جون اسکوئیب        نوستالوژی            Nostalgia

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به رکورد‌هایی که «درون و بیرون ۲» فعلا در سال ۲۰۲۴ شکسته است.

رکورد‌شکنی‌های Inside Out 2 در گیشه آمریکای شمالی

بهترین فروش هفته اول در سال ۲۰۲۴؛ جلوتر از فروش ۸۲.۵ میلیون دلاری «تل‌ماسه ۲» Dune: Part Two و فروش ۸۰ میلیون دلاری «گودزیلا و کینگ کونگ» Godzilla x Kong: The New Empire در این بازه.

تنها فیلمی که در سال ۲۰۲۴، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در هفته اول فروخته است.

رده دوم بهترین فروش آخر هفته اول برای یک انیمیشن در تاریخ؛ «شگفت‌انگیزان ۲» Incredibles ۲ با ۱۸۲ میلیون دلار فروش در آخر هفته اول، بهترین فروش هفته اول را در تاریخ داشته است.

رده چهارم بهترین فروش هفته اول برای یک فیلم رده سنی کودکان.

رکورد‌شکنی‌های Inside Out 2 در گیشه بین‌المللی (خارج از آمریکای شمالی)

بهترین فروش هفته اول در تاریخ؛ جلوتر از فروش ۱۳۵ میلیون دلاری Frozen 2 در این بازه.

بهترین آغاز برای یک فیلم در کشورهای آمریکای لاتین؛ «انتقام‌جویان: آخر بازی» Avengers: Endgame در رتبه اول قرار دارد.

رده چهارم بهترین فروش هفته اول در سالن‌های سینمایی آیمکس.

البته «درون و بیرون ۲» رکوردهای دیگری را برای دیزنی شکسته است؛ تیزر این فیلم در بازه ۲۴ ساعته، ۱۵۷ میلیون بار دیده شده است.

موفقیت غیرقابل انتظار انیمیشن Inside Out 2 / موشکافی رکوردشکنی‌های یک فیلم خانوادگی در روز پدر

چرا Inside Out 2 در گیشه خوش درخشید؟

با اینکه جدیدترین محصول پیکسار، دنباله یک انیمیشن موفقی است که توانست ۸۵۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ بفروشد، اما این کمپانی چند دنباله و پیش‌درآمد را در چهار سال اخیر روانه بازار کرده بود که با عدم استقبال مخاطبان روبرو شدند. رسانه‌های هالیوودی چند علت را برای موفقیت «درون بیرون ۲» مطرح می‌کنند، اعم از استفاده از نژادهای متنوع در تیم صداپیشگان و آشنایی مخاطبان با داستان فیلم؛ اما هیچ‌یک این رسانه‌ها، اشاره به موضوع مهم دیگری که سبب شکست دیگر محصولات دیزنی و پیکسار می‌شود، نمی‌کنند.

هیچ‌گونه شعار سیاسی از دهان دست‌اندرکاران و متولیان «درون بیرون ۲» حین تبلیغات بیرون نیامده بود؛ دیزنی هیچ کاراکتر رنگین‌کمانی (گروه‌های جنسی نوظهور) را در این انیمیشن نگنجانده و مواضع چپگرایانه را حداقل در این اثر گل‌درشت نکرده است. بنابراین استفاده از نژادهای مختلف، علت قطعی موفقیت این انیمیشن نیست؛ در اغلب موارد، چنین محصولاتی در گیشه شکست می‌خورند به این علت که حین تبلیغات فیلم، معرکه‌ای با شعارهای سیاسی می‌گیرند. این محصولات با عدم استقبال مخاطبان مواجه می‌شوند، به این علت که شعار دادن را جایگزین ساختن یک اثر قوی می‌کنند.

ترفنهای تبلیغاتی Inside Out 2

دیزنی ۳۵ دقیقه اول از این انیمیشن را در سینماکان CinemaCon به‌نمایش گذاشت.

دو کاراکتر شادی و غم از این انیمیشن، سرزده در چند هفته اخیر به سالن‌ سینماها در سراسر آمریکا رفته و با بچه‌ها خوش و بش می‌کردند.

سطل‌های پاپ‌کورن انحصاری با لوگو و کاراکترهای این انیمیشن در سالن‌ها فروخته می‌شود.

توزیع جا‌‌کلیدی با لوگوی Inside Out 2 به مناسبت روز پدر در سالن سینماها.

کاراکترها در نقش احساسات دو تن از کارشناسان لیگ بسگتبال آمریکا NBA ظاهر شدند.

تمامی احساسات دربخش اجراهای ریلتی شو America’s Got Talent حضور داشتند؛ این احساسات در ذهن سایمن کاول مجری اصلی این برنامه نیز فرو رفتند.

کاراکترهای این انیمیشن به شرکت‌کنندگان ریلتی شو American Idol نیز سر زدند.

صداپیشگان احساسات در این انیمیشن در پخش تلویزینی مسابقات پل‌آف لیگ هاکی روی یخ NHL، حال و هوای مسابقات را به سبک کاراکترهای انیمیشن توضیح دادند.

شراکت این اثر با فرنچایز مکدونالدز و ساخته شدن انیمیشن اختصاصی از کاراکترهای فیلم که سیب‌زمینی سرخ کرده سفارش می‌دهند.

هوش مصنوعی سامسونگ AI Bubble Inside، که با تم این انیمیشن طراحی شده است.

شراکت کمپانی اجاره املاک Airbnb و امکان اجاره یک لوکیشن در لاس‌وگاس که به‌مانند اتاق فرمان در این انیمیشن طراحی شده است.

شراکت کمپانی Uber (تاکسی اینترنتی در آمریکا) و تبلیغات Inside Out 2 در بخش نوجوانان این اپلیکیشن.

البته شراکت‌های بیشتری با دیگر کمپانی‌ها نیز دیده شده است.

موفقیت Inside Out 2 به حدی لبخند را روی صورت‌های رسانه‌های هالیوودی و کمپانی سازنده این اثر انداخته است که از الآن زمزمه‌های نامزدی اسکار برای بهترین فیلم نیز مطرح شده است؛ تاکنون فقط سه انیمیشن موفق به کسب نامزدی اسکار بهترین فیلم شده‌اند: «دیو و دلبر» Beauty and the Beast در سال ۱۹۹۱، «بالا» Up در سال ۲۰۰۹ و «داستان اسباب‌بازی ۳» Toy Story ۳ در سال ۲۰۱۰.

اگرچه آکادمی اسکار، روی خوش بیشتری برای نامزد کردن انیمیشن‌ها در شاخه بهترین فیلم‌نامه نشان داده است.

true
true
موفقیت غیرقابل انتظار انیمیشن «درون و بیرون ۲» / رکوردشکنی‌های یک فیلم خانوادگی در روز پدر
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true