×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۰ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
«فرزانگی در سکوت»

«فرزانگی در سکوت»، کتاب «فرزانگی در سکوت» نوشته‌ سیدکریم محمدی درباره‌ زندگی و زمانه‌ زنده‌یاد سیدعبدالستار محمدی میانجی منتشر و رونمایی شد.یه گزارش شهر مردم، مراسم رونمایی از این کتاب که در ۲۲۴صفحه و با قیمت ۲۰۰هزار تومان منتشر شده، در فرهنگسرای شاهد کرج برگزار شد.

کتاب «فرزانگی در سکوت» در هشت فصل به زندگی و زمانه‌ پرفراز و نشیب اندیشمند فرهیخته سیدعبدالستار محمدی، طی دوران مشروطه تا زمان مرگ در واپسین سال دهه‌ هفتاد شمسی می‌پردازد. محمدی متولد ۱۲۸۹ در شهرستان میانه‌ی آذربایجان شرقی و درگذشته به سال ۱۳۷۹ در تهران بوده است. او تحصیلات حوزوی را در زنجان، قم، مشهد و نجف انجام داد و دهه‌ها تا پیش از انقلاب امام جمعه‌ شهرستان میانه بود. او هم‌چنین حدود چهار دهه تولیت آستان امامزاده اسماعیل این شهرستان را عهده‌دار بود و در آبادانی آن کوشید. محمدی سال‌ها امین مردم خطه‌ خود و به مردمداری معروف بود. گرایش او به عرفان نیز، از موضوعات مورد توجه سیدکریم محمدی به عنوان نویسنده‌ کتاب بوده است.

جدای از فصل اول که به زندگی و زمانه‌ محمدی می‌پردازد، در فصل دوم به سلوک و نواندیشی و باورهای او پرداخته شده است. فصل سوم، روایت نزدیکانِ اوست و در فصل چهارم و پنجم کتاب‌ها و رسانه‌هایی که پیش از این درباره‌ محمدی نوشته‌اند مرور شده است. فصل ششم مربوط به تصاویر و متون اجازه‌نامه‌هایی است که او از علمای زمان خود دریافت کرده و فصل هفتم نیز مکاتبات بزرگانی چون سیدابوالقاسم خویی، شهاب‌الدین مرعشی نجفی، سیدکاظم شریعتمداری و… را با او از نظر گذرانده است. در فصل هشتم و پایانی کتاب نیز، تصاویری از دوره‌های مختلف زندگی و فعالیت‌های سیدعبدالستار محمدی منتشر شده است.

سیدکریم محمدی را به فعالیت‌های فرهنگی‌اش در مدیریت چند فرهنگسرا و کتابخانه عمومی و نیز به یادداشت‌های مطبوعاتی‌اش می‌شناسیم.

در این مراسم که با حضور علاقه‌مندان و خانواده‌ زنده‌یاد عبدالستار محمدی میانجی برپا شده بود سیدسعید سیدصدری مدرس جامعه‌شناسی، سیدمهدی محمدی موسس بنیاد خیریه حامیان، اصغر حمیدپور عرفان‌پژوه، و سیدنجم‌الدین محمدی فعال حوزه آسیب‌های اجتماعی هر یک درباره وجوهی از شخصیت عالم فرزانه و نیز درباره کتاب سخن گفتند.

در ادامه، سیدکریم محمدی درباره پروسه تحقیق و گردآوری و نگارش کتاب توضیحاتی ارائه داد و سرانجام، کتاب «فرزانگی در سکوت» رونمایی و برای حضار امضا شد.

true
true
«فرزانگی در سکوت»
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true