×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۰ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
خوش حساب های پرداخت عوارض در شیراز ۷۰ میلیارد ریال جایزه گرفتند

خوش حساب های پرداخت عوارض در شیراز ۷۰ میلیارد ریال جایزه گرفتند، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، هفتمین جشنواره خوش‌حسابی عوارض سال ۱۴۰۲، در حالی با حضور جمعی از مردم و مسئولين برگزار شد که در این مراسم، ۷۰ میلیارد ریال جایزه میان خوش حساب های پرداخت عوارض شهرداری در سال گذشته اهداء شد، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، در این مراسم با تبریک سالروز بزرگداشت مقام حضرت احمد بن موسی(ع)، گفت: ما به دنبال معرفی شیراز، به‌ عنوان یک آرمان شهر هستیم و ۲۰ سال آینده، شهر شیراز با محوریت حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) در این سند، گنجانده شده است تا شهر شیراز، تبدیل به یکی از بهترین شهرهای دنیا شود.

سید ابراهیم حسینی، افزود: معتقدیم شهر با کار فردی ساخته نمی‌شود و اگر همه مردم همکاری نکنند، امکان پیشرفت شهر وجود ندارد، در این بین، تک تک افراد جامعه، به‌ عنوان یک سلول برای بدن باید کار کنند و یک مدیریت به‌ عنوان شاکله عمل کند.

وی، تصریح کرد: در همه دنیا مدل کار از مردم و برای مردم است و با مشارکت عموم مردم، سرمایه‌گذاری اندکی جمع شده است که برای آینده شهر برنامه‌ریزی و هزینه می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، ادامه داد: هر چه درآمدهایی که از مردم به دست می‌آید، پایدارتر باشد، نگاه شهردار، کلان‌تر می‌شود و در مقابل اگر دست مدیر شهر، کوتاه‌تر شود و به جای برنامه‌ریزی برای آینده طولانی‌تر، مجبور به برنامه کوتاه‌تری می‌شود.

حسینی، با اشاره با افزایش پنج برابری بودجه شهرداری شیراز، طی سه سال گذشته، اظهار داشت: این رقم با توجه به افزایش بودجه متمم، در آینده افزایش پیدا خواهد کرد و شهروندان، باید تکلیف قانونی خود در برابر شهر را انجام دهند، اما نیازمند کمک برای فرهنگ‌سازی در این حوزه هستیم.

وی، افزود: شرایط امروز دور از نقطه آرمانی است، اما در مسیر این فرهنگ‌سازی، از پیشنهادهای خوب، گسترش پرداخت و افزایش استقبال دریغ می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: برگزاری این جشنواره، در راستای تقدیر از قانون‌مندی شهروندان شیراز است.

رییس شورای شهر شیراز، افزود: شورا هم در نظارت و هم حمایت در همه موارد در کنار مردم است، در سه سال گذسته، بودجه شهر بیش از ۵ برابر شده، وقتی شورای ششم آمد، بودجه ۶۶۰۰ میلیارد تومان بود و امروز به  ۳۱۵۰۰ میلیارد تومان رسید و قطعا در متمم، بیش از این هم خواهد شد، البته جا دارد شهروندان هم تکلیف قانونی خود را در برابر شهر انجام دهند و نیازمند کمک برای فرهنگ‌سازی در این حوزه هستیم.

حسینی، افزود: از پیشنهادهای خوب در مسیر رشد فرهنگ‌سازی جهت پرداخت عوارض، استقبال می‌کنیم.

رئیس شورای شهر شیراز، با اشاره به سهم عوارض در بودجه شهری در کشورها و کشور ما، خطاب به خوش حساب های پرداخت عوارض شهرداری، گفت: افرادی مانند خودتان را در شهر تکثیر کنید، بدون شما نمی شود شهر را اداره کرد، مثل شما در شهر باید زیاد شود تا بر این اساس، نگاه کلان تری به شهر داشته باشیم.

شهردار شیراز، هم در این جشنواره، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن دهه کرامت و روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) با اشاره به رونمایی از سند سومین حرم اهل بیت(ع)، گفت: شهرداری، هر روز مشغول به کاری است و امورات جاری، نباید دچار توقف شود.

