×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
راه‌اندازی ستاد نوسازی بافت فرسوده شیراز

راه‌اندازی ستاد نوسازی بافت فرسوده شیراز، بنابر خبرگزاری شهر مردم، مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: با توجه به اینکه سهم عمده بافت‌های فرسوده استان مربوط به کلان‌شهر شیراز است، بنا به دستور استاندار فارس، ستاد نوسازی بافت فرسوده شیراز توسط فرمانداری و شهرداری شیراز راه‌اندازی خواهد شد.

محمدرضا طالبان امروز، ۱۷ دی‌ماه بازآفرینی را راهکاری تخصصی و اثرگذار در ساماندهی بافت تاریخی و فرهنگی شیراز دانست و افزود: شیراز یکی از معدود کلان‌شهرهای ایران به شمار می‌رود که بخش قابل توجهی از بافت تاریخی آن حفظ شده و اجماعی مثبت برای حفظ و احیای آن در سطوح مختلف شکل‌گرفته و تقویت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: بر اساس مصوبه آخرین جلسه ستاد بازآفرینی شهری فارس به ریاست استاندار، سهم این استان برای نوسازی در بافت‌های فرسوده ۳۵ هزار و ۳۲۵ واحد اعلام شد.

وی با بیان اینکه سهم نوسازی هر یک از شهرهای استان بر اساس درصد بافت فرسوده آنجا اعلام خواهد شد، گفت: فرصت مناسب برای نوسازی بافت‌های فرسوده با سهم ۳۵ هزار واحدی فراهم است.

بافت‌های فرسوده به سه گروه بافت‌های دارای میراث فرهنگی، بافت‌های شهری و بافت‌های حاشیه‌ای یا همان سکونتگاه‌های غیررسمی تقسیم می‌شود.رئیس اداره بازآفرینی محلات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه حدود ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده در محدوده میانی شهر شیراز وجود دارد اظهار داشت: این محدوده بین بافت تاریخی و توسعه‌های جدید واقع شده است که در این خصوص رویکرد شهرداری شیراز نوسازی این بافت‌های فرسوده  است. با درنظر گرفتن اینکه از مساحت کل این محدوده، ۲۰ درصد شامل معابر، ساختمان‌های عمومی همچون مدارس، درمانگاه‌ها، پارک‌ها و غیره است، در مجموع کاربری مسکونی نیازمند رویکرد مداخله به شکل نوسازی و بهسازی مشتمل بر حدود ۴۰۰ هکتار از این پهنه است

true
true
راه‌اندازی ستاد نوسازی بافت فرسوده شیراز
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true