×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ما بر آن عهد که بستیم، هستیم، حالا نوبت مسئولان‌ است

ما بر آن عهد که بستیم، هستیم، حالا نوبت مسئولان‌ است، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، یکی عصازنان از راه می رسید، دیگری با ویلچر، یکی هم دوان دوان و بعضی خانوادگی، زن و مرد، پیر و جوان، همه هستند، حتی تازه دامادی که نوعروسش را با لباس سپید، آورده بود تا اولین رای مشترک زندگیشان را به صندوق بیندازند، هر کدام اما چیزی می گفتند، یکی از سختی تامین معیشت می گفت، آن یکی از چند فرزند بیکاری که در خانه دارد و دیگری از گرانی ها و تورم، آن سوتر یکی از شاهنامه و رزم رستم می گوید، یکی دیگر هم ترانه ایران را برایمان زمزمه می کند، اما همه این گفت وگوها، به یک جا ختم می شود و در یک نقطه تلاقی پیدا می کرد و آن این بود که ما همه پای نظام، انقلاب و رهبرمان ایستاده ایم، گرچه مشکل داریم، اما دست از آرمان هایمان برنداشتیم، مردم دیروز نشان دادند که آنها بر آن عهدی که بستند، هستند و حالا نوبت مسئولين است که به عهد خود وفا کنند و گرهی از مشکلات خلق بگشایند.

به گزارش شهر مردم، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در حالی روز گذشته، همزمان با سراسر کشور، در فارس نیز برگزار شد که به رغم تبلیغات گسترده، برای عدم حضور مردم، پای صندوق ها، تعداد زیادی از مردم از همان ابتدای صبح، در شعب اخذ رای حضور یافتند و آرای خود را به صندوق های رای انداختند، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، در حاشیه شرکت در انتخابات در شعبه مستقر در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، در گفت و گو با شهر مردم، با تاکید بر اهمیت انتخابات، در خصوص وظایف مجلس خبرگان رهبری، گفت: مساله مجلس خبرگان، بیش از آنکه کار عمومی باشد، جنبه تخصصی دارد، اعضا عموما در رشته های علمی خود، متخصص هستند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در گفت وگو با شهر مردم: تعهد، تقوا و پایبندی به مصالح کشور جزء مهمترین موارد در انتخاب است، مردم همواره به خوبی آن را تشخیص دادند

حجت الاسلام لطف ا… دژکام، که خود نیز جزء کاندیداهای این دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه فارس است، افزود: اما جدای از این تخصص علمی که فقها، آن را تایید کردند، تعهد، تقوا و پایبندی به مصالح کشور هم جزء شرایط ویژه این افراد است که مردم، همواره این موارد را به خوبی تشخیص دادند.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری، در خصوص آنچه نمایندگان مجلس نیز باید به آن توجه کنند، گفت: عمده وظیفه مجلس شورای اسلامی، قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است و باید آنچه خیر و صلاح مردم و نظام است، مد نظر باشد.

دژکام، افزود: البته این کار آسانی نیست، چرا که گروههایی برای سود و صرفه خودشان، ممکن است، مزاحم رای آزاد و حریت نمایندگان شوند، اما خدا کمک می کند و مردم، با رای خود افراد خوبی را انتخاب و روانه مجلس می کنند.

*نمایندگان منتخب باید از مردم بپرسند که مشکل چیست و برای رفع آنها چه کار کنند.

استاندار فارس نیز در حاشیه شرکت در انتخابات، در پاسخ به شهر مردم، در خصوص مهمترین موردی که از منتخب، پس از انتخاب از جانب مردم، باید به آن توجه کنند، چیست؟ گفت: اولین موردی که باید و بهتر است به آن توجه کنند، این است که ابتدا یک دور قانون مجلس شورای اسلامی را بخوانند که ان‌شاءا.. خوانده اند و به شرح وظایف قانونی که برای آنها معین شده، عمل کنند.

محمدهادی ایمانیه، تصریح کرد: مهمترین کار، نوشتن قانون های خوب، برای رفع مشکل مردم است، نمایندگان منتخب، باید از مردم بپرسند که مشکل چیست و برای رفع آنها چه کار کنند.

وی، اظهار داشت: در نظرسنجی که انجام شد، عمده مشکل مردم، معیشتی است و نمایندگان منتخب، باید همت کنند تا این مشکلات، برطرف شود، رفع بسیاری از این مشکلات، به تحریم باز نمی گردد و خیلی از آنها، با تصویب قوانین خوب، قابل رفع است و مجلس، با هماهنگی با دولت، برای نوشتن قوانین خوب هماهنگ باشد.

استاندار فارس همچنین در جمع خبرنگاران هم گفت: به روح مطهر حضرت امام و شهدای عزیزی که این راه را باز کردند که مردم عزیز ایران، بتوانند خود در تعیین سرنوشت شان دخالت کنند و موثرترین تصمیم گیرنده، برای تعیین سرنوشت خود باشند، درود می‌فرستیم.

استاندار فارس: رفع بسیاری از مشکلات به تحریم باز نمی گردد و با قوانین خوب مجلس قابل رفع است

استاندار فارس، افزود: امروز هم که در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هستیم و باز هم مردم عزیز ما، در صحنه حاضر خواهند بود و با حضور پرشکوه و پر رنگ خود، در راستای تعیین سرنوشت، رای خواهند داد و نشان خواهند داد که هم تقوا را رعایت می‌کنند و هم دیانت دارند.

