×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۸ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
سفر به آینده در حوزه ساختمان

سفر به آینده در حوزه ساختمان ، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، لزوم استفاده از علم روز دنیا در ساختمان سازی به عنوان مهمترین موضوعی بود که مدیر شرکت ساختمانی «دیساتک» به عنوان عامل موفقیت خود در این صنعت روز دنیا از آن یاد کرد.

علی محسنی به عنوان یکی از مدیران موفق جوان که چند سالی است در حوزه صنعت ساختمان فعالیت دارد، حال توانسته  مدیریت  شرکت(دیساتک) به عنوان یک موفق در این عرصه  را  عهده دار شود، و  در زمینه فعالیت اقتصادی خود  توانسته است توانمندی های خود را به منصه ظهور برساند، ویکه متولد سال ۱۳۷۴ است توانسته تاکنون ۱۲ پروژه موفق ساختمانی را احداث کند و به اتمام برساند.

مدیر شرکت ساختمانی دیستاتک با اشاره به برخی تجربیات خود در این زمینه به خبرنگار ما گفت:در طول این مدت  من تمام تلاش خود را خواهم کرد تا تجربیات خود رادر اختیار دیگر جوانان مستعد در این حوزه بگذارم   تا آنان نیز بتوانند زندگی خوبی داشته باشند، من نیز مانند بسیاری از جوانان بدون هیچ پشتوانه ای کار خود از صفر را آغاز کردم و هیچ تحریم و مشکل اقتصادی نتوانسته سد راه من شود.

محسنی تصریح کرد:معتقدم باید با نیازسنجی بازار و ظرفیت سنجی و ارائه توانمندی خود در هر زمینه ای که می توانیم در کشور مفید واقع شویم و در. راستای توسعه کشور گام برداریم.

وی ادامه داد:در این راستا با  استفاده از ظرفیت و علاقه ای که در این زمینه داشتم  و ثبت شرکت ساختمان سازی و ترسیم چشم انداز شرکت تمامی تلاش خود  را برای ایجاد مسکن  آرام و امن برای متقاضیان ایجاد کنیم  ،و اعتقاد داریم هر خانواده ایرانی باید یک واحد آپارتمان باکیفیت،امن و راحت داشته باشد.

وی با اشاره به برخی نیازهای دستیابی به راهکارهای مناسب در حوزه سرمایه گذاری به ویژه در صنعت ساخت و ساز  اضافه کرد : با همه وجودم تلاش می کنم که راهکارهای موفقیت خودم را در اختیار جوانان هم سن و سال خودم قرار دهم که با رعایت اصول آن می توانند کسب و کار موفقی را پیشه کنند، درست است که در تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی بسیاری هستیم اما با انتخاب مسیر درست و پشتکار و تلاش می‌توان به اهداف بزرگ خود، جامعه و کشور رسید.

محسنی اضافه کرد: اینکه جوانان از شرایط بد اقتصادی مشکلات تحریم‌ها و نبود امکانات گله می‌کنند همه این‌ها بهانه‌ای برای درجا زدن در مسیر موفقیت می دانم، من به نوبه خودم به عنوان فردی که سال‌ها سختی زیادی را تحمل کرده و پشت سر گذاشتم و بدون هیچ پشتیبانی و حمایت مالی از صفر کار خود را شروع کردم این را به عینه شاهد بودم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما پیرامون چگونگی ورود به این عرصه، گفت: من ابتدا در یک بنگاه معاملات ملکی فعالیت داشتم و بعد از سال‌ها کسب تجربه با سنجش ظرفیت‌های بازار و نیازهای بازار و توانمندی خود را در ارائه خدمات رسانی در این زمینه، تصمیم به ثبت شرکت کردم.

محسنی در خصوص علت انتخاب نام دیساتک برلی شرکت خود گفت: «دیسا» در زبان هخامنشی به معنی بنا و معمار است «تک (TECH)» هم به معنی نوآوری و تکنولوژی مدرن است که کلمه مرکب «دیساتک» را تشکیل می دهد و ما حتی برای انتخاب نام شرکت به همه مسائل توجه کردیم.

وی اضافه کرد:ما چشم انداز شرکت را بر پایه این شعار بنا نهادیم و هدف ما این است که هر خانواده ایرانی یک خانه با کیفیت امن و راحت داشته باشد و رویکرد دیگر این که چگونه هر ایرانی با یک میلیارد هم صاحبخانه شود.

