×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
رقابت ۴۳ نفر برای هر صندلی مجلس در فارس

رقابت ۴۳ نفر برای هر صندلی مجلس در فارس، به گزارش فرخنده آشوری خبرنگار شهر مردم، معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس و رئیس ستاد انتخابات فارس، گفت: برای هر صندلی مجلس شورای اسلامی ۴۳ نفر در استان فارس به رقابت می‌پردازند.

اسماعیل قزل سفلی، در دومین نشست خبری با موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرنگاران، با اشاره به مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: با بررسی دقیق از چهار مجموعه در استان فارس، با افزایش بالای ۱۵ تا ۲۰ درصدی حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و افزایش میانگین مدت حضور، مواجه شدیم که پیامی به دشمنان داشت که مردم پای نظام ایستاده اند و پیامی نیز به مسئولان دادند که مردم نه به خاطر آنها که به خاطر نظام آمده‌اند و این موضوع، مسئولیت آنها را بیشتر می‌کند.

وی، افزود: مردم با وجود اینکه از شرایط، گلایه مند هستند، اما برای دفاع از نظام، به مسئولان نگاه نمی کنند، بلکه اصل نظام را دوست دارند، تا سال ۸۸ نظام از حاکمیت دفاع می کرد، اما بعد از سال ۸۸ این مردم هستند که از نظام، دفاع می کنند، اینکه تراکتورداران، رژه برگزار می کنند، خواسته خود آنها است، چرا که در جمع های کوچک اصلا نمی شود، برای انجام کاری همه را قانع کرد، مگر اینکه خود آنها بخواهند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس، با بیان اینکه ۱۸ روز تا انتخابات مهمترین رویداد سیاسی کشور، باقی مانده است، تصریح کرد: بیان واقعیت ها و انعکاس درست واقعیات، بیان مشکلات، پیشرفت ها و دستاوردها، از رسالت های رسانه‌ها است، رسانه ها، کارکرد آگاهی بخشی، آموزش، اطلاع رسانی و تبیین دارند و ما در فارس، با رسانه های کمک کننده همراه هستیم که با سلایق مختلف، همراهی کردند.

قزل سفلی، با اشاره به انتخابات خبرگان رهبری، عنوان کرد: در تایید نهایی، ۶ نفر در این حوزه به رقابت خواهند پرداخت، با تغییر احتمالی حوزه ها، ممکن است شاهد افزایش تعداد کاندیدها باشیم.

وی، بیان کرد: از ۲۵ بهمن، فعالیت تبلیغاتی مجلس خبرگان، شروع می شود و تا ۹ اسفند به مدت دو هفته، ادامه دارد و از ۸ صبح روز دهم، تبلیغات ممنوع است، نامزدها می توانند تا روز هشتم در صورت انصراف، اعلام کنند، اسامی نهایی کاندیدها در مجلس شورای اسلامی و خبرگان، تا ۲ اسفند به وزارت اعلام می شود.

قزل سفلی، با اشاره به اینکه در فرایند اعلام امکانات دولتی به نامزدها، قرار داریم، گفت: در روزهای آینده، فرمانداری ها با دعوت از نامزدها، فهرست امکانات را در اختیار آنها قرار داده و آنها هم تقاضا می کنند و به قید قرعه از این امکانات استفاده می کنند، دهیاری ها، بخشداری ها، شهرداری ها و فرماندارها، محل هایی را در روستا و شهرها را برای نصب تبلیغات انتخاباتی مشخص و اعلام کنند.

وی، اعلام کرد: برای مجلس شورای اسلامی، تا ۲۵ ام فرصت تغییر حوزه انتخاباتی است، تا این لحظه، تعداد تأییدها ۸۸۱ نفر، عدم احراز ۷۸ نفر، عدم تایید ۲۶۰ نفر، عدم بررسی به علت انصراف ۸۷ نفر، عدم شرایط ثبت نامی ۷۵ نفر هستند و ۱۱۴ نفر هم شکایتی نداشتند که در نهایت، یک هزار و ۴۹۵ نفر ثبت نام خود را نهایی کرده بودند، حوزه انتخابی شیراز و زرقان، تعداد کل کسانی که تا این لحظه تایید شدند، ۳۰۲ نفر هستند که از این تعداد، حدود ۴۳ نفر زن‌ها هستند، که تا یکم اسفند و بعد از بررسی اعتراضات، لیست نهایی می شود و از سوم اسفند، تبلیغات آغاز می شود، در کل استان، یکصد کاندید زن تایید شدند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس، با بیان اینکه برای هر کرسی مجلس در فارس، تقریبا ۴۳ نفر به رقابت می پردازند، تصریح کرد: کمترین تایید با ۲۹ نفر در حوزه انتخابی خنج، لارستان، اوز و جویم بوده است، در استان فارس، حدود ۶۸ درصد از ثبت نام ها، تایید شدند که ۵ درصد از میانگین کشوری، کمتر بوده است، ۲۵ درصد از این ۶۸ درصد، عدم تایید بوده است و مابقی شامل عدم احراز و سایر موضوعات بوده است.

وی، با بیان اینکه ۷۰ مورد از احزاب قانونی و شناسنامه دار، می توانند لیست ارائه دهند، متذکر شد: نامزدها تا ۶ اسفند، می توانند نمایندگان خود را برای حضور در شعب اخذ رای معرفی کنند، امسال علاوه بر ستاد فیزیکی، ستاد مجازی نیز می توانند، داشته باشند و باید آدرس را اعلام کنند، نامزدها، می توانند ۸ صبح روز هشتم، انصراف خود را اعلام کنند و تا آن زمان نیز امکان رد صلاحیت، هنوز وجود دارد.

true
true
رقابت ۴۳ نفر برای هر صندلی مجلس در فارس
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true