×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
تلگراف: ناتو در حال آماده‌سازی طرح‌های نظامی برای درگیری احتمالی با روسیه است

تلگراف: ناتو در حال آماده‌سازی طرح‌های نظامی برای درگیری احتمالی با روسیه است ، روزنامه انگلیسی گزارش داد، ناتو در حال کار بر روی طرح‌هایی است که در صورت وقوع جنگ با روسیه، ده‌ها هزار نیروی آمریکایی را در امتداد «کریدورهای زمینی» در اروپای غربی بفرستد.

به گزارش شهرمردم، سال گذشته میلادی اعضای ناتو توافق کردند تا ۳۰۰ هزار سرباز را برای احتمال وقوع حمله روسیه به حالت آماده‌باش نگه دارند. این در شرایطی است که بروکراسی موانعی را بر سر راه مانورهای آزمایشی نیروهای ناتو ایجاد کرده و این وضع انتقال سریع نیروها و تجهیزات در سراسر قاره اروپا را با مشکل مواجه می‌کند.

در همین حال روزنامه دیلی‌تلگراف سه‌شنبه گزارش داد، مقام‌های ارشد نظامی ناتو تلاش می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که جریان نیروها با حملات احتمالی روسیه به بنادر مورد استفاده ارتش آمریکا برای تخلیه محموله‌های خود متوقف نخواهد شد.

ژنرال «الکساندر سولفرانک» رئیس فرماندهی لجستیک ناتو گفت: «واضح است که پایگاه‌های لجستیکی بزرگ همانطور که از دوران جنگ افغانستان و عراق می‌شناسیم، دیگر امکان‌پذیر نیست، چون در یک موقعیت درگیری این تجهیزات و نیروها خیلی سریع از بین می‌روند.»

در گزارش دیلی‌تلگراف تحت عنوان «کریدورهای زمینی ناتو می‌تواند نیروهای آمریکایی را در صورت وقوع جنگ در اروپا به خط مقدم هدایت کند» آمده است که مسیر اصلی نیروهای آمریکایی در صورت جنگ با روسیه از طریق بندر روتردام هلند به آلمان و لهستان خواهد بود. کریدورهای جایگزین از ایتالیا، یونان و ترکیه به ترتیب از طریق اسلوونی و کرواسی به مجارستان و از طریق بلغارستان و رومانی می‌گذرند. همچنین برنامه‌هایی برای مشارکت نروژ، سوئد و فنلاند برای تدارکات پشتیبان وجود دارد.

طبق این گزارش، ناتو در حال توسعه چندین «دالان زمینی» است تا در صورت وقوع یک جنگ زمینی بزرگ اروپا با روسیه، نیروها و خودروهای زرهی آمریکایی را به خطوط مقدم برساند. مقامات به تلگراف گفتند که سربازان آمریکایی در یکی از پنج بندر فرود می‌آیند و در مسیرهای لجستیکی از پیش برنامه‌ریزی شده برای مقابله با حمله احتمالی مسکو هدایت می‌شوند.

این در حالی است که رهبران ارشد اتحاد هشدار داده‌اند که دولت‌های غربی باید خود را برای درگیری با روسیه در دو دهه آینده آماده کنند. از زمانی که رهبران ناتو در اجلاس سران در ویلنیوس، لیتوانی موافقت کردند ۳۰۰ هزار سرباز را آماده کنند و در وضعیت آمادگی بالا برای دفاع از ائتلاف نگه دارند، مسیرهای لجستیکی به اولویت اصلی تبدیل شده است. براساس طرح‌های موجود، نیروهای آمریکایی در بنادر هلند قبل از سوار شدن به قطارهایی که آنها را از آلمان و به لهستان می‌برد، فرود می‌آیند.

نحوه اعزام نیروهای آمریکایی به خطوط مقدم در جنگ زمینی اروپا با روسیه

آمریکا و متحدانش ادعا کرده‌اند که مسکو ممکن است به ناتو حمله کند و ارسال تسلیحات به اوکراین برای مبارزه با روسیه به توقف یا جلوگیری از این نتیجه کمک می‌کند. مسکو ضمن رد چنین قصدی، دولت‌های غربی را به ایجاد تهدیدهای نادرست برای فریب مردم خود در مورد مناقشه اوکراین متهم کرده است.

به گزارش شبکه خبری راشا تودی، مقامات روسی درگیری با اوکراین را به‌عنوان یک جنگ نیابتی آغاز شده توسط ایالات متحده با هدف تضعیف توسعه روسیه توصیف کرده‌اند که در آن سربازان اوکراینی به‌عنوان «گوشت دم توپ» عمل می‌کنند، در حالی که از سوی غرب به آنها تسلیحات، اطلاعات، آموزش و برنامه‌ریزی ارائه می‌شود.

true
true
تلگراف: ناتو در حال آماده‌سازی طرح‌های نظامی برای درگیری احتمالی با روسیه است
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true