مدیر عامل شرکت «دیساتک» گفت: یکی دیگر از رویکردهای شرکت افزایش سرمایه جوانان است که در پیج اینستاگرامی شرکت تمام تجربیاتم را که خودم انجام دادم و نتیجه مطلوب از آنها داشتم را در اختیار هموطنانم در سراسر کشور قرار داده ام.

وی در خصوص شعار این شرکت هم گفت: با توجه به این شعار ارزشمند بودن خود را ثابت کردیم، ما با رویکرد اول کشورم، دوم شهرم و سوم شرکتم که همه آنها در نهایت به خود انسان و شخص خواهد رسید، کار را آغاز کردیم.

محسنی گفت: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی در راستای دریافت اطلاعات روز دنیا، خدمات رساندن بهتر و استفاده از راهنمایی اساتید برجسته در پیشبرد اهداف شرکت دیساتک بسیار قابل اهمیت بوده است.

وی اضافه کرد: ماحضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و استفاده هدفمند از ظرفیت‌هایی که در جهان وجود دارد و میتواند در پیشبرد عملکرد سریع و سرعت در روند پیشرفت ساخت سازه‌ها نقش موثری داشته باشد را  در دستور کار خود قرار دادیم و برای به روز بودن فناوری‌های ساختمانی در جدیدترین نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۲ دبی، نمایشگاه «بیگ فایو» دبی و نمایشگاه ساختمان سازی و معماری عمان نیزحضور داشتیم.

وی که معتقد است حضور در نمایشگاه های بین المللی را سفر به آینده است در این رابطه گفت :ما تلاش داریم  نتیجه این  سفر به آینده را در پیشبرد و تقویت زیرساخت‌های ساختمان سازی کشور اجرایی کنیم و سبک سازی ارائه تجدید پذیری دستاوردهای مهم ما از نمایشگاه‌های ین‌المللی در کشورهای مختلف جهان بود.

محسنی تصریح کرد : جهان به سمت سبک سازی حرکت کرده است و حضور جوانان با انگیزه که برای عمران آبادانی کشور تلاش می‌کنند در این نمایشگاه بسیار دیده شد، به عنوان مثال در این نمایشگاه میلگردهایی را مشاهده کردیم که مقاومت آن ۲ برابر از فولاد بیشتر و وزن آن یک دهم میلگردهای حال حاضر بود.

مدیر عامل شرکت ساختمانی «دیساتک» ادامه داد: در این نمایشگاه از بتنی که در یک مترمکعب وزن آن بین ۴۰۰ و تا ۶۰۰ کیلوگرم بود، استفاده شد و این در مقایسه با بتن‌های ما که در هر مترمکعب بالغ بر ۲ تن و ۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد بسیار قابل توجه است و در واقع استفاده از این بتن‌ها وزن ساختمان را تا یک دهم کاهش می دهد و ۲۰ درصد کاهش استفاده از میلگرد را به دنبال خواهد داشت.

محسنی گفت: در ادامه همین بازدیدها ساخت و سازهای روز در اروپا را شاهد بودیم که در حال شکل‌گیری هست و با اجرای آن  کاهش ۵۰ درصدی وزن ساختمان، کاهش ۵۰ درصدی خواب سرمایه مشتری و البته کاهش ۵۰ درصدی زمان تحویل به مشتری را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: جهان در حال پیشرفت است و اگر ما از ظرفیت‌ها و استعدادها و شایستگی‌ها و توانمندی‌های جوانان نخبه  خود به نحو احسن استفاده کنیم می‌توانیم همگام با جهان یا حداقل دنباله‌رو تحول و انقلابی عظیم  در صنعت ساختمان سازی باشیم.

محسنی با اشاره به اینکه جهان برای ارائه زیبا و مشتری مداری و جذب هزینه‌های زیادی انجام داده است، با اشاره به برخی دیکر از دستاوردهای ارایه شده در این نمایشگاه در حوزه ساخت و ساز اظهار داشت: نکته قابل ملاحظه دیگر در این نمایشگاه ارایه و یا جذب بود، ارائه در نمایشگاه و غرفه‌های آسیا و اروپا دارای تفاوت بسیار قابل تاملی بود و در غرفه‌های اروپا، صندلی‌ها برای سرمایه‌گذاران و دریافت کننده خدمات بود و تمام ارائه دهنده‌ها از تکنولوژی و مانیتورینگ روز دنیا استفاده می‌کردند.

