×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳  
true
true
تقدیر از ۱۲۰ نفر از شهروندان برگزیده صدرا در رویداد بزرگ قرآنی شمس الضحی

امام جمعه شهر صدرا: امیدواریم رویداد قرآنی شمس الضحی در مراحل بعدی در مقیاس بزرگتری برگزار شود، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، مراسم اختتامیه و اعلام نفرات برتر اولین و بزرگترین رویداد قرآنی صدرا، با عنوان شمس الضحی، به میزبانی شهر جدید صدرا، برگزار و برترین‌های هر رشته معرفی شد.

در این مراسم که با حضور امام جمعه صدرا و برخی مسئولان شهری و آموزش و پرورش برگزار شد، از برترین‌ها در رشته‌های مختلف قرآنی، تجلیل به‌عمل آمد.

امام جمعه صدرا، خواستار هم افزایی دستگاه های مختلف با مدیریت شهری، در راستای برپایی آیین های معنوی و فرهنگی شد.

حجت الاسلام سید عباس موسوی، با تقدیر از تلاش های شورای اسلامی و شهرداری صدرا، بابت برپایی شکوهمند این رویداد قرآنی، افزود: اولین مرحله از رویداد بزرگ قرآنی شمس الضحی با استقبال گسترده شهروندان، به پایان رسید.

وی، ادامه داد: امیدواریم رویداد قرآنی شمس الضحی، در مراحل بعدی در مقیاس بزرگتری برگزار شود و در این دوره هم بیش از ۴۰۰ نفر، در این آیین قرآنی شرکت داشتند.

امام جمعه صدرا، با اشاره به این موضوع که در شهر صدرا، دو مرکز حفظ قرآن فعالیت دارند، اظهار داشت: امیدواریم در سنوات آتی، رویدادهای قرآنی با حضور قاریان برجسته بین المللی و حافظان برجسته کشوری، برگزار شود.

حجت الاسلام موسوی، خواستار هم افزایی سایر دستگاه ها و نهادها، در رویدادهای فرهنگی شد و افزود: در سال های آتی، امیدواریم این رویداد قرآنی، با مشارکت دستگاه هایی نظیر اوقاف و امور خیریه استان، باشکوه تر برگزار شود.

وی، با بیان اینکه رویداد قرآنی شمس الضحی، در گام اول فراتر از انتظار ظاهر شد، افزود: استقبال بی نظیر اقشار مختلف جامعه از این محفل معنوی، گواهی بر این ادعاست.

امام جمعه صدرا، خواستار تشکیل کارگروهی به منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت رویداد قرآنی شمس الضحی شد و گفت: فعالیت در عرصه های فرهنگی و اجتماعی، با تولیدات فاخر، زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی و تعالی فرهنگی خواهد بود.

وی، با تقدیر از تلاش های صورت گرفته، اظهار داشت: مدیریت شهری صدرا، شامل شورای اسلامی شهر و شهرداری، تلاش های مجدانه در راستای این رویداد قرآنی، داشتند که شایسته تقدیر و تداوم است.

به گفته حجت الاسلام موسوی، شهردار جوان، انقلابی و مومن صدرا، با همکاری شورای اسلامی شهر، تیمی توانمند و منسجم را تشکیل داده اند که گام های موثری در راستای عمرانی و فرهنگی بر می دارند. وی، در بخش پایانی سخنانش، خواستار برنامه های فاخر فرهنگی در صدرا شد.

* ۴۱۳ نفر از شهروندان صدرا در این رویداد قرآنی شرکت داشتند

شهردار صدرا نیز در این مراسم، با بیان اینکه در این مراسم، از ۱۲٠ نفر تجلیل شد، گفت: از این بین، ۴۴ نفر آقا و ۷۶ نفر خانم هستند.

مجتبی پارسایی، افزود: این برگزیدگان، در رشته‌های مفاهیم، حفظ و عمومی معرفی می‌شوند و علاوه بر این، در بخش‌های رویدادهای هنری نیز از نفراتی تجلیل شد.

وی، ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه رویداد قرآنی شمس‌الضحی، در ادوار بعد به شکل گسترده‌تری برگزار شود، گفت: امیدواریم برگزیدگان این دوره، سفیران قرآنی خوبی، در سطح جامعه باشند.

پارسایی، گفت: با توجه به رویکرد مدیریت شهری صدرا، در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و پیوند قرآن با زندگی شهروندان، این گونه برنامه ها را در دستور کار دارد.

شهردار صدرا، ادامه داد: این مدیریت شهری، اهم برنامه های فرهنگی خود را با این رویکرد، طراحی و اجرا می کند و سعی داریم این موضوع را در سبک زندگی مردم شهر صدرا، ترویج دهیم و در کنار آن، با برنامه هایی که برای توسعه فرهنگی شهر در دستور کار داریم، بر آن هستیم تا به نوعی فرهنگ قرآنی، با سبک زندگی شهروندان گره بخورد.

پارسایی، اظهار داشت: این برنامه، در ۱۲ رشته از جمله صحیح خوانی، قرائت تقلیدی، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ویژه، حفظ عمومی، مفاهیم قرآن کریم، اذان، قصه گویی، خوشنویسی، نقاشی و عکاسی و با حضور ۴۱۳ شرکت کننده و ۲۰ داور، برگزار شده است.

