×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
لزوم الگو برداری از طرح بهارنکو در سطح کشور

خبرگزاری شهر مردم ،رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت، “بهارنکو” را یکی از الگوهای موفق مردمی سازی کار در حوزه آموزش و مشاوره ازدواج دانست و بر لزوم الگو برداری از این طرح در سطح کشور تاکید کرد. صابر جباری چهارشنبه ۲۲ شهریور در دیدار با مسئول دفتر ارتباطات و همکاری‌های “بهارنکو” در فارس به بررسی مشکلات آموزش‌های هنگام ازدواج و آثار آن در انتخاب آگاهانه و تداوم زندگی مشترک پرداخت. او، بهارنکو را یکی از الگوهای موفق مردمی سازی کار در حوزه آموزش و مشاوره ازدواج دانست. رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه این کار اثربخش ارتقا پیدا کرده و باید به عنوان یک طرح موفق مطرح شود، گفت: همچنین این طرح باید الگویی در سایر کشور شود.

جباری با اشاره به لزوم ارتقا و وسعت این طرح در سطح کشور، تنها راه موفقیت و استمرار را واگذاری آن به مؤسسات مردمی دانست و گفت: مسئولین نیز باید در این مسیر مهم و استحکام بخش به بنیان‌های خانواده، همراه متقاضیان اجرای این الگو باشند.

او افزود: در شیوه نامه جدید این وزارتخانه سیاست بر اجرای مردمی این طرح و استفاده از ظرفیت مؤسسات مردم همانند بهارنکو است. عباس حمزه‌ای، مسئول دفتر ارتباطات و همکاری‌های بهارنکو نیز در ادامه اظهار کرد: اجرای برنامه آموزش‌های حین ازدواج در دیگر استان‌ها دچار مشکلات و چالش‌هایی از جمله اساتید، محتوای آموزشی، شیوه معیوب اجرای برنامه، الکترونیکی نبودن خدمات و… است. او با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶، طی نامه‌ای از سوی وزیر بهداشت به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور دستورالعمل ارتقای آموزش‌های هنگام ازدواج و الگو برداری از طرح بهارنکو  ابلاغ شد، گفت: با توجه به بازدید مسئولین سایر استان‌ها از بهارنکو، متاسفانه این برنامه‌ها در این استان‌ها یا ناقص اجرا شده است و یا اینکه اصلاً اجرا نشده است .

مسئول دفتر ارتباطات و همکاری‌های بهارنکو استفاده از ظرفیت موسسات مردم نهاد را راهکار حل این مسائل برشمرد و افزود: علت اصلی موفقیت طرح بهارنکو در کشور به خاطر مردمی بودن آن است.

در ادامه مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز بیان کرد: عدم اجرای این طرح در برخی از دانشگاه‌های استان فارس که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیستند، برای زوجین مشکل آفرین شده است.

کوثر خادمیان گفت: این مهم باعث شده که نسبت آمار طلاق زیر ۵سال و زیر یک‌سال در شهرستان‌های زیر مجموع این دانشگاه نسبت به دیگر شهرستان‌های استان که زیر مجموع دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، بالاتر باشد.

true
true
لزوم الگو برداری از طرح بهارنکو در سطح کشور
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true