×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
شناسایی ۱۱۰ هزار خانه لوکس در تهران

شناسایی ۱۱۰ هزار خانه لوکس در تهران ، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ خانه‌ای لوکس تلقی می‌شود که قیمت آن بالای ۲۰ میلیاردتومان باشد، گفت: در تهران، ۱۱۰ هزار خانه لوکس وجود دارد.

خبرگزاری شهرمردم _ محمدمهدی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، با تاکید بر اینکه پزشکان نسبت به سایر مشاغل بیشتر مالیات پرداخت می‌کنند، گفت: با این وجود حساسیت اجتماعی بیشتری روی پزشکان وجود دارد؛ چرا که با مردم سروکار دارند، اما از نظر سازمان امور مالیاتی نگاه به تمام مشاغل یکسان است.

وی در ادامه افزود: متوسط مالیات دندان‌پزشکان برای سال ۱۴۰۱ معادل ۳۵ میلیون تومان در سال بوده که بالاترین مالیات اخذشده از مشاغل بوده است. متوسط مالیات مشاغل میانگین ماهی ۴۰۰ هزارتومان است.

به گفته سبحانیان، سازمان امور مالیاتی به سمت مالیات‌ستانی عادلانه در حرکت است، اما در حال حاضر متوسط مالیات پرداختی سالانه مشاغل معادل یک ماه مالیات کارمندان است.

رئیس سازمان امور مالیاتی همچنین در برنامه تهران بیست درباره آخرین وضعیت سامانه مودیان مالیاتی گفت: مهمترین پروژه تحولی کشور استقرار کامل سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی است و دولت و مجلس به‌شدت دنبال اجرای این قانون هستند. پیشرفت‌های خوبی هم در این سامانه انجام شده است. ابتدای امسال ۱۹۵۰ شرکت را داشتیم که صورت حساب در سامانه مودیان صادر می‌کردند و در این ۵ ماه این عدد به ۳۳ هزار و ۳۵۵ شرکت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه قانون تسهیل تکالیف مودیان هم به تازگی در مجلس تصویب شده است، اعلام کرد: این قانون باعث می‌شود مردم در انجام تکالیف مالیاتی خود به‌سختی نیفتند. دلیل اینکه برخی از مشاغل مالیات نمی‌دهند براساس قانون است، زیرا شهرمردم درآمد آن‌ها آنقدر پایین بوده که معاف از پرداخت مالیات هستند و کارمندان هم اگر حقوقشان زیر ۱۰ میلیون باشد از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه باید بخش بیشتر مالیات را دانه درشت‌ها بپردازند، اظهار کرد: اما با وجود این مساله دولت متاسفانه تاکنون اقدام مناسبی در این راستا انجام نداده است. ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ فقط می‌توانستیم از ۴۰۰ شرکت مالیات اخذ کنیم، ولی بر اساس قانون نمی‌توان از آن‌ها مالیات گرفت.

سبحانیان در ادامه افزود: رفتار‌های پر خطر برخی از مودیان باعث شده ما مالیات بالایی برای آن‌ها وضع کنیم، به‌عنوان مثال فرد پول فروش خانه خود را در حساب تجاری خود واریز می‌کند که باعث می‌شود مالیات بر آن وضع شود. همچنین یک واحد مشخصی برای سلبریتی‌ها و اینفلوئنسر‌ها ایجادشده که برای ۵۰۰ نفر از آن‌ها حدود ۳۰ میلیارد مالیات تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی با استفاده از هوش مصنوعی واریز به حساب‌ها را بررسی می‌کند، اعلام کرد: با این روش اگر واریزی حساب شخصی نشانه‌های واریزی حساب تجاری را داشته باشد هم کشف می‌شود.

سبحانیان گفت: در حوزه خودرو‌ها و خانه‌های لوکس و همچنین خانه‌های خالی طبق قانون در حال اخذ مالیات هستیم. در سال ۱۴۰۱ خودرو‌های بالای یک میلیارد لوکس تلقی می‌شدند که ۲۵۲ هزار خودروی لوکس را شناسایی کردیم و مبلغ مالیات ۲.۳ دهم میلیارد تومان بود.

به گفته وی، تعداد خودرو‌های لوکس از ۲۵۲ هزار مورد به ۱۷۰ هزار مورد تقلیل پیدا کرد و ۳ هزار میلیارد تومان عدد مالیات آن شد.

وی در پایان بیان کرد: خانه لوکس در سال ۱۴۰۱ بالای ۱۵ میلیارد تلقی می‌شد که حدود ۴۳ هزار مورد خانه لوکس شناسایی و مالیات آن‌ها ۲.۲ دهم همت تعیین شد. در سال ۱۴۰۲ خانه‌ای لوکس تلقی می‌شود که بالای ۲۰ میلیارد  قیمت آن باشد و ۱۱۰ هزار خانه لوکس فقط در تهران و ۴۳ هزار خانه لوکس در سایر نقاط کشور داریم. از نظام بانکی ۶۰ هزار میلیارد تومان مالیات می‌خواهیم به این دلیل که ۲۰ درصد تسهیلات مسکن را پرداخت نکرده‌اند، که تمام آن‌ها شکایت کرده‌اند و بخشی از شکایات آن‌ها درست است.

true
true
شناسایی ۱۱۰ هزار خانه لوکس در تهران
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true