×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳  
true
true
جمعه پرکار پزشکیان، روز آرام زاکانی/وعده خودرویی قالیباف

جمعه پرکار پزشکیان، روز آرام زاکانی/وعده خودرویی قالیباف ، در شرایطی که ستاد پزشکیان جمعه پرکاری را سپری کرد، سایر مردان رقابت چهاردهم غیر از حضور در برنامه‌های رسانه ملی، تحرک انتخاباتی قابل ذکری نداشتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شهرمردم، جمعه ۲۵ خرداد روز پرکار مسعود پزشکیان بود؛ از همایش‌های انتخاباتی زنان و فرهنگیان، تا حضور در رسانه‌ ملی، ملاقات با وزرای اسبق و تدام فعالیت‌های مجازی.

کسانی که با صندوق رای قهر کردند بیایند می‌توانیم جلوی تمامیت خواهی را بگیریم

پزشکیان ابتدا با علی‌اصغر فانی و محسن حاجی‌میرزایی وزرای اسبق آموزش و پرورش دیدار و گفت‌وگو کرد. مسائل آموزش و پرورش اعم از کیفیت آموزش، نیروی انسانی و جذب، معیشت معلمان و مشکلات بازنشستگان از نکاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی سپس در همایش «زنان حامی مسعود پزشکیان» که با حضور جمعی از بانوان، در ستاد انتخاباتی‌اش برگزار شد حضور یافت و مطابق انتظار تعریضی به موضوع گشت ارشاد زد و گفت: زدن و گرفتن روش درستی نیست. من هر کاری از دستم بر بیاید در تغییر این وضعیت و به کرامت رساندن انسان‌ها انجام می‌دهم. گردنم را هم گرو می‌گذارم. البته به این سادگی نیست. فردا با خیلی ها باید کلنجار بروم. ولی مدافع حقوق زنان خواهم بود.

این نامزد انتخابات تصریح کرد: کسانی که با صندوق رای قهر کردند بیایند می‌توانیم جلوی تمامیت خواهی را بگیریم. در رابطه با حقوق مردم هر کاری بتوانم خواهم کرد.

در این همایش چهره‌هایی نظیر فاطمه هاشمی، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در دولت های اصلاحات و تدبیر و امید، شهیندوخت ملاوردی معاون رئیس جمهور در دولت یازدهم، فاطمه راکعی عضو ستاد انتخاباتی پزشکیان، پروانه مافی نماینده ادوار مجلس و زهرا نژادبهرام عضو پیشین شورای شهر تهران حضور داشتند.

برنامه بعدی پزشکیان حضور در همایش «فرهنگیان حامی مسعود پزشکیان» بود. او در این همایش که هادی غفاری فعال سیاسی اصلاح‌طلب، رحمت الله بیگدلی فعال سیاسی، مجید انصاری عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، سید محمد بطحایی عضو ستاد پزشکیان و جمعی از نمایندگان ادوار حضور داشتند، اظهار کرد: باید گفت و گو با یکدیگر و با و دنیا را یاد بگیریم ، با دعوا کردن مملکت مشکل پیدا می کند.

پس از آن برنامه با مردم او روی آنتن رفت؛ پزشکیان در ابتدای این برنامه گفت: من در مهاباد به دنیا آمدم، در ارومیه درس خواندم، در تبریز تخصص گرفتم، در سیستان و بلوچستان کار کردم، در خوزستان و ایلام زمان جنگ خاک خوردیم، با آنها زندگی کردیم و از آب و خاکمان دفاع کردیم.

ستاد پزشکیان نیز اعلام کرد سیدرضا صالحی امیری به عنوان معاون فرهنگی و محسن رهامی هم به عنوان معاون حقوقی این ستاد منصوب شدند.

شعار انتخاباتی باید عصاره برنامه ۴ ساله در یک جمله باشد

سعید جلیلی اما جمعه‌ نسبتا آرامی را سپری کرد و جز حضور در یک همایش انتخاباتی و میزگرد سیاسی تلویزیون برنامه خاصی نداشت.

سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در دیدار با کارگران، نمایندگان تشکل‌های کارگری و فعالان کار و تولید در سالن تلاش اظهار کرد: در ۸ سال قبل از دولت سیزدهم رشد اقتصادی یا صفر بود یا منفی. اگر در ایام انتخابات شعاری را مطرح می‌کنیم به این معنی نیست که یک جمله قشنگی باشد، من بر این باورم که شعار انتخاباتی باید عصاره برنامه ۴ ساله در یک جمله باشد.

وی در برنامه میزگرد سیاسی شبکه ۳ هم ضمن پاسخگویی به سوالات کارشناسان، محورها و برنامه های خود را در حوزه سیاسی تشریح کرد. جلیلی با اشاره به شعار «یک جهان فرصت، یک ایران جهش» گفت: سیاست‌خارجی عرصه واقعی است و باید در این میدان فرصت‌ها و تهدیدها را شناخت.

این نامزد انتخابات تأکید کرد: معتقدیم امروز در صحنه روابط بین الملل فرصت هایی که وجود دارد بیشتر از تهدیدهاست، کار سیاست خارجی آن است که فرصت‌ها را به شکل درست استفاده و تهدیدها را کاهش دهد؛ عرصه سیاست خارجی عرصه واقعی است نه رمانتیک که خیال پردازی کنیم باید واقعیت ها را ببینم که در دنیا مناسبت ها چیست و چه فرصت هایی وجود دارد. ۳۵ سال است در سیاست خارجی فعال هستم. به ویژه در ۱۰ سال گذشته با نگاه تماشاگرانه به روابط خارجی، ده‌ها سفر و ملاقات خارجی فراوانی داشته‌ام. امروز در سیاست خارجی فرصت‌های بسیار فراوانی داریم که با برنامه‌ریزی می‌توانیم نفع حداکثری داشته باشیم تا به یک ایران جهش دست یابیم.

۹ سال رئیس دیپلماسی پنهان کشور بودم

مصطفی پورمحمدی هم روز جمعه تحرک چندانی نداشت. این نامزد انتخابات در برنامه صف اول رسانه ملی حضور یافت و به تشریح برخی سوابق و برنامه‌های خود پرداخت.

او در این برنامه اظهار داشت: ۲۲ سال در قوه مجریه، ۱۶ سال در قوه قضاییه و ۵ سال در امور علمی کشور فعال بودم، آسانسوری رشد نکردم، بلکه پله به پله بالا آمدم و با نظام اداری کاملا آشنا هستم. هشت سال قاضی، چهار سال وزیر دادگستری و چهار سال مشاور عالی قوه قضائیه بودم با این مسائل آشنا هستم و این نکته مهمی است که خیلی می تواند به من کمک کند و در همکاری و همگامی با قوا خیلی مهم است

وی هم‌چنین خود را رئیس دیپلماسی پنهان کشور عنوان، و تصریح کرد: بخش زیادی از مشکلات که از طریق عادی و آشکار نمی‌توانستیم تامین کنیم با دیپلماسی پنهان حل و فصل کردم. به عنوان مثال طولانی‌ترین ملاقات به مدت دو ساعت و ۴۰ دقیقه را با صدام داشتم، مذاکره سنگینی با وی انجام دادم و او را وادار به تسلیم کردم. من ترکیب میدان و دیپلماسی را در آنجا به عینه دیدم.

پورمحمدی هم‌چنین نخستین نامزدی بود که در با حضور در استودیو اختصاصی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، شبکه اینترنتی تلوبیون خود را افتتاح کرد.

رئیس جمهور باید اشراف داشته باشد که پائین‌دستی‌ها سرش کلاه نگذارند

تنها تحرک انتخاباتی روز جمعه علیرضا زاکانی هم حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری بود.

