×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
true
true
دوباره در شیراز بوی خیابان فروشی می آید

جلال‌الدین عرفانی-  خبرنگار شهر مردم، زمانی که در دوره پنجم شورای شهر، دوچرخه‌های اشتراکی در شهر گل‌وبلبل به حرکت درآمد، با استقبال گرم شهروندان شیرازی روبرو شد و در ادامه با ایجاد مسیرهای گسترده دوچرخه‌سواری که حتی به خیابان‌های مرکزی شهر نیز رسید، باعث شد شیراز عنوان پایتخت دوچرخه‌سواری کشور را کسب کند. اما در ادامه، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که عمر نارنجی‌های بیدود حتی به پایان دوره پنجم نرسد، از سطح شهر جمع‌آوری شده و با ورود شورای ششم، نه تنها خبری از آن‌ها نشود، بلکه به تدریج مسیرهای دوچرخه‌سواری نیز از خیابان‌های شهر حذف گردید.

این در حالی است که به رغم اعلام بارها توافق با شرکت‌های دیگر دوچرخه اشتراکی، این وعده‌ها تنها در حد حرف و روی کاغذ باقی ماند.موضوعی که با معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز مطرح کردیم. او گفت: در خصوص راه‌اندازی مجدد دوچرخه‌های اشتراکی اقدامات خوبی صورت گرفته و چندین مرحله مزایده برگزار کردیم و با یک سرمایه‌گذار نیز به توافقاتی رسیدیم.

محمد فرخ‌زاده با اشاره به اینکه تنها یک ماه از حضور وی در این پست می‌گذرد، ادامه داد: البته در این زمینه با توجه به برخی سخت‌گیری‌ها سرمایه‌گذار کمی مردد شدیم، اما این هفته با سرمایه‌گذار دیداری خواهیم داشت و امیدواریم با رفع مشکلات بتوانیم بار دیگر شاهد حضور دوچرخه‌های اشتراکی در خیابان‌های شهر باشیم. البته این نکته را هم نباید فراموش کنیم که سرمایه‌گذاری در این زمینه حوزه کار هر کسی نیست و به‌راحتی نمی‌توان سرمایه‌گذار پیدا کرد، چرا که در سرمایه‌گذار باید یک علاقه و یک تجربه خاص وجود داشته باشد.

وی با اشاره به توافق و همکاری پلیس با شهرداری شیراز برای رفع برخی از مشکلات ترافیکی از جمله پارک دوبل یا پارک در پیاده‌روها گفت: در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی در شهر صورت گرفته و نمونه آن را می‌توانید در رفع مشکل پارک خودروهای نمایشگاه‌داران خودرو در فرهنگشهر دید. و یکی دیگر از کارهای مشترک زیبای دیگر برخورد با خودروهایی بود که در شب‌ها نورهای خیره‌کننده رنگی و آزاردهنده داشتند و باعث آزار و اذیت دیگر رانندگان می‌شدند.

فرخ‌زاده گذری هم به طرح شکست‌خورده پارکینگ‌های سی‌پی، طرحی که البته در زمان خود با مخالفت‌هایی از جانب شهروندان نیز همراه بود، زد و گفت: معتقدم طرح سی‌پی را باید مجدداً اجرا و آن را باید بازگردانیم؛ چرا که اجرای آن می‌تواند موجب منظم‌سازی و ساماندهی وضعیت فعلی خیابان‌های مرکزی شهر شود و در زمان اجرا شاهد نظم بهتری در خیابان‌هایی بودیم که طرح در آن اجرا می‌شد و دیگر هر مغازه‌داری نمی‌آمد ساعت‌ها کنار خیابان را به نام خود کند و ساعت‌ها ماشین او کنار خیابان پارک باشد که عدم اجرای آن تصمیم غلط شورای پنجم بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز، تعطیلی دفاتر ماده ۳۳ که در شورای چهارم مصوب شده بود را یکی دیگر از تصمیمات غلط شورای پنجم دانست و گفت: جمع‌شدن این دفاتر کار نادرستی بود، به‌ویژه در شرایطی که همه‌جا به سمت برون‌سپاری حرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این طرح، طرح خوبی بود که به‌دلیل نظارت نامناسب برچیده شد. اگر قانون را بد اجرا می‌کنیم، دلیل بر بد بودن آن نیست. وجود این دفاتر علاوه بر برون‌سپاری امور، باعث ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از مهندسین نیز شده بود.

فرخ‌زاده از تعطیلی دفاتر تسهیل‌گری نیز به‌عنوان یکی دیگر از اشتباهات شورای پنجم یاد کرد و ادامه داد: در مورد تعطیلی دفاتر تسهیل‌گری نیز باز هم قانون خوب را مجری بد اجرا کرد.

true
true
دوباره در شیراز بوی خیابان فروشی می آید
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true