وی، ادامه داد: به فرمایش مقام معظم رهبری، امید است که متخصصان، امور را به عهده بگیرند و مبارز با فساد را سرلوحه فعالیت‌ها و تصمیمات خود، قرار دهند و همچنین امید است، منافع ملی را بر منافع شخصی و خانوادگی خود، ترجیح دهند.

*قوانینی که دست و پاگیر است ما را عقب می اندازد

رئیس کل دادگستری فارس نیز در حاشیه شرکت در انتخابات، به شهر مردم، گفت: معتقدم نمایندگان منتخب، باید قوانینی تصویب کنند که باعث رشد جامعه می شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی، افزود: ما در گام دوم انقلاب هستیم و در گام دوم، باید همه حرکت ها، در راستای تعالی باشد و یکی از چیزهایی که باعث رشد کشور می شود، قوانین مترقی است.

وی، تصریح کرد: قوانینی که دست و پاگیر است، ما را عقب می اندازد و امیدواریم که با اصلاح شایسته و تصویب قوانین مناسب، با قانون مداری به سمت قله حرکت کنیم.

وی، اضافه کرد: البته قطعا معیشت مردم، یکی از مهمترین ملاک های اصلی باید باشد که نمایندگان آینده مردم در مجلس، مدنظر داشته باشند.

موسوی، همچنین در جمع خبرنگاران رسانه های استان هم با اشاره به حضور گسترده مردم، در شعبه انتخابیه حرم مطهر شاهچراغ(ع)، گفت: بنده به اتفاق دادستان مرکز استان و مسئولان قضایی فارس، در محل رأی‌گیری حاضر شدم تا بررسی و نظارت مستقیم، انجام شود. خوشبختانه، همه تمهیدات و مقدمات لازم، برای برگزاری یک انتخابات امن، در همه جای استان، پیش‌بینی شده و مشکل خاصی از نظر امنیتی تاکنون، گزارش نشده است.

رئیس کل دادگستری فارس:نمایندگان منتخب باید قوانینی تصویب کنند که باعث رشد جامعه می شود

وی، از مردم فارس خواست تا در کار خیر، معطل نکنند و پای صندوق‌های رأی، حضور یابند و شایسته‌ترین افراد را انتخاب کنند تا باعث تعالی کشور، عزت ملی و انسجام ملی شود.

رئیس کل دادگستری فارس، افزود: امنیت کامل و پایدار استان، در تمام شعبات أخذ رای حاکم بود و هیچ گونه مشکلی نداشتیم، معتقدیم مردم ایران، حرف ولایت فقیه را گوش می‌دهند و می‌دانند که دشمن، باید ناامید شود.

*پای نظام و رهبری ایستاده ایم، مسئولین هم فکری به حال رفع مشکلات کنند

پیرمرد، به سختی ویلچری که همسرش روی آن نشسته بود را به جلو میراند، اما این راهی بود که باید می رفت، بیش از چهل سال، این مسیر را پیموده و مطمئن است، هر چند راه سخت شده، اما راه درست را می رود و با انتخاب مناسب، راه نیز هموارتر می شود، از او می پرسم، چرا با این سختی، باز هم پای صندوق رای حاضر شده و در پاسخ به همان لهجه ساده و زیبای شیرازی می گوید: چرا نیایم؟ این وظیفه شخصی، اسلامی و انسانی است و از طرفی، لبیک به رهبرم است.

وی، خطاب به نمایندگان منتخب هم گفت: نمایندگان با انسانیت خود، به فکر مردم باشند نه خودشان، فکر مملکت باشند.

همسر وی هم که روی ویلچر، نشسته به خبرنگار ما، گفت: اول وظیفه بود، بیاییم به خاطر رهبر؛ ما این سال ها، جوانان زیادی را در راه انقلاب از دست دادیم و باید برای آنها هم که شده، پای انقلابمان بایستیم.

وی، ادامه داد: امروز، ما و بچه های ما هم مشکل دارند، من خودم سه تا پسر دارم که مشکل کار دارند، اما ما، پای نطام ایستادیم، اما نمایندگانی که انتخاب می شوند هم باید پای وعده های خود باشند و آنها را فراموش نکرده و به فکر مشکل بیکاری، معیشت و گرانی باشند.

دامادی هم که به همراه نوعروس خود، با لباس عروسی در انتخابات، شرکت کرده بود به خبرنگار ما، گفت: این وظیفه ماست که به عنوان یک ایرانی، پای حرف مقام معظم رهبری، بایستیم و وقتی ایشان می گویند، باید در انتخابات شرکت کنیم، این فصل الخطاب و وظیفه شرعی ماست.

وی، ادامه داد: وقتی رهبر می فرماید، باید همه در انتخابات شرکت کنند، دیگر هیچ حرفی بالاتر از آن، برای ما نیست.

یکی دیگر از شهروندان هم به خبرنگار ما، گفت: ما برای اینکه راه پیشرفت را به  سرعت طی کنیم، باید در انتخابات، شرکت کنیم و به جای منفعل بودن، باید با رای دادن، در سرنوشت خود، سهیم باشیم.

یک رای اولی هم به خبرنگار ما، گفت: من یک رای اولی هستم و برای تصمیم‌گیری برای آینده خودم، در انتخابات، شرکت کردم و امیدوارم، کسانی که انتخاب می شوند، به فکر آینده، تسهیل زندگی و اشتغال ما هم باشند

true
true
ما بر آن عهد که بستیم، هستیم، حالا نوبت مسئولان‌ است
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true