×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای شهر شیراز شد

سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای شهر شیراز شد ، اعضای موقت شورا سوگند خوردند، به گزارش جلال الدین عرفانی – خبر نگار “ شهر مردم “ بی شک چندماه اخیر از چالش بر انگیزترین روزهای شورای ششم شهر شیراز، در دو سال فعالیت این دور از شورای شهر، بوده است. از تشکیل پرونده برای دو عضو شورا، به دلیل یک مساله قضایی، به برخی تخلفات، تا استعفای یک عضو دیگر، برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و ورود چهارمین عضو علی البدل شورای ششم. اما این پایان کار نبود، چرا که پس از حضور مجدد دو عضو شورا، در جلسات شورا و زمانی که گمان می رفت که حضور این دو عضو در جلسات، بلامانع است و پس از تعطیلی پر سر و صدای چهار جلسه صحن علنی شورا، در جلسه یکشنبه گذشته، به صحن علنی، خبر رسید که دو عضو شورا در پی تصویب هیات حل اختلاف استانی، از این پس حق حضور در جلسات شورا را نداشته و فعلا تعلیق هستند و باید دو عضو علی البدل دیگر، حداقل موقتا وارد شورا، شوند و در صورت به نتیجه نرسیدن پرونده آنها، ظرف مدت ۶ماه آینده، اعضای موقت به اعضای دائمی شورا، تبدیل وضعیت می دهند.

همین موضوع نیز کافی بود تا دستور جلسه روز یکشنبه گذشته شوراف که مربوط به انتخاب هیات رییسه و اعضای کمیسیونها و کمیته های تخصصی شورای شهر، بود به جلسه بعدی شورا، یعنی جلسه فوق العاده آخر هفته گذشته شورای شهر، موکول و آخر هفته داغ شیراز را داغ تر کند.

به گزارش (شهر مردم) یکصد و بیست و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر شیراز، درحالی صبح پنج شنبه برگزار شد که سرآغاز این جلسه مراسم تحلیف دو عضو جدید و البته موقت شورای شهر، بود.

فرماندار شیراز، در ابتدای این جلسه، ابتدا با تذکر در خصوص عدم پخش سرود ملی در آغاز این جلسه، در تشریح اتفاقات پیش آمده و علت ورود اعضای جدید به دلیل معلق شدن دو عضو شورا، گفت: با توجه به اینکه دو عضو شورا پرونده قضایی داشتند بعد از صدور کیفرخواست در ۴ مرداد و ارائه رونوشت دستگاه قضایی، ابهامی در زمینه ماده ۸ پیش آمد که این مورد، در خصوص برخی مسئولان، است که دارای اتهام هایی، نظیر اختلاس، ارتشا و کلاهبرداری باشد که از شغل خود معلق می شدند.

لطف ا… شیبانی، ادامه داد: اما همین قانون هم در جایی می گفت «عضویت شورا، شغل نیست» و این موکول شد به دادگستری و دادستان که در این رابطه، با توجه به مورد مشابهی که سال ۹۵ در تبریز، رخ داده بود و عضو شورا، موقتا تعلیق و عضو علی البدل وارد شده بود، مقرر شد دو عضو شورا هم که اتهام داشتند، معلق و موقتا دو عضو جدید، وارد شوند.

وی تصریح کرد: با انصراف محمودرضا طالبان، یکی از اعضای علی‌البدل ف به دلیل قرار داشتن در پست مدیریتی، ابراهیم کمالی و محمود صفایی به عنوان دو عضو جدید شورای شهر شیراز، معرفی ‌شدند.

شیبانی ادامه داد: با ورود این دو عضو علی‌البدل، تنها یک عضو علی‌البدل از هشت عضو علی البدل این شورا، باقی خواهد ماند.

