×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
دیدار مردم شیراز با رییس جمهور؛ ۲۰ مهر در حرم شاهچراغ(ع)/اختصاص یک هزار میلیارد تومان بودجه برای احیای پریشان و بختگان/ شماره ۱۱۱ آماده دریافت درخواست های مردمی در سفر رییس جمهور

فرخنده آشوری – شهر مردم ، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در نشست خبری با موضوع سفر رییس جمهور به استان فارس، با بیان اینکه رییس جمهور، صبح پنجشنبه به شیراز سفر خواهد کرد و این سفر تا پایان روز جمعه ادامه دارد، گفت: پنجشنبه بعد از ظهر، تمام آحاد مردم می توانند در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، ساعت ۳ بعد از ظهر با ایشان دیدار داشته باشند.

وی، ادامه داد: رییس جمهور دیداری را نیز در صبح جمعه در شهرستان رستم، با مردم خواهند داشت، رسانه ها باید جلوه حمایت مردم از حاکمیت و نظام را در دیدار با آقای رییسی، به تصویر بکشند، امروز، جهان اسلام شفاف و عریان در مقابل جهان قرار گرفته است که دیدار رییس جمهور با مردم شیراز، می تواند نمادی از این جلوه مقاومت باشد.

نماینده عالی دولت در فارس، با اشاره به درگیری های اسراییل و فلسطین، افزود: تصمیم داریم در این سفر، فضاسازی لازم درباره این موضوع را انجام دهیم و اگر طرحی را کسی مدنظر دارد، اطلاع دهد.

ایمانیه، متذکر شد: ۶ قطعه آزاد راه شیراز اصفهان در این سفر به بهره برداری می رسد، نورپردازی و علائم رانندگی آن، نصب شده و دو پایگاه اورژانس و دو کلانتری در این مسیر تعبیه شده است و به مردم خدمات رسانی خواهند کرد. آزاد راه، ۸ قطعه دارد که فقط از شش قطعه آن، بهره برداری خواهد شد، قطعه ۷ به طول ۱۳ کیلومتر، به عنوان آزاد راه آماده نیست، خط کشی ها انجام شده، اما کامل آماده نیست، بعد در جاده شیراز سپیدان است که به وسیله روگذر به قطعه ۸ می رسیم، فعلا جاده در این منطقه عریض شده و ایمنی را با دوربرگردان تامین کردند.

استاندار فارس، با بیان توضیحات بیشتر در مورد آزادراه، عنوان کرد: در مرحله آخر، به گویم می رسیم که عرض کمی دارد و کانون ترافیک محسوب می‌شود، در حال حاضر هم این منطقه پر از ترافیک است که این ترافیک بیشتر خواهد شد، بنابراین پلیس، همکاری بیشتری خواهد داشت و راه را در ساعاتی یک طرفه می کند، ماشین های پارک شده در گوشه خیابان، جمع آوری به زمین های اطراف هدایت می شوند و جاده ای نیز در غرب صدرا از بلوار کتاب تا غرب گویم، توسط شهرداری و راه و شهرسازی به بهره برداری می‌رسد، این راه حل هایی برای کاهش ترافیک در آن مسیر است.

ایمانیه، تصریح کرد: بهره برداری از خط دوم انتقال آب از سد دروزن، یکی دیگر از برنامه های سفر رییس جمهور است، همچنین خط فاضلاب شهرستان آباده با حضور رییس جمهور به بهره برداری می‌رسد، همچنین به ۷۰۰ روستا، آبرسانی خواهد شد، در این سفر کلنگ، قطعه ۸ آزادراه نیز زده می‌شود.

کمک به احداث آزاد راه شیراز-بوشهر و تامین بودجه این پروژه و شروع آن از سمت شیراز، با بودجه ابتدایی یک هزار میلیارد تومان و همچنین راه‌آهن، یکی دیگر از برنامه های سفر رییس جمهور به گفته استاندار فارس است.

وی، بیان کرد: قطار شیراز اهواز را که نیازمند تامین اعتبار اولیه است در این سفر پیگیری می‌کنیم، صد کیلومتر بزرگ راه شیراز، فسا، بندرعباس و شیراز جهرم، لار، بندرعباس و شیراز، کوار، عسلویه در استان فارس به بهره برداری می رسد، ساخت یک هزار کیلومتر راه روستایی را نیز توافق کردیم که در صورت صلاحدید رییس جمهور، ساخت آن آغاز خواهد شد.

ایمانیه، با اشاره به رفع خطر از یکصد نقطه حادثه خیز در فارس، گفت: آیین روز حافظ در روز بیستم برگزار شده و رییس جمهور در آن شرکت می کنند، دیدار با هنرمندان، دیدار با دانشجویان جدیدالورود و شرکت در شورای اداری و شورای برنامه ریزی از دیگر برنامه های سفر رییس جمهور است و در حال تلاشیم تا جلسه جدایی نیز با سرمایه‌گذاران داشته باشند.

وی، با اشاره به برگزاری نشست خبری رییس جمهور با اهالی رسانه فارس، افزود: ۵۵۰ هزار میلیارد تومان نیز قرارداد سرمایه گذاری آماده است که به صورت نمادین در این سفر، تعدادی از آنها منعقد خواهد شد.

استاندار فارس، با بیان اینکه مصوبه اعتبار در سفر اول، ۷ هزار میلیارد تومان بوده است که بیشتر تخصیص یافته، اعلام کرد: برای سفر دوم، ۲۸ هزار میلیارد تومان درنظر گرفتیم و امیدواریم که مصوب شود، با توجه به اینکه هر ساله، بازدید از حافظیه در روز حافظ رایگان بوده است و همزمانی این روز با سفر رییس جمهوری و تعطیلی حافظیه در عصر روز پنجشنبه، روز جمعه، بازدید از حافظیه برای مردم، رایگان خواهد بود.

نماینده عالی دولت در فارس، اعلام کرد: بازار پروتئین، در سفر هیئت دولت به فارس، به بهره برداری می رسد، بازدید از کارخانه آی تی آی و بررسی مشکلات آن و امضای تفاهم نامه بین بانک ملی و طرف دیگر، از دیگر برنامه ها است.

استاندار فارس در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا موضوع تالاب ها نیز در سفر رئییس جمهور مورد توجه قرار خواهد گرفت، گقت:  برای احیای دو تالاب بختگان و پریشان هر کدام مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان، بودجه درنظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است؛ مردم می توانند، نامه های خود را از طریق تیم های سیار در حاشیه سفر ریاست جمهوری، به هیئت دولت برسانند و چند ماشین حمل نامه در این سفر برای دریافت نامه ها، تیم دولت را همراهی می کنند، همچنین یک هزار نیرو در استان، پاسخگوی تلفن ۱۱۱ هستند، درخواست داریم تا تقاضاها را به صورت تلفنی مطرح کنند تا در مصرف کاغذ، صرفه جویی شود.

true
true
دیدار مردم شیراز با رییس جمهور؛ ۲۰ مهر در حرم شاهچراغ(ع)/اختصاص یک هزار میلیارد تومان بودجه برای احیای پریشان و بختگان/ شماره ۱۱۱ آماده دریافت درخواست های مردمی در سفر رییس جمهور
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true