وی تصریح کرد:این در حالی است  که در غرفه‌های آسیا این موضوع به صورت بالعکس بود ارائه دهنده در جایگاه ویژه قرار داشت و دریافت کننده خدمات به صورت ایستاده دریافت اطلاعات می کرد و از کاتالوگ‌های چاپی استفاده می شد که این خود باعث استقبال از غرفه شرکت های اروپایی می شد و این در صورتی بود که شاید خدمات و کیفیت‌های آسیایی ها حتی می توانست با محصولات اروپایی برابری کند و اهمیت ندادن مدیران و نبود نگاه ویژه به موضوع ارائه یکی از دلایل نداشتن بازار توسعه می شود.

محسنی  در  خصوص تاثیر حضور در این نمایشگاه گفت: با بهره‌گیری از دستاوردهای این نمایشگاه همه تلاشمان را کردیم و به جرات می بتوانیم بگوییم که کیفیت در ساخت، استحکام بخشی واحد ها را در بالاترین سطح استان در اختیار داریم و در بحث افزایش سرعت هم موثر عمل کرده و خواب سرمایه‌ را به حداقل رساندیم به طور مثال پروژه‌ای ۱۸ واحدی را که در اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز به کار کردیم در کمتر از ۱۱ ماه در مرحله پایانی و تحویل قرار دارد که این دلیل تمایز ما و انتخاب هوشمندانه سرمایه‌گذاران است.

محسنی افزود: در حال حاضر  این شرکت ساختمانی برای ساخت واحدهای خود از «هبلکس» که یک نوع از مصالح روز دنیا به شمار می رود استفاده می کند، «بلوک سبک دیواری ( aac )» عایق صوتی و حرارتی است به نحوی که برای همسایگان هیچ مزاحتمی ایجاد نمی شود.

مدیر عامل شرکت ساختمانی «دیساتک» در پاسخ به سئوال خبرنگار ما پیرامون موضوع توجه به محیط زیست و کاشت درخت در پروژه های احداث شده نیز گفت: شعار ما «مشتری برنده، فروشنده برنده، فضای سبز برنده» است و اعتقاد دارم که باید به فضای سبز هم توجه ویژه ای داشت و هوای خوب امروز حاصل درخت کاری گذشتگان ماست و ما هم برای نسل بعدی باید راه درختکاری را ادامه دهیم و در هر پروژه ما به فضای سبز هم توجه شده است.

محسنی افزود: جهان به سمت و سویی در حال حرکت است که در حال استفاده و ساخت مصالح تجدید پذیر است به طور مثال اجزای سازنده پلاستیکی که در ساختمان استفاده می‌شود بعد از چندده سال استفاده و پایان عمر آن به چرخه بازیافت برمی‌گردد و در حال بررسی اجرای این نوع تجزیه پذیری در بتن بودند که ما با بهره‌گیری از این تکنولوژی‌ها می‌توانیم کمک بزرگ و شایانی به عمران و آبادسازی کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و نگهدار ایران برای آیندگان خودمان باشیم چرا که حفظ فضای سبز، جزیی از اولویت های زندگی انسان ها به حساب می آید.

مدیر عامل شرکت ساختمانی «دیساتک» اضافه کرد: با توجه به دستاوردهای ما از نمایشگاه‌ها و رویکرد شرکت دیساتک نگاه عمیق به آینده و نسل آینده و اهمیت دادن به محیط زیست در تمام پروژه‌هاست و   در تمام ۱۲ پروژه «دیساتک» تلاش شده طراحی فضای سبز به طور ویژه صورت گیرد حتی در انتخاب مکان برای ایجاد پروژه دقت نظر ویژه داریم و در جایی که فضایی مهیا برای کاشت درختان وجود داشته باشد.

محسنی گفت: یک کار زیبا که توسط شرکت دیساتک انجام می شود، در اسفند ماه هرسال به تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده، از ساکنین برای کاشت نهال در فضاهای مختلف دعوت می شود.

وی ادامه داد: دیساتیک به عنوان شرکت خلاق و پیشتاز و جوان با بهره‌گیری از تجارب دنیا شرایطی را فراهم کرده که سرمایه‌گذار حتی در زمان رکود متضرر نشود و سوددهی داشته باشد این یکی از ویژگی‌های مهم و اعتماد مردم به شرکت دیساتک است.

true
true
سفر به آینده در حوزه ساختمان
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true