×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
شکوفایی اقتصاد فارس در بخش گردشگری سلامت با حمایت دولت و بخش خصوصی

عباس امیری – شهر مردم
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز و نایب رییس هیئت مدیره شهرسلامت در نشستی که با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و همچنین معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در منطقه ویژه اقتصادی شیراز برگزار شد، با بیان اینکه راه اندازی شهرسلامت شیراز نقش مهمی در توسعه گردشگری تندرستی و درمان خواهد داشت، گفت: صنعت گردشگری بعد از صنایع نفت و خودرو سازی، یکی از صنایع مهم جهان است که نقش پررنگی در حوزه اقتصاد داشته و قطعا سرمایه گذاری در این حوزه سبب رونق تمامی حوزه ها می شود.
سعید مصفا با بیان اینکه رونق و راه اندازی شهر سلامت شیراز زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای افراد زیادی فراهم خواهد کرد، افزود: با هدف توسعه صنعت گردشگری در شاخه توریست درمانی، سرمایه گذاران بسیاری با پتانسیل های بالا جهت رونق شهر سلامت اعلام آمادگی کرده اند.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با اشاره به جوانی و نوپایی پروژه شهر سلامت شیراز تاکید کرد برای رونق و توسعه آن از ابتدای سال جاری سرمایه گذاری های مناسبی برای بسترسازی و تامین زیر ساخت ها انجام شده و تمام تلاش منطقه ویژه اقتصادی برآن است که طبق برنامه های پیش بینی شده، اجرای زیر ساخت فاز نخست این پروژه عظیم با وسعت حدود ۱۳۰ هکتار در آینده ای نزدیک آماده و به بهره برداری برسد.
مصفا با اشاره به اینکه ارز آوری و ایجاد اشتغال از اولویت های مهم راه اندازی این منطقه است، بیان کرد: قطعا رونق گردشگری سلامت تاثیر بسزایی در مثبت کردن تراز تجاری و اقتصادی کشور دارد.
نایب رئیس هیئت مدیره شهر سلامت شیراز با اشاره به اینکه طبق اهداف تعریف شده برای شهر سلامت در استان فارس، طی سال های آینده شاهد حضور قابل توجه گردشگران سلامت و حوزه درمان در شیراز و استان خواهیم بود، ادامه داد: ورود گردشگران سلامت به شیراز ارز آوری و مناسبی را برای کشور درپی خواهد داشت که استفاده از این ظرفیت و درآمدهای حاصل از آن، می تواند باعث توسعه و پیشرفت در تمام حوزه ها شود.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با بیان اینکه سرمایه گذاری در شهر سلامت اتفاقات مثبتی را در اقتصاد استان و GDP استانی و ملی رقم خواهد زد، خاطر نشان کرد: امیدواریم با حمایت و کمک تمامی ارگان های دولتی و بخش خصوصی شاهد شکوفایی اقتصاد استان در بخش گردشگری سلامت باشیم.
نایب رئیس هیئت مدیره شهر سلامت شیراز همچنین از احداث بیمارستان صنعت نفت جنوب کشور در شهر سلامت شیراز در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: طبق پیگیری های انجام شده مسئولان ارشد استان و نمایندگان شیراز در مجلس و با موافقت وزیر نفت، مقرر شد تا بیمارستان۲۰۰ تختخوابی صنعت نفت در آینده ای نزدیک در شهر سلامت شیراز احداث شود و از طرف ریاست سازمان برنامه و بودجه نیز مبلغ ۴ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات سلامت نیز طی دو سال جهت هزینه های آماده سازی شهر سلامت اختصاص یابد.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز افزود: واگذاری زمین در نخستین شهرک صنعتی غیر دولتی در مرکز استان فارس و شیراز بخش قابل توجهی از نیاز سرمایه گذاران در شیراز و استان را پاسخ خواهد داد و فرآیند جذب سرمایه گذار و توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار شتاب می گیرد.

*طرح های توسعه شهر سلامت در حال شکل گیری است
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه فعالیت های مستمر و ویژه ای در منطقه ویژه اقتصادی شیراز در حال انجام است، گفت: زیر ساخت های خوبی در این منطقه فراهم شده و طرح های توسعه بزرگی در حال شکل گیری است.
داوود منظور افزود: مذاکراتی در رابطه با برنامه های توسعه ای منطقه ویژه اقتصادی شیراز شکل گرفته است؛ در تلاش هستیم تا سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین سازمان مدیریت برنامه ریزی استان را برای راهبرد برنامه های توسعه ای پای کار بیاوریم.

*تاکید بر راه اندازی هر چه سریعتر سایت سلامت منطقه ویژه اقتصادی شیراز
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی نیز در این نشست با اشاره به اینکه مناطق ویژه اقتصادی بسیار خوبی در استان فارس و شهر شیراز وجود دارد، ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی شیراز در سه سایت صنعتی، سلامت و دانشگاهی فعالیت می کند که این منطقه یکی از مناطق ویژه اقتصادی بسیار موفق در کشور محسوب می شود.
حجت ا… عبدالملکی با بیان اینکه خوشبختانه تراز تجاری منطقه ویژه اقتصادی شیراز مثبت است، افزود: تراز تجاری منطقه ویژه اقتصادی شیراز در سال گذشته حدود ۷۰ میلیون مثبت بوده است و پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۲ این میزان افزایش خواهد یافت و میزان صادرات کالا از این منطقه جهش قابل قبولی را نسبت به واردات خواهد داشت.
عبدالملکی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی شیراز ظرفیت بسیار بزرگی دارد، ادامه داد: تمام تمرکز و تاکید ما بر این است که سایت سلامت منطقه ویژه اقتصادی شیراز(شهر سلامت شیراز) در اسرع وقت و هرچه زودتر به بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور در جهت بهره برداری و پیشرفت و توسعه شهر سلامت هم قول داد که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از محل مولد سازی به دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یکی از سهام داران شهر سلامت شیراز است، تصریح کرد: خوشبختانه منطقه ویژه اقتصادی شیراز توانسته سهم بسزایی در تکمیل و آماده سازی پروژه شهر سلامت ایفا کند که امیدواریم در ماه های آینده زمینه برای حضور سرمایه گذاران سلامت در شهر سلامت شیراز فراهم شود

true
true
شکوفایی اقتصاد فارس در بخش گردشگری سلامت با حمایت دولت و بخش خصوصی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true