وی در این برنامه از تسلط‌ش به برنامه‌های کلان توسعه گفت. زاکانی تأکید کرد از نزدیک با ۳ برنامه ۵ ساله توسعه آشنایی دارد و در تصویب برخی از آن‌ها مداخله داشته است.

زاکانی دهه نود را دهه عبرت عنوان کرد و اظهار داشت: رئیس جمهور باید اشراف داشته باشد که پائین‌دستی‌ها سرش کلاه نگذارند.

وی گفت: من پزشکم. دماسنج خودم را به جای جیب ثروتمندان وسط سفره نیازمندان می‌گذارم و مسیری را می‌روم که ضریب جینی ۰.۳۵ درصد محقق شود

زاکانی در این برنامه جزئیاتی از بسته‌های رفاه و مسکن خود ارائه داد.

نیامده‌ام که بروم، اما آماده فداکاری هستم

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی هم روز جمعه تنها در میزگرد فرهنگی شبکه ۲ حاضر شد و با اشاره به اینکه نگاه ما به فرهنگ یک نگاه تمدنی است، گفت: فرهنگ جمع‌گراست و تبلور آن در خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه است؛ از اینرو نام دولت خود را «دولت مردم و خانواده» انتخاب کردم. زنان را فرصت هستند، نه مسأله. نظام مسائل بانوان در ساحت های مختلف متفاوت است و بسته های حمایتی برای رشد و شکوفایی آنها نیز متفاوت است؛ از اینرو لازم است در ۸۵ درصد موارد از ظرفیت های خاص آنان استفاده شود.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به سوال حسین انتظامی یکی از کارشناسان میزگرد فرهنگی درخصوص شایعه انصرافش از ادامه رقابت‌ها گفت: من جزو آدم‌های بدسابقه در انصراف هستم، یک دفعه کاندیدا بودم و سابقه روشن دارم. گاهی وظیفه در ماندن است گاهی هم در رفتن؛ نیامدم که بروم به هیچ عنوان قصد کنارکشیدن ندارم اما آماده فداکاری برای جامعه هستم.

قاضی‌زاده البته با انتشار ویدیویی برنامه‌های دولت خود تحت عنوان «دولت مردم و خانواده» در حوزه دستیابی آزادانه به اینترنت را تشریح کرد و گفت: در دنیای امروز اینترنت تبدیل به کالای اساسی شده است و هیچ نیازی در جهان نیست که متصل به اینترنت نباشد. از این‌رو سرعت‌بخشی در دسترسی به اینترنت از پروژه‌های مهم در دولت مردم و خانواده است.

قاضی زاده همچنین در پاسخ به بداخلاقی معصومه ابتکار که در روزهای گذشته به شهید رئیسی اهانت کرده بود، واکنش نشان داد و خطاب به او گفت: انسداد شمایید.

قالیباف: قول می دهم همه مشکلات خودروسازی را حل کنم

محمدباقر قالیباف هم جمعه آرامی را پشت سر گذاشت.

تنها برنامه انتخاباتی وی حضور در میزگرد اقتصادی تلویزیون بود که در آن به پرسش های کارشناسان پاسخ گفت.

در این برنامه قالیباف وعده حل مشکلات خودروسازی کشور را داد و گفت: سهم دولت در ایران خودرو ۷ و در سایپا ۱۷ درصد است، اما برای هیئت مدیره آنها تصمیم می‌گیرد و مدیرعامل تعیین می‌کند و همه این‌ها غیرقانونی است. به جای این کار باید قیمت خودرو استاندارد و ایمنی را به قیمت فوب خلیج فارس ارائه کنیم.

روز جمعه همچنین رییس ستاد حامیان قالیباف معرفی شد و این نامزد انتخابات از “ستاد انرژی” خود رونمایی کرد.

در ادامه حمایت تشکل های سیاسی از کاندیداها جامعه زینب هم حمایت خود را از قالیباف اعلام کرد.

true
true
جمعه پرکار پزشکیان، روز آرام زاکانی/وعده خودرویی قالیباف
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true