×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۸ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
خشم بازرگانان بزرگ رژیم اسرائیل از نتانیاهو/ رایزنی با نمایندگان برای سرنگون کردن کابینه

خشم بازرگانان بزرگ رژیم اسرائیل از نتانیاهو/ رایزنی با نمایندگان برای سرنگون کردن کابینه ، بازرگانان بزرگ رژیم صهیونیستی خواستار سرنگونی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم و برگزاری انتخابات زودهنگام کنست (پارلمان) شدند.

به گزارش روز یکشنبه شهرمردم  به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، مجمعی متشکل از ۲۰۰ نفر از بازرگانان بزرگ رژیم صهیونیستی خواستار برکناری کابینه نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام برای نجات از بحران عمیق اقتصادی شدند.

این شبکه به نقل از «ایان والدمََن» یکی از بازگانان بزرگ رژیم صهیونیستی افزود: کابینه کنونی دشمن اسرائیل است و ما باید برای پیشبرد زمان انتخابات تلاش کنیم.

وی افزود: ما تلاش می کنیم تا نمایندگان کنست را که در کابینه نتانیاهو حضور دارند، متقاعد کنیم تا از کابینه جدا شوند و کابینه فعلی اسرائیل را سرنگون کنند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲)، توده صهیونیستها و بویژه خانواده های اسیران صهیونیست و همچنین محافل سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو و ائتلاف حاکم را مسئول غافلگیر شدن این رژیم در برابر مقاومت فلسطین و وقوع این عملیات می دانند و از عملکرد نتانیاهو در مدیریت جنگ انتقاد می کنند.

با گذشت بیش از هشت ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

پیشتر وزارت دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که کسری بودجه این رژیم در ۱۲ ماه منتهی به ماه آوریل(فروردین – اردیبهشت) به هفت درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یافته و از ۶.۶ درصد برای کل سال ۲۰۲۴ فراتر رفته است.

همچنین درآمدهای مالیاتی رژیم صهیونیستی در سه ماه اول سال جاری میلادی ۴.۱ درصد و در ماه آوریل نیز ۱۳.۱ درصد کاهش یافته است.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» پیشتر اعلام کرده بود که کسری ماهانه بودجه رژیم صهیونیستی در ماه مارس(اسفند) به حدود چهار میلیارد دلار آمریکا یا معادل ۶.۲ درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است.

معاریو نوشت که از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۲۴) تا پایان ماه مارس، کسری کلی در بودجه رژیم اسرائیل به حدود هفت میلیارد دلار رسیده است.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی نیز برای سال ۲۰۲۵ کسری بودجه هشت میلیارد دلاری را با توجه به هزینه‌های جاری جنگ در غزه پیش بینی کرده است.

رسانه صهیونیستی «جروزالم پست» نیز امروز یکشنبه گزارش داد که به دلیل جنگ کنونی علیه نوار غزه، بزرگترین ضربه اقتصادی به ویژه در بخش کشاورزی به کشاورزان مناطق صهیونیست نشین وارد شده است.

در همین حال، روزنامه صهیونیستی «کالکالیست» نوشت که با توجه به آمارهای اولیه وزارت دارایی رژیم صهیونیستی، جنگ با حماس در نوار غزه برای این رژیم بالغ بر ۲۰۰ میلیارد شیکل (۵۱ میلیارد دلار) هزینه خواهد داشت که معادل ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی آن است.

کالکالیست در ادامه، پیش بینی وزارت دارایی رژیم صهیونیستی را در خصوص هزینه ۵۱ میلیارد دلاری در جنگ با حماس خوش بینانه توصیف کرد.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از بیش از هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، شکست دهد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

true
برچسب ها : ,
true
خشم بازرگانان بزرگ رژیم اسرائیل از نتانیاهو/ رایزنی با نمایندگان برای سرنگون کردن کابینه
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true