×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
رفع موانع واردات گوشت از قزاقستان/ لبنیات ایرانی به قزاقستان می‌رود

ایران و قزاقستان برای صادرات گوشت قزاقستان در بسته بندی وکیوم به ایران توافق کردند. پیش از این، تولیدکنندگان تنها می‌توانستند گوشت گاو را با ماندگاری ۳ روز به ایران عرضه کنند.

تفاهم نامه مربوطه در ۳ دسامبر ۲۰۲۳ در تهران امضا شد. این سند مسیر‌های صادراتی جدیدی را برای تامین گوشت منجمد دامداران داخلی باز می‌کند. تا پیش از این، تولیدکنندگان قزاق فقط می‌توانستند گوشت گاو سرد شده را به ایران عرضه کنند که ماندگاری آن تا ۳ روز است.

در این توافق الزامات واردات دامپزشکی و بهداشتی برای گوشت گاو بدون استخوان منجمد قزاقستان مورد بررسی قرار گرفت. بدین ترتیب طرف ایرانی الزامات دامپزشکی و بهداشتی را برای واردات گوشت گاو بدون استخوان منجمد از قزاقستان تامین خواهد کرد.

همچنین طرف قزاقستانی آمادگی دارد پس از ممیزی و بازرسی مشترک با مشارکت بازرسان اتحادیه اوراسیا، برای ثبت شرکت‌های لبنی ایرانی در لیست کشور‌های ثالث دارای حق واردات لبنیات به قلمرو اتحادیه اروپا و قزاقستان، با سازمان دامپزشکی ایران و شرکت‌های لبنی ایران همکاری کند

ایران و قزاقستان برای رفع موانع بهداشتی واردات گوشت قرمز از قزاقستان و صادرات فرآورده‌های لبنی ایران، پروتکل‌های بهداشتی واردات و صادرات امضا خواهند کرد.

به گزارش شهر مردم، مجتبی نوروزی در نشست وبیناری با امانگلی بردالی معاون وزیر کشاورزی قزاقستان با یادآوری بر امضای تفاهم‌نامه فی‌مابین دو کشور در زمینه همکاری‌های دامپزشکی، بر اهمیت صادرات و واردات فرآورده‌های لبنی در قالب این تفاهم‌نامه و لزوم اجرای مفاد آن تاکید کرد. ‌

بنابر اعلام وزارت جهادکشاورزی در این راستا همتای قزاقزستانی نیز با ابراز علاقه به محصولات لبنی تولیدی ایران و لزوم تسهیل و تسریع در صادرات آن به قزاقستان پیشنهاد کرد تا با تبادل اطلاعات بین کارشناسان دو کشور، زمینه صادرات محصولات لبنی و واردات گوشت تسهیل شود.

مجتبی نوروزی – رئیس سازمان دامپزشکی کشور – نیز با توجه به تمایل طرفین و اهمیت این همکاری بین دو کشور خواستار همکاری‌های هر چه بیشتر در حوزه دامپزشکی با رویکرد حذف موانع رونق مبادلات تجاری ایران و قزاقستان به ویژه در حوزه فرآورده‌های لبنی شد..

true
true
رفع موانع واردات گوشت از قزاقستان/ لبنیات ایرانی به قزاقستان می‌رود
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true