×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
محسن رضایی: حضور حداکثری مردم در انتخابات، آمریکا را سر عقل می‌آورد

محسن رضایی: حضور حداکثری مردم در انتخابات، آمریکا را سر عقل می‌آورد  دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: قول می‌دهم در صورت حضور حماسی و پرشکوه مردم، با سرعت بیشتری آمریکا دست از تحریم‌ها بردارد و با ایران عاقلانه رفتار کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شهرمردم، محسن رضایی عصر چهارشنبه در همایش جمعیت زاگرس نشینان، ایران را پیشگام همه عرصه‌ها دانست و گفت: گردهمایی امروز نمادی از پیشگامی زاگرس در لبیک به جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، جمهوری اسلامی را ثمره و عصاره بیش از ۱۰۰ سال مبارزات ملت ایران دانست و افزود: عصاره تمام تلاش‌ها از نهضت مشروطه گرفته تا ملی شدن نفت و نهضت ۱۵ خرداد در جمهوری اسلامی آمده یعنی استقلال آزادی جمهوری اسلامی خلاصه می‌شود.

رضایی خاطرنشان کرد: همه این شعارها که کارنامه این انقلاب و نهضت است جمع شد و به دست مردی بزرگ به نام امام خمینی(ره) افتاد و با پیروی صادقانه و مخلصانه ملت ایران این درخت کاشته شد.

وی گفت: چرا ملت ایران ۴۵ سال از این دستاوردها پرشور حمایت و دفاع می کند؟ این بیانگر این است که ملت ایران در قاب و تصویر جمهوری اسلامی خواسته‌ها و آرمان‌های خود را می‌بیند و به همین دلیل هست که همه آن تهدیدات ۱۰۰ سال گذشته در ۴۵ سال جمع شد و روبروی ما قرار گرفت.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا افزود: انگلیس، شوروی‌ و آمریکا در این ۴۵ سال آمدند که ما را به دوران قاجار و پهلوی برگردانند. ولی به شما اطمینان می‌دهم ایام آینده برای آمریکا و اروپایی‌ مایوس کننده خواهد بود و ایران دیگر به دوران قاجار و پهلوی بر نخواهد گشت.

رضایی گفت: امروز شاید خیلی‌ها از این گرانی‌ها و اوضاع و شرایط اقتصادی تعجب کنند و بگویند چرا این صحبت را می‌کنم باید بگویم که شما ماهها و سالهای آینده خواهید دید که رفتار آنها عوض خواهد شد.

وی گفت: همین آمریکا و اروپایی که در این ۴۵ سال هر کاری و هر توطئه‌ای علیه ما طراحی کردن اما معادله رفتاری آنها با ما عوض شد و خواهید دید که آمریکا و اروپا به این نتیجه می‌رسند که این همه فعالیت و قیل و قال‌هایی که کردن، اما باید معادله جدیدی را با جمهوری اسلامی برقرار کنند تا اگر هم برجامی نوشتند بیش از ایران به آن پایبند بمانند.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تاکید کرد: ما نه به یمنی‌ها، نه به لبنانی‌ها و نه به حماس دستور دادیم ولی همه آنها می‌گویند که تا ما با ایران رابطه برقرار نکنیم منطقه و غرب آسیا را نمی‌توانیم اداره کنیم، اما این را صریح و واضح نمی‌گویند ولی از پیام‌هایی که برای ما می‌فرستند کاملاً پیداست.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه عده ای می گویند اگر ترامپ آمد چه می‌شود تاکید کرد: مطمئن باشید اگر هم بیاید جز همان سال اول که قیافه‌ای خواهد گرفت و چند تا ناو را به حرکت درآورد بیش از اوباما و بایدن به نتیجه نمی‌رسد؛ او باید روابط خارجی آمریکا را تغییر دهد.

معادله بین‌المللی انقلاب اسلامی با قدرتهای بزرگ باید بازتعریف شود

رضایی ادامه داد: یکی از دلایلی که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ما نزدیک قله هستیم چرا که ایشان اطلاعاتشان از همه ما بیشتر است. ایشان چیز دیگری را می‌بینند و آن این است که انقلاب باید دو گام بزرگ بردارد. یکی معادله بین‌المللی خود با قدرت‌های بزرگ را بر مبنای جدید تعریف کند و به قدرت‌های بین‌الملل بگوید که این ملت دیگر به دوران قاجار و پهلوی بر نمی‌گردد و شما باید رفتارتان را با ایران عوض کنید که البته ما داریم به آن نزدیک می‌شویم. دنیا به این نتیجه رسیده که از رفتارهای گذشته‌اش باید دست بردارد و ایران کشوری نیست که با آن بجنگند و تحریم کنند و زور بگویند باید عاقلانه با آن صحبت کنند. منظور از  قله یعنی این تغییر رفتارها.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: موضوع دومی که انقلاب اسلامی باید حل کند کارآمدی و حل مشکلات اقتصادی است که راه حل آن انتخابات و حضور مردم در صحنه است.

حضور حداکثری مردم در انتخابات، آمریکا را سر عقل می‌آورد

رضایی گفت: امروز مشارکت در انتخابات بعد از راهپیمایی ۲۲ بهمن باعث می‌شود غرب هر چه زودتر از منازعه با ایران دست بردارد. قول می‌دهم در صورت حضور حماسی و پرشکوه مردم، با سرعت بیشتری آمریکا دست از تحریم‌ها بردارد و با ایران عاقلانه رفتار کند. بنابراین مشارکت حداکثری برای نظام و مردم تاثیرگذار است.

وی گفت: اقوام لر، کرد و بختیاری در چندین استان منطقه زاگرس را در بر گرفته‌اند و همیشه ۵۰ درصد ارتش ایران از چند قرن گذشته تا به امروز همیشه از زاگرس نشین‌ها بوده است که مرزهای ایران را حفاظت می‌کردند.

رضایی گفت: بعد از پیروزی انقلاب، زاگرس نشین‌ها در دفاع مقدس، انتخابات و صحنه‌های مختلف سیاسی همیشه حضور داشته‌اند. افتخار می‌کنم یکی از فرزندان این منطقه هستم و انتظارم این است که برابر تهدیدات مطمئن باشید و مردم را مطمئن کنید. ما سال‌های بسیار خوبی در پیش داریم؛ هم ناکارآمدی‌های داخل کشور حل می‌شود و هم راه ما در صحنه‌ها و تجارت بین‌المللی، روابط با غرب بهتر از امروز خواهد شد و مشارکت مردم می‌تواند آن را تسریع کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
محسن رضایی: حضور حداکثری مردم در انتخابات، آمریکا را سر عقل می‌آورد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true