×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
توسعه ناحیه صنعتی خفر فارس؛ اجرای ۲‌پروژه با اعتبار ۱۰۰میلیارد ریال

توسعه ناحیه صنعتی خفر فارس؛ اجرای ۲‌پروژه با اعتبار ۱۰۰میلیارد ریال ، شتاب در ایجاد زیرساخت‌های ناحیه صنعتی خفر در اولویت قرار گرفته و به گفته متولیان امر در حال حاضر۲‌پروژه با اعتبار ۱۰۰میلیارد ریال در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار شهرمردم، شهرستان خفر که در فاصله ۱۱۰ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد از ظرفیت‌های قابل‌توجهی در بخش صنعت بهره می‌برد.

توسعه زیرساخت‌ها؛ از حفر و تجهیز چاه آب تا روشنایی فاز عملیاتی

به دلیل برخورداری این شهرستان از ظرفیت صنعتی، اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اعلام کرد که این شرکت بر اساس برنامه زمان‌بندی، تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی ناحیه صنعتی شهرستان خفر را در دستورکار قرار داده است.

همزمان با سفر رییس جمهور به استان فارس در مهرماه ۱۴۰۲ سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از ناحیه صنعتی خفر بازدید کرد و نوید واگذاری زمین در این ناحیه را تا پایان امسال داد.

در آن زمان همچنین اعلام شد عملیات حفر و تجهیز چاه آب و نیز خط انتقال به طول ۲کیلومتر با اعتباری افزون بر ۵۰میلیارد ریال انجام شده و طرح‌های شبکه داخلی برق و روشنایی فاز عملیاتی نیز بزودی با اعتبار ۵۰میلیارد ریال آغاز می‌شود.

  شتاب‌بخشی به ایجاد زیرساخت‌ها

در حال حاضر نیز شتاب‌بخشی به ایجاد زیرساخت‌های ناحیه صنعتی خفر و ظرفیت‌سازی برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه صنعتی این شهرستان در اولویت متولیان امر قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این باره گفت: در این زمینه پروژه‌های زیرسازی معابر و شبکه داخلی برق و روشنایی با اعتباری افزون بر ۱۰میلیارد تومان آغاز شده است.

سید مسعود عظیمی افزود: با شتاب بخشیدن به روند تکمیل زیرساخت‌های داخلی ناحیه صنعتی، فاز نخست آن برای واگذاری به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان درحال آماده سازی است.

وی اضافه کرد: طرح شهرسازی این ناحیه صنعتی نیز به تأیید سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی رسیده و مطالعات و ارزیابی زیست محیطی ناحیه صنعتی خفر نیز انجام و تایید شده است.

  تخصیص ۳۵میلیارد ریال جهت خرید و نصب فیدر پست برق

به گفته عظیمی تاکنون افزون بر ۶۰میلیارد ریال اعتبار دربخش زیرساختی ناحیه صنعتی خفر هزینه و عملیات حفر چاه آب و نیز خط انتقال به طول ۲.۵ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در خصوص مصوبه سفر استاندار فارس و تخصیص ۳۵میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای خرید و نصب فیدر در پست برق با هدف کاهش بار بر خط انتقال برق عبوری از روبروی ناحیه صنعتی گفت: با اجرای این طرح،۲مگاوات از ظرفیت این خط آزاد و به ناحیه صنعتی خفر اختصاص می‌یابد تا زمینه تأمین برق ناحیه صنعتی فراهم شود.

عظیمی درباره ظرفیت‌های موجود در شهرستان خفر به ویژه در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی افزود: راه‌اندازی این ناحیه صنعتی زمینه مناسبی برای توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار فراهم می‌کند.

  ایجاد ناحیه صنعتی در ۵۰ هکتار

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اظهار داشت: ناحیه صنعتی خفر در اراضی به مساحت ۵۰ هکتار ایجاد می شود و عملیات اجرایی تکمیل زیرساخت‌های این ناحیه صنعتی بصورت فازهای مختلف عملیاتی پیگیری می‌شود.

وی راه‌اندازی شهرک‌ها و نواحی صنعتی در شهرستان‌های که فاقد شهرک صنعتی هستند را در اولویت می‌داند و معتقد است این راهبرد با هدف فراهم کردن زیرساخت برای جذب سرمایه‌گذار و راه‌اندازی واحدهای صنعتی، انجام می‌شود.

ایجاد شهرک‌ صنعتی در این شهرستان نقش بسزایی در تثبیت و نگه‌داشت جمعیت در این منطقه، تأمین اشتغال و افزایش درآمد ایفا می‌کند، لذا نیاز است که اقدامات برای تحقق این مهم تداوم داشته باشد.

true
true
توسعه ناحیه صنعتی خفر فارس؛ اجرای ۲‌پروژه با اعتبار ۱۰۰میلیارد ریال
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true