×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
دومین یادواره شهدای معلم فارس فردا در شیراز برگزار می‌شود

دومین یادواره شهدای معلم فارس فردا در شیراز برگزار می‌شود، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، دومین یادواره شهدای معلم فارس با عنوان (همیشه معلم) فردا در شیراز، برگزار می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، در نشست خبری با گرامیداشت یاد معلمان شهید، گفت: مقام شامخ معلم، از یک سو و از سوی دیگر، حفظ راه شهیدان موجب شد تا در آستانه برگزاری کنگره سرداران شهید استان، در آبان ماه، دومین اجلاسیه و یادواره شهیدان معلم فارس را با هدف تکریم از معلمان شهید داشته باشیم.

فرشید قاسمی، افزود: ما در فارس، ۴۹۹ شهید معلم و ۳۷۱۳ شهید دانش آموز داریم که تقریبا یک سوم از شهدای استان را تشکیل می دهند.

وی، افزود: این یادواره، پیش درآمد کنگره سرداران شهید است که این دومین مرحله از برگزاری آن است، در اولین مرحله در منطقه شلمچه، با حضور یک هزار نفر از معلمان جوان که کمتر از ۷ سال سابقه کار معلمی داشتند، برگزار شد و دومین یادواره نیز فردا پنج شنبه، از ساعت ۹ صبح و با حضور وزیر آموزش و پرورش، جمعی از مسئولین استانی و ۲ هزار نفر از معلمان جوان برگزار می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، گفت: صفر تا صد این برنامه، توسط معلم های جوان برگزار می شود و در کنار آن، نمایشگاه هایی برگزار و از بیانات مقام معظم رهبری نیز بهره می بریم، همچنین در این مراسم، شرکت کنندگان با برخی از پیشرفت های چند سال اخیر حوزه آموزش و اینکه وظیفه امروز یک معلم چیست، آشنا می شود.

وی، از افزایش بصیرت معلمان در راستای هویت افزایی و پاسداشت ساحت معلمی، به عنوان دیگر هدف برگزاری این یادواره، یاد کرد، در خصوص گرامیداشت شهدای دانش آموز هم گفت: این یادواره، بیشتر مختص معلمان شهید است، اما برای گرامیداشت یاد شهدای دانش آموز هم یک یادواره ویژه کشوری را پیش بینی می کنیم.

رییس بسیج فرهنگیان استان و دبیر دومین یادواره شهدای معلم فارس، ضمن تشریح بخش های مختلف این یادواره، گفت: امروز یاد شهدای معلم، در کشور طنین انداز است و با دومین کنگره شهیدان فارس، مواجه هستیم، این دومین بار است که اجلاسیه ویژه شهدای معلم، در شیراز برگزار می شود.

ایمان ایمانی فر، با اشاره به برگزار نخستین یادواره، با حضور یک هزار معلم جوان در شلمچه و دومین یادواره، با حضور ۲ هزار نفر از معلمان جوان در شیراز با حضور وزیر آموزش و پرورش، افزود: ما به دنبال هویت بخشی و الگوبرداری دوباره از همان معلمان شهیدی هستیم که از کلاس درس، عازم جبهه شدند، امروز دانش اموز از اینها الگو می گیرد.

وی، تصریح کرد: ما در کنار این پویش، همیشه معلم را داشتیم که هزار اثر از سراسر کشور، در خصوص شاخه معلمی آمد.

ایمانی فر، با اشاره به برگزاری نمایشگاه معلم درحاشیه این اجلاسیه، گفت: رونمایی از پوستر همایش پژوهشی، موضوع دیگر تجلیل از خانواده شهدای معلم فارس است که همزمان با این یادواره، برگزار می شود.

true
true
دومین یادواره شهدای معلم فارس فردا در شیراز برگزار می‌شود
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true