×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
محک در شیراز با قدرت فعالیت خود را شروع کرده است

محک در شیراز با قدرت فعالیت خود را شروع کرده است، به گزارش فرخنده آشوری خبرنگار شهر مردم، مدیر عامل موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان«محک» گفت: موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک به صورت رسمی برای درمان کودکان مبتلا به سرطان تخت درمان در بیمارستان شیراز تقدیم خواهد کرد.

آراسب احمدیان، در یک نشست خبری به مناسب روز جهانی سرطان و شروع به کار موسسه محک در شیراز، گفت: ۴۲ هزار پرونده از سال ۱۳۷۰ در محک تشکیل شده است، در حال حاضر، حدود ۲۰ هزار پرونده فعال است و ۱۶ هزار کودک هم بهبود یافته و قطع درمان شدند.

وی، ادامه داد: فعالیت این موسسه، از ۳۰ سال قبل آغاز شد و امروز در سطح دنیا، با وجود ۳۰۰ هزار نفر بیمار مبتلا به سرطان، به شرط تشخیص زود هنگام و استفاده به موقع از دارو، در این بیماری ۸۰ درصد شانس بقا وجود دارد.

وی، افزود: موسسه خیریه محک، طی برنامه ریزی ها و فعالیت خود، هزینه درمان کودکان مبتلا به این بیماری را پوشش داده است. مدیر عامل موسسه محک، ادامه داد: امروز در شروع یک انقلاب درمان سرطان، در حوزه ژنتیک هستیم که شانس بهبود را بسیار افزایش می دهد.  احمدیان، اضافه کرد: طی ۳۲ سال گذشته، این موسسه با کمک خیرین، کلیه هزینه های درمان را پشتیبانی و پوشش داده است.

وی، اضافه کرد: این موسسه، از ابتدای تاسیس و آغاز به کار خود، نگاه به آینده و برنامه استراتژیک را دنبال کرد، به گونه ای که در پنج سال دوم فعالیت این موسسه، یک بیمارستان خیریه فوق تخصصی سرطان در سطح خاورمیانه، آغاز بکار کرد.

مدیر عامل موسسه محک، با اشاره به آغاز فعالیت دفتر خیریه موسسه محک استان فارس در کلان شهر شیراز، ادامه داد: شیراز، تجربه استانی محک است و با ایجاد دفتر منطقه ای، فعالیت در این حوزه آغاز خواهد شد.

احمدیان، تاکید کرد: موسسه محک، امروز شبکه ای از اطلاعات مستقل استان ها را دنبال می کند و با ابزارهایی که در اختیار دارد، حمایت و درمان کودکان مبتلا به سرطان را در استان ها دنبال می کند.

وی، ادامه داد: تلاش موسسه محک طی فعالیت ۳۰ ساله خود، بهبود ۱۶ هزار کودک مبتلا به سرطان بوده است. مدیرعامل محک، با اشاره به تغییر قانون وزارت بهداشت، خاطر نشان کرد: کودک بعد از تشکیل پرونده، تا هر سنی که درمان ادامه داشته باشد، کودک مورد حمایت است، قبلا سن تشکیل پرونده، ۴ سال بود که با تغییر قانون، به ۱۸ سال افزایش یافته است و در ۴۱ بیمارستان مورد حمایت ما، این کودکان تحت درمان قرار می گیرند.

احمدیان، با بیان اینکه همواره آرزوهای بزرگی را با پشتیبانی همت های بلند، برآورده می کنیم، گفت: این اقدام، موتور محرک محک بوده است، حتی اگر دیدگاه کاری هم داشته باشیم، محصول آن سلامت یک انسان است، ۱۶ هزار کودک بهبود یافته در این چند دهه، نتیجه ماندن در مسیر خیریه و عدم ورود به تجارت محک است.

وی، افزود: ما به تحول درمان بر اساس پیشرفت های پزشکی، در کشورهای توسعه یافته فکر می کنیم، هدف ما توسعه، به ویژه توسعه فناوری است و باید به سمت چشم انداز محک یعنی از آرزوی بودن یا نبودن، به چگونه بودن حرکت کنیم، امیدواریم دفتر این خیریه در شیراز نیز بتواند تامین منابع کند و برای کودکان مبتلا به سرطان استان فارس هزینه شود.

احمدیان، با بیان اینکه محک کار خود را از ابتدای ۱۴۰۲ در شیراز، آغاز کرده است، عنوان کرد: یکی از خیران که دختر خود را بر اثر بیماری سرطان از دست داده است، هزینه خرید دفتر شیراز را اهدا کردند، این خیر و همسر ایشان، از کادر درمان و دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند.