فرماندار شیراز، اظهار داشت: مناصب و مسئولیت‌ها، آمدنی و رفتنی، هستند آنچه در روند این مسئولیت‌ها، اهمیت دارد، توجه به حق‌الناس بودن این مسئولیت‌هاست. به همین دلیل، باید در روند پذیرش این مسئولیت‌ها، دقت داشته باشیم که این امانت را به خوبی به صاحب اصلی‌اش، بازگردانیم.

در ادامه، ابراهیم کمالی دشت ارژنه و محمود صفایی از اعضای علی البدل شورای اسلامی شهر شیراز، برای حضور در شورای شیراز، سوگند یاد کردند تا حداقل، موقتا در این پست، فعالیت داشته باشند.

* انتخاب هیات رییسه شورای شهر در سال سوم

اما پس از معرفی اعضای جدید شورا، نوبت به بررسی مهمترین دستور این جلسه، یعنی انتخاب هیات رییسه، رسید. انتخاباتی که به ویژه در پست ریاست شورا، در هفته های اخیر، تنورش داغ تر بود. از سویی، برخی اخبار، مبنی بر تمدید ریاست طاهری در سال سوم بود اما در مقابل برخی هم از اجماع بر سر ریاست یکی دیگر از اعضا خبر می دادند و در نهایت در جلسه آخرین روز هفته با رای اعضا، ۳ عضو هیات رئیسه قبل، با رای اعضا، بار دیگر در پست خود، باقی ماندند. اما اعضا، با تغییر ریاست شورا و سخنگو، موافقت کردند تا پس از دو سال از ریاست شورا، مهدی طاهری، کرسی را به سید ابراهیم حسینی، رئیس جدید شورای شهر شیراز، تحویل دهد.

بر طبق این گزارش، پس از رای گیری، انتخاب اعضای هیات رئیسه، سید ابراهیم حسینی، با ۱۲رای به عنوان رئیس؛ محمدتقی تذروی با ۱۳ رای به عنوان نایب رئیس، افسانه خواست خدایی با ۱۳ رای به عنوان منشی اول، علیرضا اسکندری با ۱۱ رای به عنوان منشی دوم و سیده مریم حسینی با ۱۰ رای به عنوان سخنگوی هیئت رئیسه، در سال سوم شورای اسلامی شهر شیراز، انتخاب گردیدند.

همچنین پست خزانه داری شورا هم با ۱۱رای به مصطفی کیانی رحیمی رسید. گفتنی است که برای هر کدام از این پستها، یک نفر کاندیدا شده بود که همگی کاندیداها نیز با رای موافق اعضا، روبرو شدند.

رئیس جدید شورای شهر شیراز، پس از انتخاب، به عنوان رئیس شورای جدید در سال سوم با تقدیر از حسن اعتماد اعضای شورای این کلانشهر، برای قرار گرفتن در این جایگاه، گفت: تلاش خواهم کرد در سایه راهنمایی‌ها و در چارچوب فضای همدلی، پاسخ مثبتی به این اعتماد بدهم.

سید ابراهیم حسینی، تصریح کرد: اجماع ١٢ نفر از اعضای شورا، برای قرار گرفتن بنده در این مسئولیت، تکلیف سنگین تری برایم ایجاد کرده است.

وی از تمام کسانی که زمینه ساز این اجماع، بودند تقدیر و اعلام کرد که در مسیر حفظ اقتدار و کارآمدی شورا، در چارچوب ضوابط و قوانین کشور، تمام توان خود را به کار خواهد گرفت.

حسینی، ضمن قدردانی از تلاش‌های رئیس پیشین شورای شهر شیراز، گفت: در ادامه راه، از تجارب ایشان استفاده خواهم کرد و امید است مسیر پیش رو، در فضای همدلانه، خیرخواهانه و هم افزایی باشد تا مردم شریف شیراز، بیش از قبل از خدمات شوراف بهره مند شوند.

رئیس سابق شورای شهر شیراز هم گفت: همه را به تقوای الهی، دعوت می کنم و خود را به خدا می سپارم.

