×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
دولت سیزدهم مخالف انتخاب مدیران محفلی است/ واحدهای تولیدی در شرایط تحریم احیا شد

دولت سیزدهم مخالف انتخاب مدیران محفلی است/ واحدهای تولیدی در شرایط تحریم احیا شد ، عضو هیات رییسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با وجود شرایط تحریمی، کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداند که آثار آن در اقتصاد کشور دیده می‌شود.

به گزارش شهرمردم ، صدیف بدری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام در رابطه با عملکرد دولت اظهار داشت: دولت سیزدهم از ابتدای حضور در جایگاه اجرایی کشور، به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه تمام را در دستور کار قرار داد و بازگرداندن کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل از اقدامات مهم دولت بود که آثار آن در اقتصاد کشور نمایان شد.

وی افزود: برای اینکه این روند رو به رشد در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه داشته باشد، ضروری است بانک‌ها از تولیدکنندگان حمایت فعال داشته باشند و تسهیلات لازم به تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف کشور پرداخت کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تثبیت نرخ ارز و سکه در بازار تاثیر بسزایی بر حفظ امنیت روانی تولید دارد، گفت: هرچقدر دولت نرخ دلار و طلا را در بازار حفظ کرده و مانع رشد حباب گونه آن شود، تولیدکننده با امنیت روانی بهتری فعالیت کرده و نگران مواد اولیه تولیدی خود یا فروش محصولات کارخانه در داخل یا خارج از کشور نخواهد بود.

بدری با بیان اینکه بسیاری از اقدامات اثربخش دولت با وجود شرایط تحریمی محقق شده است، تصریح کرد: دولت در برنامه هفتم توسعه که با همکاری مجلس نهایی شد، به موضوع رونق و جهش تولید توجه ویژه نشان داد و حمایت از بخش‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان یکی از محورهای مهم این برنامه است.

وی با اشاره به توسعه راه آهن اردبیل – میانه که در دولت سیزدهم روند اجرایی آن شتاب گرفت، اظهار داشت: دولت در این پروژه به حد مطلوب حمایت‌های مالی لازم را انجام داد و مراحل اجرایی آن در ایستگاه پایانی است و در ماه‌های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

عضو هیات رییسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با اشاره به نظارت دولت به عملکرد مدیران بخش‌های مختلف کشور یادآور شد: دولت برای بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی خود، مدیران ضعیف یا آنهایی که کارایی پایینی داشتند را کنار گذاشت و نشان داد در راه توسعه کشور با هیچ فردی تعارف ندارد. البته با وجود اینکه حرکت دولت رو به جلو است اما باید تقویت شود، چراکه در همه دولت‌ها مشکل اصلی میزان کارآمدی مدیران است.

بدری خاطرنشان کرد: انتخاب مدیران در دستگاه‌های اجرایی نباید محفلی و تیمی باشد بلکه هر فرد باید بر اساس تخصص به عنوان مدیر انتخاب شود و با در نظر گرفتن این مهم، به طور قطع می‌توانیم شاهد پیشرفت‌های بیشتر در کشور باشیم.

وی اضافه کرد: البته باید به این نکته هم اشاره کنم که آیت الله رییسی مخالف انتخاب محفلی مدیران است و تمام تلاش وی در این مدت، انتخاب مدیران خوش‌فکر و کارآمد در دستگاه‌های اجرایی است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
دولت سیزدهم مخالف انتخاب مدیران محفلی است/ واحدهای تولیدی در شرایط تحریم احیا شد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true