×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
فارس پیشرو کشور در حوزه خیرین سلامت محور است

عباس امیری – شهر مردم
هجدهمین اجلاس سالانه خیرین سلامت فارس به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با تقدیر از خیرین حوزه سلامت استان برگزار شد.
مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، در این مراسم گفت: شیراز و استان فارس در حوزه خیرین بخش سلامت پیشرو و پیشتاز کشور است.
محمدجواد حیدری پور، با اشاره به آمارهای خیرین در ایران و جهان گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده، رتبه کشور در دنیا در زمینه کار خیر رتبه ۲۲ است که اگر همه اقدامات خیرین ثبت شود، در میان ۱۰ رتبه برتر دنیا در زمینه کارهای خیر قرار می گیریم.
او با بیان اینکه برخی خیرین مایل به ذکر اقدامات خود نیستند، افزود: در سال های اخیر و پس از کرونا اقدامات و کمک های خیرین رشد بیشتری داشته زیرا توجه خیرین و مردم به حوزه سلامت بیشتر شده است.
مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: بررسی عملکرد ۲ سال ابتدایی دولت سیزدهم در حوزه خیرین و سازمان های مردم نهاد نشان می دهد که شیراز و استان فارس در حوزه خیرین پیشرو و پیشتاز است.

ُ*ورود خیرین و مردم همه موانع پیشرفت جامعه را برطرف می‌کند
استاندار فارس نیز در این مراسم با تاکید بر اهمیت اقدامات نیکوکارانه مردمی در پیشبرد اهداف جامعه گفت: ورود خیرین و مردم به امور جامعه همه موانع را برطرف می کند.
محمدهادی ایمانیه، گفت: مجموع کمک‌های خیرین با مجموعه سلامت، حدود هزار میلیارد تومان برآورد شده و هر کجا خیرین و مردم ورود کنند، موانع برطرف می شود.
استاندار فارس، با تاکید بر لزوم مشارکت تمامی سازمان ها با خیرین در پیشبرد اهداف آنان گفت: از این موضوع با تمام قوا حمایت می کنیم و نباید هیچ مانعی در این زمینه وجود داشته باشد.

*گسترش مشارکت خیرین کشور نیازمند اصلاح قوانین و برنامه‌ریزی است
در این مراسم همچنین رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، بر اهمیت برنامه ریزی درست و اصلاح قوانین برای توسعه مشارکت خیرین تاکید کرد.
حسین علی شهریاری، افزود: باید با برنامه ریزی درست و اصلاح قوانین جلوی دلسرد شدن خیرین را بگیریم و موانع را رفع کنیم تا خیرین به اقدامات خود ادامه دهند.
شهریاری، با اشاره به ویژگی های حوزه سلامت اظهار کرد: بهترین کارهای خیر در حوزه سلامت انجام شده و با توجه به هزینه های بالای حوزه درمان، باید زیرساختی فراهم کنیم که بر حوزه بهداشت و امور پیشگیرانه تمرکز شود؛ چرا که در گذشته با بیماری های واگیر مواجه بودیم، اما امروزه بیماری های غیرواگیر مانند دیابت و فشارخون در جامعه زیاد شده است و حتی جوانان بسیاری را مبتلا کرده است

true
true
فارس پیشرو کشور در حوزه خیرین سلامت محور است
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true