مهدی طاهری، با اشاره به اینکه ۶ کمیسیون در شورای شهر شیراز، فعالیت دارند و هر عضو، می تواند تنها در ۳ کمیسیون، فعالیت داشته باشد، ادامه داد: از همه کسانی که تا کنون با من همکاری داشتند، حلالیت می طلبم و اگر با لحن بدی، با کسی صحبت کردم به این دلیل بوده که گاه مسئولیت، مستلزم به کار بردن کلماتی، تند و تیز است که در اینجا، اگر کسی از من دلخوری دارد تقاضا دارم حلالم کنید.

شهردار شیراز هم گفت: دو سال از عمر شورای ششم، می گذرد که من هم به عنوان عضو، در گذشته و هم به عنوان شهردار با شورا، همکاری داشتم و از آقای طاهری، به دلیل همکاری در این مدت، کمال تشکر را دارم.

محمد حسن اسدی، اضافه کرد: امروز(پنج شنبه) صبح، آقای صفایی که در پست معاون شهرسازی و معماری شهرداری، فعالیت دارند در حالت اصرار و اضطراب، نزد من آمدند و به دلیل اهمیتی که شورا، برایم دارد و به رغم نیازی که به وی، داشتم استعفای وی را پذیرفتم تا فعلا به عنوان ماموریت در شورا، حضور داشته باشد و با حضور وی، در شورا بر وزن کارهای تخصصی شورا، افزوده می شود.

وی افزود: امروز در مدیریت شهری، باید تنبلی را کنار گذاشت و البته هوشمندانه، عمل کرد.

اما، در ادامه پس از رای گیری ناظرین شورا و اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ مناطق ۱۱گانه شهرداری شیراز با رای اعضا، انتخاب شدند. بر این اساس، غلامحسن اسکندری، به عنوان ناظر و عضو کمیسیون ماده منطقه یک شهر، محمد تقی تذروی منطقه ۲، محمد رضا هاجری منطقه۳، مصطفی کیانی رحیمی منطقه ۴، افسانه خواست خدایی منطقه ۵، مسعود زارعی منطقه ۶، محمدرضا هاجری منطقه ۷، علیرضا اسکندری منطقه ۸ بافت تاریخی و فرهنگی، منطقه ۹سیده مریم حسینی، منطقه ۱۰ابراهیم کمالی و محمود صفایی به عنوان ناظر شورا و عضو کمیسیون ماده ۱۰۰در منطقه ۱۱ انتخاب شدند.

انتخاب اعضا و هیات رئیسه کمیسیونهای تخصصی، از دیگر مواردی بود که در این جلسه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت روسا و نائب رئیسان ۶ کمیسیون تخصصی شورا، انتخاب شدند.

بر این اساس، محمدرضا هاجری به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) و رضا محمدیان نائب رئیس کمیسیون، مصطفی کیانی رحیمی به عنوان رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمند سازی شورا و محمود صفایی، عضو جدید شورا به عنوان نائب رئیس این کمیسیون، انتخاب شدند.

در ادامه، پس از رای گیری علیرضا اسکندری به عنوان رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری و سیده مریم حسینی به عنوان نائب رئیس این کمیسیون، انتخاب شدند..

همچنین با آرای مثبت اکثریت اعضای شورا، مسعود زارعی مجددا به عنوان رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا و افسانه خواست خدایی نائب رئیس این کمیسیون، انتخاب شدند.

رضا محمدیان با رأی اکثریت نمایندگان مردم، در شورای اسلامی شهر شیراز به عنوان رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورا و محمود صفایی نائب رئیس این کمیسیون، انتخاب و معرفی شدند.

کمیسیون برنامه ریزی بودجه، حقوقی و املاک شورا، آخرین کمیسیونی بود که رئیس خود را شناخت که بر این اساس، افسانه خواست خدایی به عنوان رئیس کمیسیون برنامه ریزی، بودجه، حقوقی و املاک شورا و ابراهیم کمالی نائب رئیس این کمیسیون، انتخاب شدند

true
true
سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای شهر شیراز شد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true