×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
رکوردزنی حضور هنرمندان جشنواره‌های تئاتر استانی

رکوردزنی حضور هنرمندان جشنواره‌های تئاتر استانی، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: ۴۸۰ گروه نمایشی و پنج هزار و ۷۱۹ هنرمند، در ۳۲ جشنواره تئاتر استانی و منطقه‌ای که از۶ آبان تا ۳ آذر امسال برگزار شد، حضور داشتند که نشانگر شکسته شدن رکورد مشارکت در این رویداد است.

 

به گزارش شهر مردم، جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، مهمترین رویداد نمایشی کشور است که ریشه‌های آن در جشنواره‌های استانی رشد می‌کنند.

جشنواره‌های تئاتر استانی در سال ۱۴۰۲، از ششم آبان آغاز شد و سوم آذرماه به پایان رسید.

ویژگی این دوره از جشنواره‌ها که در ۳۱ استان و منطقه کرمان جنوبی برگزار شد، اضافه شدن بخش خیابانی بود. برگزیدگان هر دو بخش خیابانی و صحنه‌ای این رویداد، به جشنواره تئاتر مناطق فجر راه پیدا کردند.

حضور و مشارکت هنرمندان در این دوره بسیار چشمگیر بود. از جمع بی‌شماری که متقاضی حضور در سی‌ و پنجمین دوره جشنواره‌های تئاتر استانی کشور بودند، پنج هزار و ۷۱۹ هنرمند به این رویداد هنری راه پیدا کردند و در سراسر کشور به رقابت پرداختند.

پس از انتشار فراخوان جشنواره‌های استانی، یکهزار و ۳۳۱ گروه نمایشی درخواست خود را ثبت کردند که از این میان، ۸۶۹ نمایش صحنه‌ای و ۴۶۲ نمایش خیابانی بودند.

پس از بررسی هیئت انتخاب آثار در هر استان، در مجموع ۴۸۰ نمایش به جشنواره‌ها راه پیدا کردند که شامل ۲۸۳ اثر صحنه‌ای و ۱۹۷ نمایش خیابانی بودند.

به نقل از اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیهیئت‌های داوری، در مدت حدود یک ماه، آثار شرکت‌کننده را ارزیابی کردند و در نهایت ۱۳۰ نمایش به‌ عنوان برگزیدگان این رویداد بزرگ کشوری معرفی شدند که ۷۵ نمایش صحنه‌ای و ۵۵ اثر خیابانی را دربرمی‌گیرد. پس از رقابت این آثار در جشنواره مناطق، برگزیدگان به چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه‌ پیدا می‌کنند.

true
true
رکوردزنی حضور هنرمندان جشنواره‌های تئاتر استانی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true