محمد حسن اسدی، افزود: هدف از برگزاری چنین جشنواره‌ای، این است که در کلانشهر دو میلیون نفری شیراز، بتوانیم با مشارکت مردم و داشتن شهروندان مسئولیت‌پذیر، در ادامه راه طولانی که در پیش داریم و در مقطعی که وظیفه ما است، کار خود را به درستی و نحو احسنت انجام دهیم.

وی، ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ برای افرادی که عوارض نوسازی، صنفی، خودرویی و شغلی را تا پایان این سال، پرداخت کرده بودند، در سال ۱۴۰۲ جشنواره خوش‌حسابی برگزار شد و اهداء جوایز به برندگان صورت گرفت، همچنین در سال‌جاری نیز افرادی که تا انتهای سال گذشته، عوارض خود را در این حوزه‌ها پرداخت کردند، در هفتمین جشنواره خوش‌حسابی شرکت و برندگان، جوایز نقدی خود را دریافت کردند.

اسدی، گفت: با نگاه به روند افزایشی آمار عوارض، می‌توان گفت، ۶۰ درصد رشد داشته‌ایم و برای سال ۱۴۰۳ نیز طبق مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز، افزایش قابل توجهی خواهیم داشت.

شهردار شیراز، با قدردانی از شورای اسلامی شهر شیراز، حوزه‌های معاونت‌های مالی و اقتصادی، فرهنگی، اداره کل ارتباطات و روابط عمومی شهرداری، شهرداران مناطق و سایر افرادی که در این حوزه، تلاش کردند تا روند بسیار خوبی را درباره پرداخت عوارض در کلان‌شهر شیراز شاهد باشیم، خاطر نشان کرد: طی یک دهه گذشته، در سه مرحله که جشنواره خوش‌حسابی برگزار شد، روند افزایشی بسیار خوبی را شاهد بودیم.

وی، اضافه کرد: در برگزاری این جشنواره، هدف‌گذاری و بعد تبلیغاتی که انجام می‌شود، حائز اهمیت است و این موضوع، در حالی است که امروز باید مردم را تشویق کنیم تا ۱۰ ماه آینده، عوارض شغلی، خودرویی، صنفی و نوسازی خود را پرداخت کنند تا در هشتمین جشنواره خوش‌ حسابی که اردیبهشت برگزار می‌شود، به یک روند افزایشی دست پیدا کنیم.

اسدی، گفت: هدف‌گذاری باید به گونه‌ای باشد که در یک بازه زمانی پنج ساله، بتوانیم به یک روند رو به افزایش برسیم، زیرا در برابر هزینه‌هایی که شهرداری دارد، شاید عوارض خودرویی، صنفی، شغلی و نوسازی، به چشم نیاید، اما این قانون نوسازی و عمران که قدمتی ۵۰ ساله دارد، یک قانون پیشرفته بوده است که علاوه‌ بر هزینه‌های جاری شهرداری، باید هزینه‌های عمرانی را پوشش دهد، اما به دلیل اختلافی که در قیمت منطقه طبقه‌بندی و قیمت روز بهای املاک و زمین وجود دارد، جبران این شکاف، کمی دشوار است.

وی، تصریح کرد: در این راستا، هدف‌گذاری باید به گونه‌ای باشد که در یک بازه زمانی پنج ساله، بتوانیم به یک روند روبه‌ افزایش برسیم.

هفتمین جشنواره خوش‌حسابی پرداخت عوارض شهرداری شیراز ۱۴۰۲، در قالب ۷۰ میلیارد ریال جایزه ارزنده، ویژه پرداخت‌کنندگان نقدی و عوارض نوسازی، صنفی و خودرو و ۱۰ درصد تخفیف عوارض نوسازی سال ۱۴۰۲ برگزار شد و به قید قرعه، به شرکت‌کنندگان در این جشنواره، هدایای نقدی از جمله چند هدیه ۸۰ میلیون تومانی، اهدا شد، این در حالی بود که پیش از این، در مراسم تقدیر از شهریاران، معاون مالی و اقتصادی، وعده افزایش جوایز خوش حسابی عوارض به عدد یکصد میلیارد ریال را در سال جاری، به خوش حساب ها داده بود.

true
true
خوش حساب های پرداخت عوارض در شیراز ۷۰ میلیارد ریال جایزه گرفتند
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true