×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
سیزدهمین سوگواره ملی شعر عاشورایی عشایر کشور، امشب در شیراز برگزار می شود

به گزارش عباس امیری  خبرنگار “شهر مردم” ، دبیر سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و ایلات عشایر کشور، از برگزاری سیزدهمین دوره این سوگواره، با حضور ۳۵ شاعر از سراسر کشور، امروز چهارشنبه در شیراز، خبرداد.

امین ا… قربانی کشکولی، گفت: در راستاي تبليغ و ترويج اعتقادات و فرهنگ با ارزش و اصيل اقوام گرانمایه و عشاير غیور و هم چنین، نمايش واقعي چهره ديني و ملي این جامعه ی بزرگ و باارزش و با توجه به نیازها و کمبودها و احساس تكليف، با شناسايي و جذب شاعران ارزشي، براي هرگونه فعاليت مؤثر و با هدف حفظ فرهنگ و تمدن غنی و ریشه دار اقوام بزرگ ایرانی، ترويج و تعميق ارزش هاي اسلامي و مقابله با جنگ نرم دشمن و کمک به جامعه برای حراست و حفاظت در مقابل آسیب های اجتماعی فرهنگی، این سوگواره برنامه ریزی و اجرا می شود.

قربانی کشکولی، افزود: از ۱۳ سال پیش، برگزاری سوگواره شعر عاشورایی اقوام و عشایر کشور مطرح، که با هدایت رویکرد شعرا به سوی افکار و ایده پردازی های عاشورایی و کربلایی، اشتیاق جدید و رقابت مثبتی در بین جامعه ی هدف و شاعران عزیز، شکل گرفت.

وی، اظهار کرد: سوگواره ملی شعرهای عاشورایی اقوام و ایلات عشایر، با رویکردی بسیار مقدس، اعتقادی، فرهنگی، مردمی و شاخص، مبنایی برای معرفی جامعه عشایر با رویکرد توجه به هنجارها و ارزش های اجتماعی فرهنگی پاک و مقابله با تهاجم همه جانبه دشمنان در همه ابعاد، است.

دبیر سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و ایلات عشایر کشور، هدف اصلی این رویداد را تعمیق باورهای اعتقادی و ارزشی و تربیت نسل آینده و تحکیم انسجام ملی، عنوان کرد و گفت: در طول ۱۲سال گذشته، با فراخوان های مربوطه و برقراری ارتباط با ۴۲۰ شاعر و نویسنده ارزشی والامقام، از اقوام و قومیت های مختلف،  حدود ۱۲۵۰ اثر متناسب در راستای اهداف سوگواره، جمع آوری شده است.

وی، افزود: در سال جاری، برای سیزدهمین سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و ایلات عشایر کشور، حدود۱۰۰ شعر قابل بررسی از ۳۵ شاعر برتر به ستاد سوگواره، رسیده که بعد از داوری و کارشناسی، ۱۶ شعر و مداحی، از اقوام مختلف ایرانی و با زبان ها و گویش های متفاوت و شیرین از جمله کردی، آذری، لری بختیاری و لک، عربی خوزستان و ایل خمسه، قشقایی، ترکمن، نیشابوری و کردشولی، برای ارائه در این برنامه، انتخاب شده اند.البته یک مرثیه خوانی چند زبانی هم خواهیم داشت.

قربانی کشکولی بیان کرد: برای سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و عشایر کشور، مایه مباهات و افتخار است که اولاً شعرای زیادی را در سراسر کشور شناسایی و با آنها ارتباط برقرار کرده ایم و هم چنین به فضل الهی، تعدادی از شعرای منتخب ما از برادران اهل سنت در استان های مختلف هستند، که این پدیده مبارک، میتواند تأثیر بسیار خوبی در وحدت و انسجام امت بزرگ اسلامی، داشته باشد.

گفتنی است سیزدهمین سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و ایلات عشایر کشور، روز چهارشنبه ۲۵ مردادماه، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مجتمع مذهبی فرهنگی عشایر جنوب کشور، در شهر صدرا، برگزار خواهد شد و همه علاقه مندان می توانند در این برنامه حضور یابند.

true
true
سیزدهمین سوگواره ملی شعر عاشورایی عشایر کشور، امشب در شیراز برگزار می شود
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true