×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
مطالبات و درخواست های فرهنگیان فارس از رییس جمهور در آستانه دومین سفر

مطالبات و درخواست های فرهنگیان فارس از رییس جمهور در آستانه دومین سفر، دانش‌آموزان و فرهنگیان فارس در آستانه دومین سفر رئیس جمهور به این استان مطالبات و خواسته‌هایی دارند ، به گفته مدیرکل آموزش و پرورش این استان در قالب پیشنهاداتی از تقویت سرانه آموزشی و تربیتی گرفته تا توسعه مراکز رفاهی فرهنگیان برای تصویب در این سفر به هیات دولت پیشنهاد شده است. محمدخلیل عسکری روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی با شهر مردم  به بیان برخی از مهمترین خواسته‌های آموزش و پرورش پرداخت که لازم است در دومین سفر رئیس جمهور به آن توجه و در زمره مصوبات این سفر تصویب شود.

به گفته او خواسته‌های دانش‌آموزان، فرهنگیان و نیازهای نهاد آموزش و پرورش فارس در شمار پیشنهاداتی که برای تصویب به هیات دولت ارائه شده آورده شده و امید است که به تصویب برسد.

عسکری اولویت‌های مهم را آموزش و پرورش فارس برای تصویب در دومین سفر استانی را احداث دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و توضیح داد: این مجتمع دانشگاهی، خواسته‌ای راهبردری برای آموزش و پرورش فارس است چرا که دانشگاه تامین کننده نیروی انسانی مورد نیاز ما است. مدیرکل آموزش و پرورش فارس اذعان کرد: ۲ دانشگاه دخترانه و پسرانه مجزای موجود برای فارس کافی نیست و نیازمند مجتمع دانشگاه‌ فرهنگیان هستیم.

تکمیل پروژه‌های تربیتی، پرورشی و تربیت‌بدنی

یکی دیگر از خواسته‌های آموزش و پرورش فارس که در واقع از مطالبات دانش‌آموزان نیز می باشد ، تکمیل پروژه‌های تربیتی، پرورشی و تربیت‌بدنی است. به گفته عسکری آموزش و پرورش هم اکنون ۳۰ سالن ورزشی و استخر نیمه تمام دارد که نیازمند اختصاص اعتبار برای تکمیل است. او با بیان اینکه وظیفه آموزش و پرورش تربیت ۶ ساحتی دانش‌آموزان است، اضافه کرد: ۱۱ اردوگاه دانش‌آموزی فارس نیز نیمه تمام مانده که نیاز است اعتبارات لازم برای تکمیل آن در مصوبات این دوره از سفر رئیس جمهور محترم به فارس دیده شود. به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس یکی دیگر از نیازهای آموزش و پرورش فارس توسعه فضاهای آموزشی است که به این منظور اختصاص اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرساز برای تصویب در جمع مصوبات سفر دوم هیات دولت سیزدهم به فارس، پیشنهاد شده است. عسکری اعلام کرد: علاوه بر این قرار است ۴۵ مدرسه پژوهش محور نیز به بهره‌برداری برسد.

حمایت از مدارس حفظ مهر

مدیرکل آموزش و پرورش فارس حمایت از مدارس حفظ مهر که با همکاری آموزش و پرورش و موسسه بیت‌الاحزان فعالیت می‌کنند را یکی دیگر از خواسته‌های این استان برشمرد و گفت: این مدارس در راستای لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب برای حفظ قرآن فعال شده و مصوب شورای عالی آموزش و پرورش هستند.

او افزود: پیشنهاداتی برای پشنتیبانی مالی و دیگر حمایت‌های دولتی از مدارس حفظ فعال در فارس ارائه شده که نیاز است مورد توجه قرار گیرد.در میان پیشنهادات آموزش و پرورش فارس برای تصویب در سفر آیت‌الله رئیسی به فارس مطالبه‌های فرهنگیان این استان نیز از نظر دور نبوده ، به گفته عسکری پیشنهاداتی برای حمایت از فضاهای رفاهی و فرهنگی فرهنگیان فارس به هیات دولت ارائه شده است.مدیرکل آموزش و پرورش فارس در این ارتباط بیان کرد: توسعه زائرسرای فرهنگیان فارس در مشهد، بهبود باشگاه‌های رفاهی شیراز و ایجاد چنین باشگاه‌هایی در دیگر شهرستان‌ها از نیازمندی‌های آموزش و پرورش استان است.آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیات دولت سیزدهم در هفتمین سفر استانی خود، ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ به فارس سفر کردند و در پایان این سفر، ۱۴۲ پروژه با اعتبار ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مورد تصویب قرار گرفت. بنا به اعلام استاندار فارس رئیس جمهور و هیات دولت در دور دوم سفرهای استانی خود از چهارشنبه ۱۹ مهرماه میهمان مردم استان فارس خواهند بود.

true
true
مطالبات و درخواست های فرهنگیان فارس از رییس جمهور در آستانه دومین سفر
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true