وی، در بخش دیگری از سخنانش، از دستگاه های خدمات رسان و اجرایی در شهر صدرا، برای برگزاری این رویداد بزرگ قرآنی، تشکر کرد و گفت: همکاری مطلوب امام جمعه شهر جدید صدرا، فرمانده ناحیه سپاه امیرالمومنین، مدیر عامل شرکت عمران صدرا، رؤسای دانشگاه آزاد در شهر صدرا، در برگزاری این رویداد، قابل تقدیر است و از همه عوامل اجرایی و سایر دستگاه ها که در این امر، سهیم بودند، کمال تشکر را داریم.

شهردار صدرا، با بيان اينكه این اولین رویداد بود، اما آخرین رویداد قرآنی در شهر صدرا نخواهد بود، ادامه داد: با چشم اندازی که یک روز، رویداد قرآنی شمس الضحی، به صورت بین المللی برگزار شود، اقدام کردیم تا در دوره های آینده با کمیت و کیفیت بهتر، این رویداد در صدرا برگزار شود.

وی، اظهار داشت: تقریبا بودجه فرهنگی سال ۱۴۰۳ با توجه به رویکرد هایی که مجموعه در پیش داشت، با بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به دوره های سال گذشته، افزایش داده ایم.

پارسایی، اضافه کرد: این بودجه، در حوزه های عمرانی، جاری و اجرایی فرهنگی، مد نظر است، از جمله احداث فرهنگسرا، سالن آمفی تئاتر و  توسعه برنامه های قرآنی، کتابخوانی و برنامه ورزش همگانی خواهد بود.

شهردار صدرا، با بیان اینکه رویداد قرآنی شمس الضحی، در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ برگزار شده است، ادامه داد: اختتامیه این رویداد بزرگ قرآنی، با اهداء جوایز منتخبین برگزار شده است.

وی، تصریح کرد: در اولین دوره برگزاری رویداد قرآنی شمس الضحی، تمرکز برای شهروندان صدرا بود و همچنین بیش از ۹۰ درصد از شرکت کنندگان در این رویداد، از شهر صدرا بودند، اما از سایر نقاط استان فارس حتی کشور هم در این رویداد بزرگ، شرکت کننده داشته ایم.

شهردار صدرا، با اشاره به استقبال شهروندان، از اولین رویداد قرآنی در شهر صدرا، گفت: این رویداد قرآنی، با استقبال چشمگیر علاقمندان و مشتاقان به قرآن، همراه بوده است.

*حضور گسترده بانوان در اولین رویداد قرانی شهر صدرا

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر صدرا نیز در این مراسم، گفت: برگزاری رویداد شمس‌الضحی، برای اولین بار در شهر صدرا، اتفاق ارزشمندی محسوب می‌شود، معتقدیم یاد دادن قرآن، موجب کسب نیکی است و خوشحال هستیم که نوجوانان این شهر، تا این اندازه به قرآن علاقه‌مند هستند.

خداکرم فیروزمند، افزود: بحث رویداد بزرگ قرآنی شمس‌الضحی، از ۱۸ اسفند سال گذشته در صدرا کلید خورد و امروز شاهد اختتامیه این رویداد عظیم هستیم.

وی، تصریح کرد: این رویداد، در رشته های مختلف قرائت، حفظ و مفاهیم و  هنری برگزار شد و تعداد زیادی در آن شرکت داشتند.

وی، در حاشیه این رویداد نیز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در این دوره از مسابقات، ۴۱۳ نفر شرکت داشتند که نکته حایز اهمیت آن، حضور بانوان بود به نوعی که از این تعداد، ۲۸۵ نفر را خانم ها و ۱۲۸ نفر را آقایان تشکیل می دادند.

عضو شورای شهر صدرا، گفت: در اختتامیه این رویداد، از ۱۲۰ نفر از شرکت کنندگان تقدیر شد که در این مورد هم حضور چشمگیر بانوان، به چشم می خورد که در این ارتباط، ۷۶ نفر از بانوان و ۴۴ نفر از آقایان، حائز رتبه های برتر شدند که در این مراسم، از آنها تقدیر به عمل آمد.

فیروزمند، با بیان اینکه این برای اولین بار است که این رویداد در این سطح، در شهر صدرا برگزار می شود، گفت: این دوره از شورای شهر صدرا، از روزی که فعالیت خود را آغاز کرد، توجه ویژه ای به بخش فرهنگی داشت و تا کنون نیز اقدامات خوبی در این زمینه، انجام شده و انجام چنین برنامه هایی، نشان از توجه مسئولین شهر، به مباحث قرانی است.

وی، تصریح کرد: صدرا، جزء شهرهای نوپا و جدید است که نیازمند برگزاری چنین رویدادهای است، در این راستا در کل کشور، نیاز است که کار فرهنگی بیشتری انجام شود.

فیروزمند، گفت: گرچه تا کنون و در طول این سال ها، کارهای فرهنگی خوبی، به ویژه در مباحث قرانی انجام شده، اما فعالیت های فرهنگی در این زمینه، همچنان ادامه دارد و این برنامه آخر نیست و در سال های آینده نیز شاهد فعالیت بیشتر فرهنگی، در این حوزه خواهیم بود.

true
true
تقدیر از ۱۲۰ نفر از شهروندان برگزیده صدرا در رویداد بزرگ قرآنی شمس الضحی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true