×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
موزه فرش تناولی به زودی در عمارت دیوانخانه قوام راه اندازی می شود

موزه فرش تناولی به زودی در عمارت دیوانخانه قوام راه اندازی می شود، به گزارش فاطمه مقدم خبرنگار شهر مردم، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی فارس، در گفت و گوی اختصاصی با شهر مردم، در حاشیه این نشست، در پاسخ به سوالی در خصوص زمان راه اندازی موزه دست بافته های تناولی، گفت: شیراز، موزه مناسب و استانداردی برای نمایش دست بافته ها و فرش ها ندارد و به همین سبب، دست بافته های نفیس و پشمی اهدایی استاد تناولی، در «انبار سرد» میراث نگهداری می شود، اما در حال آماده سازی عمارت دیوانخانه قوام، ملکی روبروی ارگ کریم خان، هستیم تا از این مکان، برای نمایش موقت فرش های اهدایی استاد تناولی، استفاده کنیم. این موزه موقت، در دو ماه آینده، آماده بهره برداری می شود و این دست بافته ها، در دیوان خانه به نمایش عموم، گذاشته خواهد شد.

بهزاد احمدی فارسانی، در ادامه با اشاره به اینکه کلنگ احداث مجتمع صنایع دستی، موزه و نمایشگاه نگارگری شیراز نیز دیروز با حضور معاون صنایع دستی وزیر میراث، زده شده است، افزود: در نظر داریم با بودجه رسیده که با تلاش های بسیار، موفق شدیم ۲۰ میلیارد تومان آن را فراهم کنیم، این مجتمع و موزه صنایع دستی را طرف سه سال آینده، تکمیل کنیم تا استان فارس نیز بالاخره دارای یک موزه تخصصی فرش و دست بافته های داری شود.

احمدی، در ادامه با اشاره به اینکه بیمه هنرمندان صنایع دستی، تا آخر دولت سیزدهم، تکمیل خواهد شد، گفت: اداره کل میراث فارس، با کسب ۷۰۰ سهمیه بیمه، برای هنرمندان صنایع دستی، پس از اصفهان، استان دوم کشور در تعداد بیمه هنرمندان و صنعتگران است.

وی، اضافه کرد: فرم های بیمه هنرمندان صنایع دستی واجد شرایط، تکمیل و دولت، صد در صد هزینه های آن را پرداخت کرده است و تنها بخش باقی مانده، بازدید بازرسان تامین اجتماعی از کارهای هنرمندان است که این بخش، جزو کارهای روتین بیمه، به شمار می رود و در واقع هنرمندانی که فرم ها را دریافت کرده اند، می توانند مطمئن باشند که تا آخر دولت سیزدهم، بیمه خواهند شد.

وی، در پایان از تهیه کارت منزلت پیشکسوتان صنایع دستی فارس، به تعداد ۱۰۲ هنرمند پیشکسوت استان، خبر داد که پیشکسوتان، می توانند با این کارت، تمامی اماکن تاریخی کشور را به صورت رایگان، بازدید کنند.

true
true
موزه فرش تناولی به زودی در عمارت دیوانخانه قوام راه اندازی می شود
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true