×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
فاز دوم آبرسانی از درودزن به شیراز به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری ” شهر مردم” مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: فاز دوم پروژه بزرگ خط ۲ آبرسانی به شهر شیراز از سد درودزن به مخازن معالی آباد که مناطق غرب، جنوب غرب تا جنوب شرق این کلان شهر را تحت پوشش قرار می دهد، متصل و وارد مدار بهره برداری شد.

بهمن بهروزی گفت: با تکمیل این خط تا مخازن معالی آباد میزان آب ورودی از خط دوم به کلانشهر شیراز، مجموعا به میزان بیش از ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه رسیده و وارد شبکه توزیع آبرسانی شهری شود.

شهر مردم به نقل از آبفا شیراز، بهروزی گفت: با افزوده شدن این حجم اضافه، نگرانی های کمبود آب در مناطق متاثر از این ظرفیت فعلا بر طرف می شود؛ اما توصیه های مدیریت مصرف آب همانند سابق بایستی سرلوحه استفاده شهروندان شیرازی باشد تا در آینده با محدودیت های جدی آب مواجه نشویم. گفتنی است پروژه خط دوم انتقال از سد درودزن به شیراز توسط شرکت آب منطقه ای فارس اجرا شده است.

بهمن بهروزی در خصوص این خبر بیان کرد: با تکمیل این خط تا مخازن معالی آباد میزان آب ورودی از خط دوم به کلان‌شهر شیراز، مجموعاً به میزان بیش از ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه رسیده و وارد شبکه توزیع آبرسانی شهری شود.

مدیرعامل آب منطقه ای فارس گفت: پروژه خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز، که از سال ۱۳۹۰ شروع شده بود، کامل و آماده بهره برداری شد. به گزارش خبرگزاری شهر مردم از فارس، سیاوش بدری در جمع خبرنگاران، این پروژه را بسیار مهم و حیاتی دانست و اظهارداشت: این پروژه از سال ۱۳۹۰ آغاز شده بود و تکمیل آن از تاکیدات رئیس جمهور در سفر مهر ۱۴۰۰ به شیراز بود. او خاطرنشان کرد: با فعالیت جهادی و شبانه روزی کلیه دست اندرکاران، هم اینک این پروژه به پایان رسیده و آماده بهره برداری و افتتاح رسمی است. بدری افزود: خط دوم انتقال آب شرب از سد درودزن به شیراز با ۷۸ کیلومتر طول مسیر، ۴۴۴۰ متر تونل انتقال، دارای ایستگاه پمپاژ، تصفیه خانه با ظرفیت ۳۰۰۰ لیتر در ثانیه و سه مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی در مجموع ۶۰ هزار متر مکعب است. مدیرعامل آب منطقه ای فارس ادامه داد: امروزه تامین آب شرب جمعیت کلانشهر شیراز، پایتخت فرهنگی کشور از آبخوان های آهکی اطراف شهر و بخشی از سد درودزن تامین می شود. خط اول انتقال آب شرب شیراز با ظرفیت ۱۱۰۰ لیتر بر ثانیه به تنهایی یارای رفع نیازهای آب شرب شیراز نیست. رییس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای فارس گفت: خوشبختانه با احداث خط دوم تامین آب شرب از سد دروددزن، انتقال ۳۰۰۰ لیتر در ثانیه را ممکن‌کرده است و وابستگی آب شرب شیراز به آبخوانهای آهکی اطراف را به شدت پایین آورده است

true
true
فاز دوم آبرسانی از درودزن به شیراز به بهره برداری رسید
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true