مدیرعامل محک، با بیان اینکه این موسسه هیچ خیر خاصی ندارد، اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ هزار کمک کننده، امسال به ما کمک کردند، این کمپ ها، از اهدای اقلام تغذیه‌ای تا هزینه درمان را شامل می شود.

وی، بیان کرد: مواردی را داریم که شرکت هایی در یک مسئولیت اجتماعی ورود می کنند، به طور مثال بهمن موتور، هزینه های بانک سلول های بنیادی را پرداخت کرد. هزینه ها از مرکز به استان پرداخت می شود، اما هیچ گاه برعکس این مسیر اتفاق نمی افتد.

مدیرعامل محک، بزرگترین دغدغه را حفظ ارتباط سازنده با جامعه خواند و متذکر شد: منبع محک، از جامعه می آید و خود سرویس دهنده به جامعه است، تمرکز محک، بر درمان کودکان مبتلا با سرطان بوده و بدون تغییر، سعی کرده تا عمق ارتباط خود با جامعه را افزایش دهد.

احمدیان، با اشاره به شایع ترین سرطان ها و روش های نوین درمانی، گفت: ما به درمان های چند متخصصی ورود کرده ایم که از روش های نوین است.

وی، بیان کرد: با وجود قطب بودن شیراز در جنوب کشور، ما باید بخشی از حمایت های دیگر استان ها را در فارس داشته باشیم، و امروز محک در شیراز، شروع به کار کرده است، رسانه ها، بهترین سفیران ما هستند، محک ۳۰ سال در بیمارستان شیراز، در حال کمک دهی هست و ظرفیت ما، همچنان سینه به سینه است. دفتر مددکاری شیراز، به مدت ده سال فعال بوده است و پروانه دفتر شیراز، یک سال است که صادر شده و می تواند به صورت رسمی با رسانه ها صحبت کند.

در ادامه، مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز «تسکین»، گفت: چهار موسسه مستقل با هدف درمان کودکان مبتلا به سرطان، دور هم جمع شده و یک شبکه را تشکیل دادند، تسکین در سال ۹۳ در تبریز، کار خود را شروع کرده و تا سال ۹۸ به دنبال تامین زیرساخت درمانی ویژه کودکان در شهر تبریز بود و از مرداد ۹۸ با ارتباط با محک، تغییر رویکرد داده و تامین هزینه های درمان کودکان مبتلا به سرطان را در اولویت قرار داد.

جواد میلانی، افزود: استانی شدن، یک اتفاق خوب بود و توانستیم از منابع تأمین شده توسط خیران آن استان، برای درمان کودکان مبتلا به سرطان همان استان  استفاده کنیم و از تمرکززدایی دوری شد، خیران، دوست دارند کمک آنها در استان خودشان هزینه شود. میلانی، با بیان اینکه بیش از ۱۹۰۰ کودک مبتلا به سرطان در تبریز شناسایی شدند، تصریح کرد: با کسب تجربه از موسسات دیگر که کنار ما بودند، سبب شد تا ۶۴۰ کودک، قطع درمان شدند و این یک افتخار است و این نویدی برای جامعه و سایر بیماران است که سرطان پایان زندگی نیست، امیدواریم با کمک هیراد این اتفاق روز به روز و بهتر پیش برود.

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در اصفهان «کسا»، گفت: این موسسه، در سال ۱۳۸۴ به صورت داوطلبانه شروع به کار کرد و از سال ۱۳۸۹ متمرکز شد و در سال ۱۳۹۳ با حمایت محک، موسسه مستقل کسا، تاسیس شد و تفاهم نامه ای را با محک امضا کرد.

محمدرضا احمدی، افزود: ۲۵۰۰ پرونده کودک مبتلا به سرطان در اصفهان تشکل شد که تاکنون، ۶۰۰ کودک درمان شدند و یک هزار و یکصد کودک نیز تحت درمان هستند.

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان، گفت: ۱۳۹۵ این موسسه، کار خود را در خراسان شروع کرد و پرونده ها را به تهران ارسال می کرد که تصمیم گرفته شد که این موسسه، مستقل و توانمند شود، در ابتدای کار، فکر می کردیم کار ساده ای است، اما با ورود به کار، فهمیدیم که اگر محک نبود، امکان ادامه دادن نداشتیم.

شیما شریفی، افزود: با کمک محک، ما یک هزار و ۶۰ کودک را تحت حمایت داریم و ماهانه ۲۰ کودک به این موسسه اضافه می شود، با توجه به زیرساخت هایی که محک به موسسه خراسان داد، ما با خیال راحت، کودکان را تحت حمایت قرار می دهیم.

 

true
true
محک در شیراز با قدرت فعالیت خود را شروع کرده است
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true