×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
مردم فارس مشارکت خوبی در جلوگیری از ایجاد بحران دارند

برگزاری مانور زلزله در ۸۰۰۰ مدرسه استان فارس

عباس امیری – شهر مردم
بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با کشور در مدرسه الزهرا ناحیه ۴ آموزش و پرورش شهرستان شیراز برگزار شد.
سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری فارس، در حاشیه این مانور در گفتگو با خبرنگار روزنامه شهر مردم گفت: این مانور همزمان با سراسر کشور در ۸ هزار مدرسه‌ی استان فارس و با مشارکت نزدیک به ۱ میلیون دانش آموز این مانور برگزار شد.
فرهاد سعدی، افزود: در شهرستان‌های استان فارس، برگزاری این مانورها با هماهنگی فرمانداران که از قبل اطلاع رسانی و جلساتش را برگزار کرده اند، برگزار می‌شود و در شیراز نیز قبل از برگزار ی این مانور، جلسات متعددی هم در فرمانداری شیراز و هم در استانداری فارس و اداره کل مدیریت بحران برگزار شد و دستورات و دستورالعمل‌هایی اعلام شد و بر اساس آن برنامه‌ها اجرا گردید و شاهد بودیم که این مانور به خوبی در مدارس اجرا شد و به اهدافی که از قبل تعیین شده بود، رسیدیم.
وی اظهار کرد: این مانور با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» با هدف ارتقای آمادگی و آموزش دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها برای مواجهه با زلزله با همکاری فرمانداری شهرستان شیراز و با حضور دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان از جمله هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس، شهرداری، آموزش و پرورش و نیروی انتظامی برگزار شد.

🔷 برگزاری مانور در استان در سطوح مختلف
سعدی، همچنین از برگزاری مانور در سطوح مختلف در استان فارس خبر داد و گفت: برگزاری این مانورها در حقیقت یک تمرین و آمادگی برای زمان بحران است و در زمان های مختلف برخی از دستگاهها به همین منظور مانورهایی برگزار می کنند و برای برگزاری اینگونه مانورها دستگاه راغب می تواند از یک ماه قبل با اداره کل بحران هماهنگی های لازم را صورت دهد و مانورهای مختلف در سطوح مختلف برگزار کند.
وی، گفت: هشدارهای مختلفی از ابتدای مهر ماه که فصل بارندگی شروع شد صادر کردیم که در سه سطح زرد و نارنجی و قرمز بوده است.
او ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌های پاییزه و زمستانه که از اوایل مهر برای همه اعضای ستاد بحران ارسال کردیم، آن‌ها اقدامات خود را انجام می دهند.

🔷 همکاری خوب مردم با ستاد بحران
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به همکاری مردم با این اداره کل در خصوص توجه به هشدارها نیز گفت: در همه بحران هایی که شاهد بودیم، مردم همکاری خوبی داشتند به خصوص سیل ۹۸ که با اقدامات خوب و ارزشمند شان، مردم فارس باعث شد در کل کشور زبانزد خاص و عام شوند.

true
true
مردم فارس مشارکت خوبی در جلوگیری از ایجاد بحران دارند
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true