×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
در سند‌ چشم انداز‌ فاقد کارنامه موفق هستیم.

عبدالغفور مصطفایی-شهر مردم
وزیر‌ پیشین بهداشت، گفت: در سند چشم‌ انداز توسعه، کارنامه موفقی‌ نداشته و باید برای رسیدن به این اهداف، برنامه‌ریزی مدون انجام شود.
کامران باقری لنکرانی، در همایش «سلامت برای همه در گرو یکپارچگی نظام‌ سلامت است» اظهار داشت: چشم انداز توسعه نیاز به برنامه‌ریزی اجرایی دارد و هدف‌های متناقض و متفاوت، ما را به برنامه توسعه پنج ساله نمی رساند و در این راستا، باید تحول بنیادین در آموزش و پرورش‌ مورد توجه قرار گیرد.
لنکرانی، بیان داشت: قانون مراقبت رایگان از بیماران تصادفی، حرکت مثبت و تأثیرگذاری بر روی اقشار مختلف جامعه گذاشته است.
وی اضافه کرد: هم اکنون در بیستمین سال برنامه سند چشم‌انداز توسعه، قرار داریم و نقطه هدف، هزار و ۴۰۴ بوده و متأسفانه کارنامه خوبی نداریم و در این مورد، داشتن برنامه مدون برای‌ رسیدن به چشم‌انداز، ضروری است.
وزیر پیشن‌ بهداشت، گفت: تدوین برنامه چشم انداز مهم است و متولیان و دستگاه های اجرایی باید برای رسیدن به این ظرفیت تلاش کنند تا به اهداف تعیین شده، دست یابیم.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این همایش‌، گفت: در حوزه پزشکی، ارائه مقالات متعدد علمی در‌ مورد نظام سلامت، کشورمان را در دنیا و منطقه‌، در‌ جایگاه ویژه‌ای قرار داده است ولی باید دید که چشم‌انداز توسعه در ایران اسلامی، نسبت به کشورهای منطقه، چقدر موفق بوده‌ است.
حسن‌ جولایی، اظهار داشت: بر اساس آمار، خط‌ فقر در دهه نود، سیر‌ صعودی و در سال‌ هزار و ۴۰۱ رشد ‌۶۵‌ درصدی را نشان می دهد و در این راستا، ۱۱ میلیون نفر در ایران، زیر خط فقر هستند.
این مسئول، بیان داشت: اصلی‌ترین بحث‌ها، چشم‌انداز توسعه اقتصاد است و در این راستا، ایران بعد از ترکیه و عربستان قرار گرفته و برای برون رفت از این شرایط، با برنامه ریزی مدون در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله‌ به اهداف توسعه اقتصادی دست‌ می یابیم

true
true
در سند‌ چشم انداز‌ فاقد کارنامه موفق هستیم.
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true