×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
دومین کنگره بین المللی جراحی سرطان در شیراز برگزار می شود

عبدالغفور مصطفایی – شهر مردم
رئیس‌ دومین کنگره بین المللی سرطان گفت: دومین کنگره، از ۱۵ تا ۱۷ آذرماه با هدف بررسی آخرین دستاوردهای سرطان به عنوان دومین عامل مرگ و میر در دنیا به ویژه در کشور، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
عبدالرسول طالعی، روز گذشته در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سال گذشته در کشور، ۱۲۰ هزار مورد سرطان جدید تشخیص داده شد و در استان فارس ۲ هزار و ۲۰۰ عمل جراحی انجام شده است.
وی، خاطر نشان کرد: از این تعداد عمل جراحی سرطان در کشور، هزار و ۲۰۰ عمل در بیمارستان شهید فقیهی شیراز، انجام شده است.
وی، تصریح کرد: بیش از ۱۵درصد عمل جراحی سرطان سینه کشور، در بیمارستان شهید فقیهی شیراز انجام می شود.
وی، خاطر نشان کرد: در این‌ کنگره، ۹ سخنران خارجی و هزار و ۲۵۱ نفر از اساتید، محققان، پژوهشگران و دانشجویان از سراسر کشور، شرکت دارند.
دبیر‌ علمی دومین کنگره بین المللی سرطان، در ادامه این‌ نشست‌، بیان داشت: سرطان بعد از بیماری قلبی و عروقی، دومین مرگ‌ و میر‌ را در کشور به خود اختصاص داده و در سال ۲۰۲۱ تعداد مرگ و میر در دنیا به بیش از ۲۸ میلیون نفر افزایش یافته و از این تعداد، ۸۰ درصد‌ نیاز به عمل جراحی‌ دارند و در سال جاری، بیش از ۴۵ میلیون‌ عمل جراحی در دنیا‌ کمتر از ۲۵ درصد‌ درمان شدند.
صدیقه طهماسبی، افزود: بر‌ اساس‌ آمار دانشگاه علوم پزشکی استان فارس‌، از تعداد ۹ هزار و ۶۲۶ مبتلا به‌ بیماری‌ سرطان، ۵۲ درصد زنان و ۴۷ درصد‌ را مردان تشکیل می‌ دهند.
دبیر اجرایی دومین کنگره سرطان در این نشست، گفت: تا کنون ۶۰ مقاله به دبیرخانه کنگره، ارسال و از این تعداد، ۳۰ مقاله پذیرفته و نیز ۱ مقاله به صورت‌ سخنرانی‌ و مابقی به صورت پوستر چاپ می‌ شود.
مجید اکرمی، ابراز داشت: تبادل‌ نظر‌ و انتقال دانش روز دنیا در مورد انواع سرطان، از سوی متخصصان‌ شرکت کننده از اهداف مهم این کنگره است.
وی، اظهار داشت: در این‌ کنگره، ۱۲۵ سخنران داخلی و نیز‌ سخنرانانی از کشورهای ژاپن، ایتالیا،‌ آمریکا، استرالیا، انگلیس، امارات، عمان، ترکیه به صورت‌ مجازی‌ و حضوری، آخرین موارد یافته‌های بیماری سرطان را مورد بحث و بررسی‌ قرار‌ می دهند.
دبیر اجرایی کنگره، ادامه داد: تشکیل ۴ کارگروه سرطان سینه، گوارش،‌ ۳ سمپوزیوم سرطان زنان، بیهوشی و ۱۲ پنل تخصصی، از جمله موارد مطرح شده در‌ کارگروه کنگره است.

true
true
دومین کنگره بین المللی جراحی سرطان در شیراز برگزار می شود
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true