×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تشکیل دو پرونده قضایی درباره آبگرفتگی‌های اخیر اهواز/ آخرین وضعیت پرونده «سالار آقاخانی»

 

به گزارش شهر مردم، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز ضمن تشکر از حضور خوب و صمیمانه مدیران رسانه‌ها در جلسه با رییس قوه قضاییه درباره برنامه قوه قضاییه در خصوص تحقق شعار سال، اظهار کزد: رهبری معظم انقلاب از ما مسئولان انتظار عمل کردن به شعار‌ها را دارند.

وی ادمه داد: تلف کردن زمان پیرامون ابعاد تئوریک شعار‌ها راه رسیدن به ابعاد آن را دشوار می‌سازد و به میدان کشاندن ظرفیت‌های عظیم مردمی در میدان اقتصاد و تولید نیازمند مانع زدایی از حضور و مشارکت مردمی است لذا رفع موانع تولید برای مردم از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

ستایشی افزود: قوه قضاییه خود را از مخاطبان اصلی موضوع دانسته است و معتقدیم که همراهی قوا بر اجرای منویات رهبری شرط اصلی این راه است.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: در موضوع عفو مورد نظر رهبری اقدامات بسیار ارزشمندی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اقداماتی را در هفته گذشته از ناحیه رژیم منحوس صهیونیستی شاهد بودیم و خدوم‌ترین فرماندهان کشور را در قاعده مندترین محیط بین المللی ترور کردند و این تروریست‌های شرور با ترور فرماندهان کشور در غزه و لبنان و یمن و … دست به اعمال ننگینی زدند، اما وعده الهی و آزادی قدس شریف امروز بیش از پیش نزدیک شده و روز موعود جهانی بدون اسرائیل تحقق یافتنی‌تر شده است.

وی گفت: پیگیری‌های حقوقی و قانونی با هدف رسواسازی این چهره فساد باید همزمان در ابعاد بین المللی دنبال شود و این رژیم نشان داده که هیچ قاعده و قانون را به رسمیت نشناخته و آبرویزی بین المللی برای خود ترتیب داده است.

آخرین وضعیت پرونده سالار آقاخانی

ستایشی درخصوص آخرین وضعیت پرونده سالار آقاخانی در پرونده فساد ارزی گفت: سالار آقاخانی به اتهام مشارکت در قاچاق ارز و پرداخت رشوه به تحمل سه سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از جرم محکوم شده است. این پرونده در دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی و اجرای احکام است و در شرف عملیات اجرایی حکم صادره است.

وی درباره واکنش قوه قضاییه از باب حقوق عامه در خصوص مشکل آبگرفتگی‌های اخیر اهواز در پاسخ به سئوال باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دو پرونده برای دو دستگاه مسئول و ذی‌مدخل تشکیل شده و در شعبه ۱۰ بازپرسی دادسرای انقلاب اهواز مطرح رسیدگی است و هر دو پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

ستایشی درخصوص طرح دعوا در مجامع بین المللی در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت: طرح دعوا در این زمینه برعهده وزارت خارجه و دولت است. ظاهرا وزارت خارجه و وزیر و مقامات وزارتخانه مقدمات آنرا فراهم می‌کنند. قوه قضاییه در اجرای مقررات ماده ۲۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری از طریق دادستان کل مسئول پیگیری و نظارت طرح دعوای بین المللی توسط دولت است. روز یکشنبه معاونت امور بین الملل قوه قضاییه شرح مستوفی خدمت دادستان کل مرقوم کردند و به نقض اشکار قواعد بین المللی اشاره داشتند و تقاضای اعمال مقررات ماده ۲۹۰ قانون ایین دادرسی کیفری مصوب ۹۲ را از دادستان کل داشتند و خواهان دستور پیگیری و نظارت در تعقیب کیفری بودند. ان شاالله با اهتمامی که دادستان کل دارند این مورد با تلاش دولت کریمه به نتیجه موثر می‌رسد.

طرح ویژه ملی حبس‌زدایی و بهره‌مندی از نهادهای ارفاقی اجرا می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های قوه قضاییه در زمینه حبس زدایی، کاهش جرایم و پیشگیری از وقوع جرم در سال جدید، گفت: در سال جدید در زمینه حبس زدایی طرح ویژه ملی استفاده هدفمند از نهاد‌های ارفاقی به منظور رفع مشکلات عمومی در دستور کار است.

وی ادامه داد: در این طرح مقرر شده است مشکلات خاص هر استان مشخص شود و پنج طرح خاص با مرحله بندی اجرایی تعریف و مسئول اجرای آن نیز دادستانی‌ها در سراسر کشور خواهند بود.

وی افزود: در دو سال اخیر در برنامه دادگستری‌ها شاهد استفاده از نهاد ارفاقی جایگزین حبس بوده است.

 شکایت ۵۱۰۰ نفر در پرونده کوروش کمپانی

ستایشی درخصوص آخرین وضعیت پرونده کوروش کمپانی و اینکه این پرونده چند شاکی دارد؟ گفت: تعداد شکات این پرونده تعداد قابل توجهی هستند و اخرین آماری که داریم این است که ۵۱۰۰ نفر در این زمینه شکایت کردند. پرونده به صورت ویژه و خاص در حال رسیدگی است و دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۵ نظارت کامل دارند و بر این مهم ریاست قوه قضاییه تاکیدات موکد داشتند که از تمام ظرفیت قانونی بهره گرفته شود تا استرداد حقوق و وجوه شکات انجام شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: ضمن پیگیری‌هایی که انجام شده، اقدامات خوبی در جهت شناسایی وجوه و اموال متهم و مرتبطین بعمل امده و اموال توقیف شده و در آتی به اقتضای تصمیمات قضایی موجبات تادیه حقوق مالباختگان انجام می‌شود. تلاش میکنیم اموال و وجوهی که توقیف نشده شناسایی شود.

true
true
تشکیل دو پرونده قضایی درباره آبگرفتگی‌های اخیر اهواز/ آخرین وضعیت پرونده «سالار آقاخانی»
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true